escort nykii ja sammuilee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
wille koskela
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2006 18:48

escort nykii ja sammuilee

Viesti Kirjoittaja wille koskela »

voisko joku ihmeinen kertoa mistä rupea hakeen vikaa??+

minulla siis on vuosimallia 90 oleva escort 1.6 efin koneella..
lähtee todella hyvin käyntiin mutta kaasua sievästi painaessa sammuu
ja tekee sitä muullonkin...toiseksi auto nykii hirveästi oli vauhti mikä tahansa bensapumppu toimii ja suodattimen olen vaihtanut mutta apua ei ollut.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

itse sain tota nykimistä hävitettyä kun pistin sitä suuttimien puhdistus litkua bensan sekaan.

mutta tämä sammuminen ei oikein sytytä. voisiko olla jotain tekemistä ilman saannin kanssa, tukos tai joku läppä jumissa..
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Brainstorm
Viestit: 80
Liittynyt: 12 Maalis 2006 17:40

Viesti Kirjoittaja Brainstorm »

Vissiin nykimiseen vois taas olla vikana sulakerasian kylmäjuotokset :roll: ja niistä löytyy kyllä juttua haulla
Mitsubishi Lancer GTi -94
ex. Ford Orion 1.6 EFi -91
Viki
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Heinä 2005 00:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Viki »

Joo, kyllä taitaa olla sähköpuolella vikaa. Sukulaisellani on vastaava -92 Escortti 1.6 EFi CVH:lla ja on käynyt huollossa sen kymmenen kertaa samaisen asian takia - tuloksetta. Kosla ryytyy risteyksiin täysin varoittamatta kun kaasun löysää - ei kuitenkaan aina. Tasakaasullakin erityisesti alhaisilla kierroksilla kampe nykii lisäksi luvattoman paljon, vaikka nykimistä ilmenee 4. vaihteella 100km/h vauhdissakin. Ko. autoon on vaihdettu jo ominaisuudeksi luetteloitu vai pitäisikö sanoa legendaarinen "the sulakerasia" - sulakerasia paloi, sulakkeet ei. Outoa politiikkaa Fordilta. Tällöin autossa toimi ainoina sähkölaitteina vain startti, hätävilkut ja parkit. 350€:n remontti. Pian tämän jälkeen auto alkoi köhiä ja sammahdella. Autoa on pidetty tallissa ja taivasalla ja on kuivattu ja föönätty mahdollisten kosteusvikojen pelossa...nykiminen vain jatkuu.
wille koskela
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2006 18:48

Viesti Kirjoittaja wille koskela »

joops tänään lähen tutkiin kaikki anturat ja sulakerasian josko sieltä löytys
vikaa...onko kukaan käyttäny autoa niissä testereissä et löytää vian ja onko vikaa löytyny?? ja jos jollakin on viel antaa vinkkejä tohon nykimiseen ja sammuiluun??? :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Syttyboksin johdotuksissa hapettumia/löysää?
ei sieltä mitään junia t...
wille koskela
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2006 18:48

Viesti Kirjoittaja wille koskela »

syttypoksi??tarkotatko sitä vänkärin jalkatilas olevaa vai kuskin puolella pellin alla jossa on se yks iso liitin??
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

En mä tunne tuon ikäsiä Ekkereitä yhtään,mutta se mistä kipinä jaetaan tulpille..tuleeko se tuossa nyt sitten ennen vai jälkeen puolan vai missä ikinä.
Mitä oon lueskellu täällä,niin sulakerasia on se "heikoin lenkki"..tai sen juotokset. Mutta ei kai nyt jokaisessa voi olla niin surkea esitys???
Sierrassa oon tottunut näkemään konehuoneessa mustan palikan jossain
lokarissa kiinni,josta nuo johdot lähtee,tosin omassa se tais olla hanskalokeron päällä..en oo jaksanu keskittyä koskaan noihin sen kummemmin,kun enimmäkseen omat kulkupelit on ollu kärjellisiä.
Muutamaa poikkeusta lukuunottamatta,ja niille en oo taas joutunu tekemään oikein mitään kun on olleet niin lyhyen aikaa.. :roll:
ei sieltä mitään junia t...
wille koskela
Viestit: 13
Liittynyt: 09 Marras 2006 18:48

Viesti Kirjoittaja wille koskela »

joo ei vikaa löytynyt 2 tallipäivän aikana...mitähän vittua..
kaikki anturat puhdistelin tarkistin poksit ja sulakerasian..ja kaadoin
tankkiin sitä ruiskujen puhdistus ainetta..ainoa mainittava on et tyhjä käynti kierrokset nousi 2teen ja ei enää sammuile ku painaa nätisti kaasua,kulkeminen parani ja ei nyvi enään ku kaupunki nopeuksissa ja kiihdyttäessä...elikkä toisaalta nykiminen vaivaa......
Viki
Viestit: 77
Liittynyt: 14 Heinä 2005 00:29
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Viki »

Sen ikäisessä ekkerissä -91 -> se surullisen kuuluisa sulake-boxi joka sippaa on nimenomaan se kuskin jalkatilassa oleva reilun kahvipakan kokoinen loota. Ei siitä tavallinen kuolevainen mitään ymmärräkkään, itsekki yritin aluksi hommata siihen sukulaisen autoon sen lootan ja oisin ite laittanut sen kiinni mutta niin paljoa ei hienomekaanikon kykyjä löytynyt. Miljoonaviisisataa erilaista ja erivahvuista johtoa risteilee askissa ja kaikki on tinattava huolella kiinni.
Vanhemmissa ekkereissä taas 86-90 on ollut usein vikaa itse sytytysohjausyksikössä joka on puolestaan kiinni virranjakajassa, olipa kyseessä Bosch tai Lucas. Kiinni kahdella ruuvilla jakajassa ja rasiaan tulee pikaliitin. Boxi n. tulitikkuaskin kokoinen. Sen vaihtaminen kotikonstein ei ole homma eikä mikään jos vähääkään osaa ruuvaria tms. käytellä. Osan hinta ei tarvikkeena ole kuin promille tuosta sulakelaatikosta... sulakelootaa kun ei edes taida tarvikkeena löytyä.
rubans
Viestit: 36
Liittynyt: 29 Elo 2006 01:54

Viesti Kirjoittaja rubans »

Nyppiikö tämä auto täyskaasulla? Jos ei, niin oletko kokeillut ajaa ilmamäärämittarin johto irti ja/tai lambdan johto irti?

Itsellä oli tuollaista nyppimis ja sammuiluvikaa ja syynä oli kampiakselin asentotunnistimen heiluminen. Sijaitsee ainaki zetecis pakosarjan puolella alhaalla lohkossa lähellä vauhtipyörää. Sen ympäriltä puuttui ohut alumiiniholkki, jonka oli tarkoitus pitää tämä ykk-anturi kunnolla paikallaan.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Tarkista kuitenkin tulpat ja johdot sekä alipaineletkut! 8)
Vastaa Viestiin