Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Tero.V

Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Tero.V »

Niin ajattelin kysyä kun kuulin huhun että Scorpion 16v kansi mikä on ketjulla käy kuulema sierran 2.0 8v doch koneeseen ja että virranjakajan paikka pitäisi sillon siirtää toiseen paikkaan?
Niin eli onko kellään tietoa onnistuuko tämä mitä kaikkea joutuu vaihtamaan (muokkaamaan)
että se sopii onnistuuko ylipäänsä.?
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Hmm. Tuskin maksaa vaivaa, kun uusiksi saa laittaa koko yläkerran liittyvine osineen:

16V:ssä ei ole virranjakajaa lainkaan, vaan EDIS4 elektroninen sytytys. Koska kansi on eri, menee pakosarja uusiksi - skorpparin oma ei kuulemma ole erityisen hyvä, vaikka sopiikin Sierraan. Samasta syystä myös imusarja pitää haalia skorpparista samoin johtosarja - tai säätää RS2000 johtosarjasta. :shock:

Kuulostaa aika paljolta (ja kalliilta), kun tehonlisää ei ole juurikaan odotettavissa :roll: . Mikset ennemmin lähde haeskelemaan skorpparin 2.3:sta kokonaisena? Tämmöinen on tälläkin forumilla kirjoittelevien toimesta tehty, joten apuakin saattaisi löytyä ongelmakohtiin. Moottorissa on valmiiksi enemmän tehoa ja RS2000 nokilla saa vielä lisää, eikä katsastuksenkaan pitäisi olla ongelma kun sen saa xr4:n lapuilla leimaan (ei absia, ei levyjä taakse).

Helppoa tai halpaa näistä vaihtoehdoista ei edusta kumpikaan :cry:
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja BlackEscort »

jossain mainittiin et enkuissa ne tekee noita 16tappisia 2000dokkilaisia johonkin kilpakäyttöön, ei siitä sen enempää kun kuitenkin liki halvemmalla saa jo mitä vaan...mutta jos oikeesti halajaa rimmata sen dokin lohkon, niin halvin vaihtoehto olis sit vissiin megasquirt. Siihen saa noi edis vermeet ja paljon muutakin. Lisäksi noitten rs-osien saatavuus on luokkaa 0...joten menee varmaan siihen korpin piuhasarjaan jossa oma hommansa.
-Ja savun hälvettyä vaihdamme asentajaa-
Sierra Cosworth Replica -86
ESCORT RS2000 -93
Tero.V

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Tero.V »

Kiitoksia avusta pitää miettiä mitä tekee :?
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Samaan syssyyn sinne nostaa sitten duratec:n ,potentiaalia huomattavasti enemmän.
gti golo palloilija
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Mitenköhän katsastusinssi suhtautuisi vaparina tehtyyn cosan kannella olevaan ohc:hen? Saisikohan sen omavalmistemoottorina (kun siinä ei ole sitä turboa) leimaan ilman mitään jarrumuutoksia (dynottaa tehot siihen dokin rajaan)?

Näin yhdestä takavetoescortin konehuoneesta youtube video, missä kunnolla rakennettu vaparicosa kiersi sine 10krpm:ään. Aika kiekumista oli :shock:

Lohkoja saa halvalla ja kansiakin liikkuu markkinoilla aina säännöllisen epäsäännöllisesti eikä elektroniikka ole dokkilaista ihmeellisempää. Tietty jotain pitää rakentaa, mutta ajatuksena aika herkullinen - vakipalikoilla pitäisi irrotasemmoiset 140-150hp ja kaikkea osaahan saa ala- ja yläkertaan lisää vaikka kuinka. Bonuksena sitten tietty se mahdollisuus turbottaa tuo viritelmä myöhemmin, kun sitä tehoa ei kuitenkaan ole koskaan liikaa :mrgreen:

Eli ajatuksen pikkuhiljaa rakennella kunnon katutykki :wink:

Sen verran disclaimeriä peliin, että tuon omavalmistemoottori -idean saa sitten heittää kuikkaan, jos autosi on vähäpäästöiseksi luokiteltu. :( Tai ainakaan budjetti ei pysy missään rajoissa.
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mikäs sitä estäis cossua vaparina tekemään(löytyy myös mk1 escosta suomessa)
Jos ekaks vaparina tekemassä niin tuo duratec olisi aika otollinen sen kannalta. Juttelin penkissä käydessä tuosta koneesta niin kansi virtaa jo vakiona liki 200.Ottavat vaparina niistä lähes 300, läppärungoilla yms. laitettu tietty.
esim. nuo nykyiset rallicrossi vehkeet alkaneet suosia ko.konetta tehon ja painon puolesta varsinkin,koko kone alle 100kg.
gti golo palloilija
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Oot oikeassa, että duratekki on parempi, mutta ei halvempi - varsinkin kilohinta on siinä aika heikko ;) Kossun osaa liikkuu markkinoilla suht paljon ja niin kuin laitoin aikaisemmin, tekniikka on aika yksinkertaista. Kossua puolustaa myös bolt-on turbotekniikka laajennusvarana, kun durateckin vahvuus on keveys ja tietty tuoreus, molemmissa on viripotentiaalia oman lompakon kipurajan puitteissa ihan riittävästi :)

Hmm, pitäisiköhän päivittääkin tekniikka tehokkaamman kutoskoneen sijaan neloskoneeseen ;)
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja Aksu »

No on vaihtoehtona sit Zetek. Niitä alkaa olemaan tarjolla halvemmalla kuin cossun kansia. Ja tuon cossun jos meinaa tehdä vapari niin et sieltä +150 ottaa niin alakerran saa tehdä uusilla männillä/veiveillä. Eikä se kansikaan voi sellaiseksi jäädä. joutuu senkin laittamaan et jotain järkeä vaparina edes yrittää.
Zeteckin koneeseen löytyy jo ihan mitä virittelyssä kaipaa ja taitaa mäntä/veivi paketteja saada melkeinpä halvemmalla kuin cossuun .
gti golo palloilija
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Scorpion kansi 2.0i sierran doch koneeseen?

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

http://www.summitracing.com/parts/JEP-1 ... mage=large

Tuolta löytyikin takomäntiä 2,0 zeteciin.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Vastaa Viestiin