Focus ja katukivetys

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Toniyes
Viestit: 22
Liittynyt: 15 Joulu 2009 18:35

Focus ja katukivetys

Viesti Kirjoittaja Toniyes »

Tulipa tässä hölmöiltyä ja tultua risteykseen oman fokkerin kanssa turhan reippaasti. Risteyshän oli täynnä hiekkaa ja mikäs siinä kuin toinen pyöränkulma kivetykseen. Vanteessa vekki, tukivarsi kiero, koiranluu kiero ja raidetanko kaarella.

Kaikki osat jo uudet hankittu, varaosamyyjä ei osannut muuta suositella ennen osien vaihtoa.

Kysymys olisikin että tulisiko teillä vielä mieleen jotain mitä kannattaisi vaihtaa tuollaisen episodin jälkeen?

Minkä kaikkien osien kunto kannattaa myös tarkistaa?
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Focus ja katukivetys

Viesti Kirjoittaja jsel »

No kun saat osat vaihdettua niin pyöränkulmat ainakin kannattaa säädättää kohdalleen.
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Focus ja katukivetys

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Iskarin minä vielä tarkistaisin, kun otat muut osat irti. Samoin laakeri voi olla ottanut itseensä, joten varaudu vaihtamaan se vielä tämän ajokauden aikana. :(
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: Focus ja katukivetys

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

Focukseen justiinsa etulaakeriremontin tehneenä, semmoinen vinkki että jos ei ole kunnon vehkeitä laakeriremonttiin niin jättää suosiolla homman korjaamon hoidettavaksi 8)
Saa ne itekin toki vaihdettua, mutta hermoja ja aikaa se voi vaatia jos homma ei menekään ihan kuin strömsössä :lol:
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
GeeTee
Viestit: 157
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:02

Re: Focus ja katukivetys

Viesti Kirjoittaja GeeTee »

Paljon oli vauhtia?? Jos oli tarpeeks, korinmittaus vois olla paikallaan! Melko veteliä ovat noi fokkerit..
Makee...
Viestit: 69
Liittynyt: 10 Tammi 2012 19:19
Paikkakunta: Mikkeli

Re: Focus ja katukivetys

Viesti Kirjoittaja Makee... »

Vuosia sitten itse harjoittelin primeralla käsijarrukäännöksiä :oops:
Lipsahdus ja takapyörä kopsahti katukiveykseen. Vauhtia ei ollut kun pari-kolme kymppiä. Vanne meni kieroksi ja laakeri alkoi ujeltaa ne vaihdoin ja ajattelin että selvisimpä helpolla.
Kun tuli kevät ja vaihdoin kesärenkaat niin rengas hankasi lokarin kaareen. Primerassa sai pyöränkulmaa säädettyä takaa joten käännettiin sen verran että rengas pyöri vapaasti ottamatta mihinkään kiinni... Eli takaa oli myös ripustukset vääntyneet. En tarkemmin tutkinut mitä kaikkea muuta oli vääntynyt. Mutta ajossa ei huomannut mitään ylimääräistä.
Sekä ainakaan sen kesän aikana ei rengas kulunut sileäksi :D Sitten auto vaihtui ja murhe poistui
Ford Mondeo 2.0 2011
Ex Chevrolet Cruze 1.8 2010,
Volvo S60 2.5T 2005, Ford Mondeo 2.0 2002,
Opel Vectra 1.8 1998, Nissan Primera 1.6 1991
Tessu
Viestit: 1741
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Focus ja katukivetys

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Semmosia risukulmia on nää nykyautot että kannattaa jättä autourheilu suosiolla rallimiehille!
Ei riitä pussi korjaamaan enää kolhuja niinkuin ennen vanhaan kun väänty vaan vanne!
Vastaa Viestiin