sierra turbotus/viritys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jukkas

sierra turbotus/viritys

Viesti Kirjoittaja jukkas »

eli kohteena on 2.0doch ruiskulla eli kysymys kuuluukin näin ekaksi ihan alustavasti ``helpoin ja edullisin`` tapa nostaa tehot siine 200 hp eli turboa vai muulla konstilla jos pistäisitte vähän vinkkejä ja hintoja esim turbotuksen hinta suuntaa antavana en vielä oikein tiedä autoista mutta vielä 2 vuotta aikaa opetella kiitän jo etukäteen :D
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: sierra turbotus/viritys

Viesti Kirjoittaja henu »

jukkas kirjoitti:eli kohteena on 2.0doch ruiskulla eli kysymys kuuluukin näin ekaksi ihan alustavasti ``helpoin ja edullisin`` tapa nostaa tehot siine 200 hp eli turboa vai muulla konstilla jos pistäisitte vähän vinkkejä ja hintoja esim turbotuksen hinta suuntaa antavana en vielä oikein tiedä autoista mutta vielä 2 vuotta aikaa opetella kiitän jo etukäteen :D
varmaan kannattaa alottaa siitä et minkä ikänen tämä turbotuksen kohde on jos meinasit kilpiin ni yli 90 vm vähäpäästöisenä on melko vaikee toteutta (rahallisesti) ja muutenkii
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Varmaankin ensimmäinen toimenpide on heittää kuikkaa sillä dochilla ja laittaa ohc sinne
Escort 1.8 sport -97
Pappa- igor
Viestit: 78
Liittynyt: 21 Syys 2006 12:07
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Pappa- igor »

Regu kirjoitti:Varmaankin ensimmäinen toimenpide on heittää kuikkaa sillä dochilla ja laittaa ohc sinne
olen samaa mieltä :roll: sitten vaan pakosarja kylkeen ja ahdin... joko tuplat tai is:n ruutan imusarja ja esim. megasquirt... eiköhän näillä eväillä päästä jo lähelle 200hv, sitten vielä lisäksi keulan kokoinen cooleri :wink:
nii- i, voi kun toi puhallin on pieni....
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Hintaanhan vaikuttanee aika paljon onko kottero vähäpäästöinen vai ei.

Turbollahan nuo tehot on helpointa nostaa 200hv (ja on vielä käytännöllinen = ajettava kaupungissakin) , eriasia sitten kauanko koneen pitää rääkkiä kestää. Valmiita pakosarjoja tuskin löytyy tuohon dohciin ja polttoaineenruiskutuksenkanssakin joutuu tekemään isohkoja muutoksia, puhumattakaan kauanko se vakioalakerta kestikään..
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

juupa

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

juu itelläni edelleen ongelmana tuo lisärikastus :? isommat suuttimet löytyy jo ja mietitty megasquirttia hall ohjauksen avulla ilman sytkän säätöä. mutta löytyy kyllä säädettävä painekellokin mikäli lisäsuutinta laittaisi ahtoputkeen. vähän kahden vaiheilla kumman toteuttaisi.
turbo satseija ohariinhan löytyy vaikka kuinka pirusti ku kattoo vaan niitä stockan turbo satseja tuolta markkinoilta;) ja ei tarvi kuin öljykierto virittää..
niinkuin joku mainitsikin niin ruiskun kanssa voi tulla näitä mainittuja ongelmia lisärikastukseen mutta tuplakaasareilla se hoituisi jos et sähköjen kanssa halua leikkiä. mutta nekin maksaa melkopaljon sekä niiden säädätys.
:wink: lättämännät kiinni ja kanget laakereineen vaihtoon jos tahdot että se kestää hetken.. voi tosin olla että vakionaki kestää jos et sikaa anna liikaa :roll:
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: juupa

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mcb88 kirjoitti: turbo satseija ohariinhan löytyy vaikka kuinka pirusti ku kattoo vaan niitä stockan turbo satseja tuolta markkinoilta;):
Niinpä, mutta passaavat huononlaisesti dohc moottoriin, käsittääkseni. :roll:
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

juu

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

ai kato ruudinkeksijä 8) käsittääkseni puhe oli myös siitä että se ohari laitetaan sinne pellin alle... eikä maksa vittuakaan. selaat vaan noita markkinoita ni varmaan 100-200e ni saat jo toimivan padan ruiskuineen :!:
Ja heti eka minkä sit ostat ku ahtimen laitat ni seosmittarin ettei tuu vitutusta myöhemmin :wink:
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Re: juu

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mcb88 kirjoitti:ai kato ruudinkeksijä 8) käsittääkseni puhe oli myös siitä että se ohari laitetaan sinne pellin alle... eikä maksa vittuakaan. selaat vaan noita markkinoita ni varmaan 100-200e ni saat jo toimivan padan ruiskuineen :!:
Ja heti eka minkä sit ostat ku ahtimen laitat ni seosmittarin ettei tuu vitutusta myöhemmin :wink:
No ketjun aloittaja ei käsittääkseni ollut vielä vaihtamassa mitään, eikä tuollaista vaihtoehtoa edes harkinnut viestissään......Joten?

Mutta jatkakaa...
hatch88
Viestit: 21
Liittynyt: 12 Touko 2006 16:09

Viesti Kirjoittaja hatch88 »

DOHC:in turbotus ei tule halvaksi. Puristukset vakiona 10.3:1 ynnä heikko kansi.. jos laittaa paksua kannentiivistettä niin nokkien ajoitukset menee ketuilleen -> tarvitsee säädettävät nokkapyörät. Ruiskun boksi ei taida ymmärtää ylipainetta imusarjassa eikä vakiosuuttimet riitä paljon yli vakion tehoihin. Eikä vähäisimpänä kulueränä tuo päästömittauskaan ole.
Vastaa Viestiin