focus 99 pörisee

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
makke90

focus 99 pörisee

Viesti Kirjoittaja makke90 »

juu elikkäs auto pitää hemmetin moista pörinää ja kolinaa sisällä kun laittaa käyntiin ulospäin ei kuulu mitään ylin määräsiä ääni. just käytin auton montun päällä ja totesin että putki ei ota runkoon eikä se vuoda. mikä neuvoksi??
yritäedes
Viestit: 2175
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: focus 99 pörisee

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

Oliko sulla kaveri painelemassa kaasua kun tarkastit sitä putkea? Kun kone käy tyhjäkäyntiä,
voi olla hyvinkin hiljaista, mutta tietyillä kierroksilla esim. takapöntön kaksinkertainen
kuori (jos sopivasti sisältä puhki) voi pitää aikamoista meteliä.
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: focus 99 pörisee

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

itse huomannut et jos on oikein syvässä lumessa autolla ajanut, pakkaa lunta jonnekin välikköön jolloin putki lyö joskus runkoon startatessa. Useampi tunti lämpimässä hallissa niin lumi sulaa --> ongelma poistuu.. Auton madalluksella saattaa olla syynsä tuohon :lol:

Mutta voi myöskin olla putki päällisin puolin ihan ehjä ja vuodoton, mut sisältä rikki. Omassani tuli semmoset ralliröpötykset ku paikallaan anto koneeseen kierroksia. Vehossa huollossa sanoivat että putki ok, kuuluu vuosimalliin :!: Sit sen jälkeen katkes keskiänkkärin kiinnike silleen nätisti et näytti ihan ehjältä jos ei osannut oikein katsoa...

No, uutta mutkaa alle, tarvikkeena asennettuna 200e maksoi koko rööri katilta taaksepäin.
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
yritäedes
Viestit: 2175
Liittynyt: 02 Marras 2010 21:30

Re: focus 99 pörisee

Viesti Kirjoittaja yritäedes »

itse huomannut et jos on oikein syvässä lumessa autolla ajanut, pakkaa lunta jonnekin välikköön jolloin putki lyö joskus runkoon startatessa. Useampi tunti lämpimässä hallissa niin lumi sulaa --> ongelma poistuu.. Auton madalluksella saattaa olla syynsä tuohon
Kiitti sulle, Tuomaz, että kirjoitit tuon ylläolevan! Se antoi toivoa... 8)
Olin nimittäin pari päivää sitten Focuksella "peräkylällä" käymässä, ja illalla
oli tuiskuttanut tien umpeen. Paluumatkan puskin 20-30 cm pehmeään umpihankeen.
Ja alkoi sellainen röpinä ja jytinä, aivan kuin putki olis ennen kattia hajalla. Katista taaksepäin
olin juuri vaihtanut uutta tavaraa. Vähäks meinas harmittaa; tänään sain auton sulatettua -
tädää, melu on poissa! Bonuksena alkoi takalasin pizzapoikakin toimia!
Mondeo 2.0 TDCI Turnier 2009
Mondeo 2.0 TDCI HB 2003 -ex
Focus 1.6 Zetec-SE Wagon 1999 -ex
Sierra 2.0 OHC Sedan 1989 -ex
Avatar
tuomaz
Viestit: 1184
Liittynyt: 30 Touko 2007 18:01
Paikkakunta: Uusimaa

Re: focus 99 pörisee

Viesti Kirjoittaja tuomaz »

olepa hyvä vaan, hyvä jos ongelmasi poistuu sulattelemalla.. Yllättävän moni pikkuvika ratkeaa talvisaikaan kun saa auton kunnolla sulamaan :D
Ford Focus 1.6 tdci Titanium Wagon 2011
ex: Ford Focus 1.6 STW Ambiente 2001
Vastaa Viestiin