Maahantuojan kanssa ongelmia?
Maahantuojan kanssa ongelmia?
Onko kenelläkään ollut maahantuojan kanssa ongelmia? Jos on niin millaisia?
Itselläni hajosi autosta moottori 3 viikkoa sitten. Autolla oli ikää 2 vuotta ja 10 kuukautta ja ajettu 65 000 km. Moottori pamahti jonka jälkeen se on todettu korjauskelvottomaksi. Moottorinlohkosta on jopa pala irti. Maahantuoja kieltäytyi kaikista velvollisuuksista käyttäen Ford-takuun loppumista syynä. Olen tehnyt virallisen valituksen autosta maahantuojalle ja odottelen vastinetta. Olenko yksin vai onko minulla kohtalotovereita?
Itselläni hajosi autosta moottori 3 viikkoa sitten. Autolla oli ikää 2 vuotta ja 10 kuukautta ja ajettu 65 000 km. Moottori pamahti jonka jälkeen se on todettu korjauskelvottomaksi. Moottorinlohkosta on jopa pala irti. Maahantuoja kieltäytyi kaikista velvollisuuksista käyttäen Ford-takuun loppumista syynä. Olen tehnyt virallisen valituksen autosta maahantuojalle ja odottelen vastinetta. Olenko yksin vai onko minulla kohtalotovereita?
Re: Maahantuojan kanssa ongelmia?
No ei todellakaan pitäisi 65000km jälkeen oikein käytetty ja huollettu moottori "pamahtaa". Jos eivät tule vastaan niin ota kuluttajaviranomaisiin yhteyttä.kapo1976 kirjoitti:ajettu 65 000 km. Moottori pamahti
Minkähän mallin auto oli kyseessä?
=)
kuluttajavirasto sanoo:
Vaikka takuuaika olisi päättynyt, myyjän ja aikaisemman myyntiportaan virhevastuu ei silti pääty, jos tavaralta voidaan yleisen mittapuun perusteella odottaa takuuaikaa pidempää kestoikää. Käytännössä virhevastuu alenee asteittain siitä riippuen, kuinka pitkä aika kaupanteosta on kulunut. Jos tuotteen oletettu kestoikä on lopuillaan, myyjä tai aikaisempi myyntiporras osallistuvat yleensä kohtuullisella osuudella korjauskustannuksiin.
Vaikka takuuaika olisi päättynyt, myyjän ja aikaisemman myyntiportaan virhevastuu ei silti pääty, jos tavaralta voidaan yleisen mittapuun perusteella odottaa takuuaikaa pidempää kestoikää. Käytännössä virhevastuu alenee asteittain siitä riippuen, kuinka pitkä aika kaupanteosta on kulunut. Jos tuotteen oletettu kestoikä on lopuillaan, myyjä tai aikaisempi myyntiporras osallistuvat yleensä kohtuullisella osuudella korjauskustannuksiin.
Focus 1.0 edition a6 2017
Re: Maahantuojan kanssa ongelmia?
Onko kenelläkään ollut maahantuojan kanssa ongelmia? Jos on niin millaisia?
Kyseessä on Ford Mondeo 1.8 sportb. amb.
Auton käyttöönotto päivä 22.8.2003 ostin auton 4.5.2005. Olen siis toinen omistaja.
Autoa ei ole huollettu paikallisessa Ford-liikkeessä. Käytin sen toisessa liikkeessä joka on erikoistunut Fordeihin ja joilla on parempi/joustavampi palvelu.
Olen saanut reklamaatiooni vastauksen kirjallisena
"Ajoneuvotakuu mahdollisten valmistus- tai materiaalivirheiden osalta on ollut kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta ensirekisteriöinnistä ja on näin ollen päättynyt."
En ole vaatinut maahantuojaa tai auton myynyttä liikettä tekemään veloituksetonta vaihtotyötä vaan osallistumaan auton korjaukseen siinä määrin kuin autolla olisi normaalisti ollut ajokilometrejä jäljellä.
Kyseessä on Ford Mondeo 1.8 sportb. amb.
Auton käyttöönotto päivä 22.8.2003 ostin auton 4.5.2005. Olen siis toinen omistaja.
Autoa ei ole huollettu paikallisessa Ford-liikkeessä. Käytin sen toisessa liikkeessä joka on erikoistunut Fordeihin ja joilla on parempi/joustavampi palvelu.
Olen saanut reklamaatiooni vastauksen kirjallisena
"Ajoneuvotakuu mahdollisten valmistus- tai materiaalivirheiden osalta on ollut kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta ensirekisteriöinnistä ja on näin ollen päättynyt."
En ole vaatinut maahantuojaa tai auton myynyttä liikettä tekemään veloituksetonta vaihtotyötä vaan osallistumaan auton korjaukseen siinä määrin kuin autolla olisi normaalisti ollut ajokilometrejä jäljellä.
Re: Maahantuojan kanssa ongelmia?
Ehdottomasti yhteys kuluttaja-asiamieheen, eikö noissa esim. moottoreissa ole joku että vaikka auton varsinainen takuu olisikin loppu niin moottorin osalta oletettu kestoikä on pitempi ellei sitten satojatuhansia aja vuodessa.kapo1976 kirjoitti:Onko kenelläkään ollut maahantuojan kanssa ongelmia? Jos on niin millaisia?
Kyseessä on Ford Mondeo 1.8 sportb. amb.
Auton käyttöönotto päivä 22.8.2003 ostin auton 4.5.2005. Olen siis toinen omistaja.
Autoa ei ole huollettu paikallisessa Ford-liikkeessä. Käytin sen toisessa liikkeessä joka on erikoistunut Fordeihin ja joilla on parempi/joustavampi palvelu.
Olen saanut reklamaatiooni vastauksen kirjallisena
"Ajoneuvotakuu mahdollisten valmistus- tai materiaalivirheiden osalta on ollut kaksi vuotta ilman kilometrirajoitusta ensirekisteriöinnistä ja on näin ollen päättynyt."
En ole vaatinut maahantuojaa tai auton myynyttä liikettä tekemään veloituksetonta vaihtotyötä vaan osallistumaan auton korjaukseen siinä määrin kuin autolla olisi normaalisti ollut ajokilometrejä jäljellä.
Mutta jos -03 auto ja 65tkm ajettu niin pitäisi ehdottomasti mennä maahantuojan piikkiin minusta, ihan sama oli takuu vaikka miten loppu.
Ei se vaan riitä että autot on kuraa, vielä pitää maahantuojankin v*ttuilla, on vähän omakohtaisiakin kokemuksia miten paljon Fordia käytetyt pskat kiinnostaa.
Seat Leon 1.0 Tsi Dsg -17
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10
Mondeo 2.0 Tdci Titanium aut. -10