Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Niin ajattelin kysyä kun kuulin huhun että Scorpion 16v kansi mikä on ketjulla käy kuulema sierran 2.0 8v doch koneeseen ja että virranjakajan paikka pitäisi sillon siirtää toiseen paikkaan?
Niin eli onko kellään tietoa onnistuuko tämä mitä kaikkea joutuu vaihtamaan (muokkaamaan)
että se sopii onnistuuko ylipäänsä.?
Niin eli onko kellään tietoa onnistuuko tämä mitä kaikkea joutuu vaihtamaan (muokkaamaan)
että se sopii onnistuuko ylipäänsä.?
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Hmm. Tuskin maksaa vaivaa, kun uusiksi saa laittaa koko yläkerran liittyvine osineen:
16V:ssä ei ole virranjakajaa lainkaan, vaan EDIS4 elektroninen sytytys. Koska kansi on eri, menee pakosarja uusiksi - skorpparin oma ei kuulemma ole erityisen hyvä, vaikka sopiikin Sierraan. Samasta syystä myös imusarja pitää haalia skorpparista samoin johtosarja - tai säätää RS2000 johtosarjasta.
Kuulostaa aika paljolta (ja kalliilta), kun tehonlisää ei ole juurikaan odotettavissa . Mikset ennemmin lähde haeskelemaan skorpparin 2.3:sta kokonaisena? Tämmöinen on tälläkin forumilla kirjoittelevien toimesta tehty, joten apuakin saattaisi löytyä ongelmakohtiin. Moottorissa on valmiiksi enemmän tehoa ja RS2000 nokilla saa vielä lisää, eikä katsastuksenkaan pitäisi olla ongelma kun sen saa xr4:n lapuilla leimaan (ei absia, ei levyjä taakse).
Helppoa tai halpaa näistä vaihtoehdoista ei edusta kumpikaan
16V:ssä ei ole virranjakajaa lainkaan, vaan EDIS4 elektroninen sytytys. Koska kansi on eri, menee pakosarja uusiksi - skorpparin oma ei kuulemma ole erityisen hyvä, vaikka sopiikin Sierraan. Samasta syystä myös imusarja pitää haalia skorpparista samoin johtosarja - tai säätää RS2000 johtosarjasta.
Kuulostaa aika paljolta (ja kalliilta), kun tehonlisää ei ole juurikaan odotettavissa . Mikset ennemmin lähde haeskelemaan skorpparin 2.3:sta kokonaisena? Tämmöinen on tälläkin forumilla kirjoittelevien toimesta tehty, joten apuakin saattaisi löytyä ongelmakohtiin. Moottorissa on valmiiksi enemmän tehoa ja RS2000 nokilla saa vielä lisää, eikä katsastuksenkaan pitäisi olla ongelma kun sen saa xr4:n lapuilla leimaan (ei absia, ei levyjä taakse).
Helppoa tai halpaa näistä vaihtoehdoista ei edusta kumpikaan
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
jossain mainittiin et enkuissa ne tekee noita 16tappisia 2000dokkilaisia johonkin kilpakäyttöön, ei siitä sen enempää kun kuitenkin liki halvemmalla saa jo mitä vaan...mutta jos oikeesti halajaa rimmata sen dokin lohkon, niin halvin vaihtoehto olis sit vissiin megasquirt. Siihen saa noi edis vermeet ja paljon muutakin. Lisäksi noitten rs-osien saatavuus on luokkaa 0...joten menee varmaan siihen korpin piuhasarjaan jossa oma hommansa.
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Kiitoksia avusta pitää miettiä mitä tekee
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Samaan syssyyn sinne nostaa sitten duratec:n ,potentiaalia huomattavasti enemmän.
gti golo palloilija
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Mitenköhän katsastusinssi suhtautuisi vaparina tehtyyn cosan kannella olevaan ohc:hen? Saisikohan sen omavalmistemoottorina (kun siinä ei ole sitä turboa) leimaan ilman mitään jarrumuutoksia (dynottaa tehot siihen dokin rajaan)?
