Kaukoturbo

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Kaukoturbo

Viesti Kirjoittaja j-k »

Mualimalla on tuota juttua ahtimen laittamisesta putken loppupäähän

http://www.exoticperformanceplus.com/pe ... l?item=638

Mitenkö oikein on? Omassa Riesassa kiinnostaisi megasquirttauksen jälkeen iskeä tuommoinen takapenkin alle. Sitä ennen vois jollakin peltisarjalla ajella vaparina ym. Ahdin heti pakosarjassa vähän haittaa tuon peltisarjan käyttöä tai tulee ainakin ahdasta. Onhan tuolla kyllä noita etujakin, paskaantuu vaan niin herkästi. Välijäähykin voi olla pienempi kun pari metriä kulkee paineputkessa kotteron alla. Tosin joutuu vetää pidemmät öljyputketkin, mutta se viileys.. :P
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

lapazu kirjoitti:Maallikkona voisi kuvitella että aika miehekkäät viiveet tuolla saa aikaan, kun putket on pitkät ja kaasuilla on tapana mennä kasaan paineen kasvaessa.
Nimenomaan..... :cry:
Viimeksi muokannut Kessi, 04 Elo 2006 13:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Noissa veteissä tosiaan ovat tehneet tommosia, kun niissä ei yksinkertaisesti ole tilaa konehuoneessa. Yksi tuttu meinasi, josko olisi laittanut omaan vetteensä kanssa tuplat takapenkinpaikalle, meinasi vissiin ihan kabiiniin tuoda! Ahtimetkin oli, mutta kone puski vaparinakin lähemmäs 600hp, niin ei ollut vielä jaksanut :-)

Erotushan tommosessa isohkossa 8:ssa on tosiaan se tilavuus. Toisaalta ei siinäkään ole lohkonpuolikasta kohden kuin 3l, eli miksei toimisi Sierrassakin. Ei kyllä varmasti yhtä hyvin kuin konehuoneessa oleva ahdin.

Termotekkiä koko pakoputkenmitalta voi auttaa vähän asiaa! Mahdollismman suora rööri ahtimelle. Siellä takapenkin alla, missä vakiovaimennin on, voisi olla ihan hyvä mesta. Sitten vaan siihen joku peltinen suoja, että ei tosiaan likannu/osu helposti mihinkään.

Öljykierron joutuu varmaankin toteuttamaan erillisellä pumpulla? Mites yleensä, käytetäänkä omaa moottorin omaa pumppua?
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

lapazu kirjoitti:Maallikkona voisi kuvitella että aika miehekkäät viiveet tuolla saa aikaan, kun putket on pitkät ja kaasuilla on tapana mennä kasaan paineen kasvaessa.
Jos ei nyt ihan noin taakse laittais, mutta ekaan mutkaan vois ajatella niinq kompromissina :lol:. Helpottaisi jälkiasennusturpion laittoa kun muutoin olisi putkisto valmis.

Esim laatikon kupeessa kunhan saa käyrät nippuun n. metrin päässä kannesta heti lambdan jälkeen? Vois kunnon peltisatsin pistää nyt aluksi ja ahtaa myöhemmin kun ei kehtaa käyttöpeliin kaikkea kerralla laittaa.. Silloin tuo öljynkiertokin olisi aika hallittavissa.

Tuossa riesassa kun välijäähynkin laitto on ahdasta; ulostulohan saadaan samasta aukosta mistä vakio imee ilmamäärämittarille ilmaa, mutta pelkääjän puolella ei ole muuta vaihtoehtoa kuin mennä alakautta ja se olisi helppoa kun ahdin on matalalla. Ja kennohan on keulalla ekana.
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

musta tollasissa patenteissa ei oo mitään järkee,turbokin sais mielellään olla öljyn paluukohdan yläpuolella.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

turbiiniriesa kirjoitti:musta tollasissa patenteissa ei oo mitään järkee,turbokin sais mielellään olla öljyn paluukohdan yläpuolella.
Erittäin hyvin sanottu siellä takana...
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Taitaa suurin syy turbon(turbojen) sijainnille kuitenkin olla se näyttämisen halu, että me pystytään toteuttamaan tommonen.

Niinku pimpmairaidissakin.

Paljon järjettömiä keksintöjä, vain siksi, että pitää näyttää mihin "ammattitaito" riittää. :)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

voi olla sekin,mutta ei tuossakaan järkee oo et virittelee mutkaa johonkin takapöntön etupuolelle ja vetää hirveen määrän putkee ja letkua edestakasi.
mitenhän kauan hukkaportti pelaa ku se saa kaikki paskan niskaansa tuolla alla.madallusta ei kannata suunnitellakkaan.

pimppaa ridessä ei yleensä tehä pellin alle ku korkeintaa öljyt vaihetaan paria poikkeusta lukuunottamatta.expressokeitintä ja akvaarioita paremminki ne virittelee piileihin :lol: :lol:
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

Re: Kaukoturbo

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

j-k kirjoitti:Mualimalla on tuota juttua ahtimen laittamisesta putken loppupäähän

http://www.exoticperformanceplus.com/pe ... l?item=638

Mitenkö oikein on? Omassa Riesassa kiinnostaisi megasquirttauksen jälkeen iskeä tuommoinen takapenkin alle. Sitä ennen vois jollakin peltisarjalla ajella vaparina ym. Ahdin heti pakosarjassa vähän haittaa tuon peltisarjan käyttöä tai tulee ainakin ahdasta. Onhan tuolla kyllä noita etujakin, paskaantuu vaan niin herkästi. Välijäähykin voi olla pienempi kun pari metriä kulkee paineputkessa kotteron alla. Tosin joutuu vetää pidemmät öljyputketkin, mutta se viileys.. :P
ei tosiaan kannata miettiä tuota tarkoittaa myös ettei saa/kannata vaimentimia laittaa ennen ahdinta-> turbo kannen kyljessä on hyvä myös virtausten puolesta pakosarjaan tulee ne voimakkaimmat puhallukset ja pakosarjan muotoilulla saadaan paljon hyvää!! huomattavasti huonompi hyöty tulee tuollaisella asennuksella.
olen katsellut näiden vette,f-body,ym asennusten tilanpuutteessa jääneen max laatikon viereen molemmin puolin pakosarjan laippaan kiinnitettynä..
Vastaa Viestiin