Näin yhdestä takavetoescortin konehuoneesta youtube video, missä kunnolla rakennettu vaparicosa kiersi sine 10krpm:ään. Aika kiekumista oli
Lohkoja saa halvalla ja kansiakin liikkuu markkinoilla aina säännöllisen epäsäännöllisesti eikä elektroniikka ole dokkilaista ihmeellisempää. Tietty jotain pitää rakentaa, mutta ajatuksena aika herkullinen - vakipalikoilla pitäisi irrotasemmoiset 140-150hp ja kaikkea osaahan saa ala- ja yläkertaan lisää vaikka kuinka. Bonuksena sitten tietty se mahdollisuus turbottaa tuo viritelmä myöhemmin, kun sitä tehoa ei kuitenkaan ole koskaan liikaa
Eli ajatuksen pikkuhiljaa rakennella kunnon katutykki
Sen verran disclaimeriä peliin, että tuon omavalmistemoottori -idean saa sitten heittää kuikkaan, jos autosi on vähäpäästöiseksi luokiteltu. Tai ainakaan budjetti ei pysy missään rajoissa.
Näin yhdestä takavetoescortin konehuoneesta youtube video, missä kunnolla rakennettu vaparicosa kiersi sine 10krpm:ään. Aika kiekumista oli
Lohkoja saa halvalla ja kansiakin liikkuu markkinoilla aina säännöllisen epäsäännöllisesti eikä elektroniikka ole dokkilaista ihmeellisempää. Tietty jotain pitää rakentaa, mutta ajatuksena aika herkullinen - vakipalikoilla pitäisi irrotasemmoiset 140-150hp ja kaikkea osaahan saa ala- ja yläkertaan lisää vaikka kuinka. Bonuksena sitten tietty se mahdollisuus turbottaa tuo viritelmä myöhemmin, kun sitä tehoa ei kuitenkaan ole koskaan liikaa
Eli ajatuksen pikkuhiljaa rakennella kunnon katutykki
Sen verran disclaimeriä peliin, että tuon omavalmistemoottori -idean saa sitten heittää kuikkaan, jos autosi on vähäpäästöiseksi luokiteltu. Tai ainakaan budjetti ei pysy missään rajoissa.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Mikäs sitä estäis cossua vaparina tekemään(löytyy myös mk1 escosta suomessa)
Jos ekaks vaparina tekemassä niin tuo duratec olisi aika otollinen sen kannalta. Juttelin penkissä käydessä tuosta koneesta niin kansi virtaa jo vakiona liki 200.Ottavat vaparina niistä lähes 300, läppärungoilla yms. laitettu tietty.
esim. nuo nykyiset rallicrossi vehkeet alkaneet suosia ko.konetta tehon ja painon puolesta varsinkin,koko kone alle 100kg.
Jos ekaks vaparina tekemassä niin tuo duratec olisi aika otollinen sen kannalta. Juttelin penkissä käydessä tuosta koneesta niin kansi virtaa jo vakiona liki 200.Ottavat vaparina niistä lähes 300, läppärungoilla yms. laitettu tietty.
esim. nuo nykyiset rallicrossi vehkeet alkaneet suosia ko.konetta tehon ja painon puolesta varsinkin,koko kone alle 100kg.
gti golo palloilija
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Oot oikeassa, että duratekki on parempi, mutta ei halvempi - varsinkin kilohinta on siinä aika heikko Kossun osaa liikkuu markkinoilla suht paljon ja niin kuin laitoin aikaisemmin, tekniikka on aika yksinkertaista. Kossua puolustaa myös bolt-on turbotekniikka laajennusvarana, kun durateckin vahvuus on keveys ja tietty tuoreus, molemmissa on viripotentiaalia oman lompakon kipurajan puitteissa ihan riittävästi
Hmm, pitäisiköhän päivittääkin tekniikka tehokkaamman kutoskoneen sijaan neloskoneeseen
Hmm, pitäisiköhän päivittääkin tekniikka tehokkaamman kutoskoneen sijaan neloskoneeseen
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
No on vaihtoehtona sit Zetek. Niitä alkaa olemaan tarjolla halvemmalla kuin cossun kansia. Ja tuon cossun jos meinaa tehdä vapari niin et sieltä +150 ottaa niin alakerran saa tehdä uusilla männillä/veiveillä. Eikä se kansikaan voi sellaiseksi jäädä. joutuu senkin laittamaan et jotain järkeä vaparina edes yrittää.
Zeteckin koneeseen löytyy jo ihan mitä virittelyssä kaipaa ja taitaa mäntä/veivi paketteja saada melkeinpä halvemmalla kuin cossuun .
Zeteckin koneeseen löytyy jo ihan mitä virittelyssä kaipaa ja taitaa mäntä/veivi paketteja saada melkeinpä halvemmalla kuin cossuun .
gti golo palloilija
Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm