Zetec 1.8 ongelmaa

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Lonkkis
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Touko 2010 23:31

Zetec 1.8 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Lonkkis »

Terve.

Nyt on semmonen ongelma että mulla on vaikeeta saada mun Escort -96 katsastuksesta läpi liian korkeiden päästöjen takia.

Hc joutokäynnillä/kierroksilla: 270/76.
Co jouto/kierroksilla: 0.72/0.42.
Lambda: 1.02.
Co2: 13 paikkeilla.
O2: suunnilleen 1.1% joutokäynnillä ja 0.5 kierroksilla.
Katti on kunnossa,
olen vaihtanut lambdaa, uudet tulpat ja johdot, öljyn ja öljysuodattimen, ilmansuodatinta, moottorin lämpötilatunnistinta ja tänään pistin uuden MAFin kiinni koska korjamossa todettiin että entinen oli todennäköisesti rikki kun vedettiin irti se piuha ja auto ei reagoinut mitenkään.

Nyt kun se uusi maffi oli kiinni (ja akulla oli piuhat irti 15 minuutin ajan nollatakseen auton järjestelmää), pistin auton käyntiin ja menin pienelle ajolenkille. Takaisin pihalla aukasin konepeltiä, vedin piuhan maffista irti, ja yllätys, ei reagoinut mitenkään taas vaikka pitäisi sammua tai pörähtää pikkasen ja mennä vikatilaan.

Eli kysymys on että voisiko toi maffin kaapeli olla poikki tai jotain?

Alkaa ottaa päähän toi auto kun olen 3 viikkoa tapellut sen kanssa. :(
TuomasY
Viestit: 162
Liittynyt: 19 Joulu 2005 21:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Zetec 1.8 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja TuomasY »

Oma Escorttini ei käy lainkaan, jos ilmamäärämittarin liittimen irrottaa. Kuulostaa hiukan siltä, että autosi käy vikatilassa jostain muusta syystä kuin MAF:n takia, ja vikatilan vuoksi se ei noteeraa myöskään MAF:ia.

--
Tuomas Yrjövuori
Escort 1.8 16V CLX 4d -92
Lonkkis
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Touko 2010 23:31

Re: Zetec 1.8 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Lonkkis »

Vähän päivitystä.

Maffi alko toimii kuten pitääkin, ei vaan tainnu nollautua kun pisti akkua pois pelistä. nyt kone sammuu ku vetää piuhaa ulos

Mut arvot ei kuitenkaan ole kohillaan, paremmat kyllä mutta ei niin paljon että menisi läpi katsastuksesta.

CO: 0.07, kierroksilla 0.4-0.5 (sallittu 0.5 ja 0.3)
HC: 131, kierroksilla 56 (sallittu 100 ja 100)
lambda: 1.001 (sallittu 0.97-1.03)
O2: 0.6, 0.4 kierroksilla

Eli HC joutokäynnillä liian korkea ja CO kierroksilla liian korkea. Nyt alkaa kyllä oma pää mennä ihan sekaisin näitten arvojen kanssa. Meinaan vaan kun auto kulkee ihan hyvin niin ei oikein saa selkoa mistä voi johtua että arvot kusee.

Ellei pistä sitä "katsastusbensaa" tankkiin. 30% sinolia ja menoks. :P

Olisi varmaan pitänyt aloittaa tätä palstaa toisella alueella kuin sähkö. :mrgreen:
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Re: Zetec 1.8 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Onko katti ajettu kunnolla kuumaksi ennen päästöjen ottoa? Tuon akun irtikäytön jälkeen olis hyvä ajaa ainakin 60km, mulla ei tyhjäkäyntiä oo ennenku tuo maaginen raja on ajettu, toiset taas raportoi että 5-10km riittää..
Koita ottaa vielä piuhat akusta n. tunniksi irti, älä nypi mitään antureitten johtoja irti akun kytkemisen jälkeen (vikakoodeja ecuun), koita ajaa kunnon lenkki ja käy mittauttamas päästöt? Arvot on kumminki niin lähellä, ettei tuon luulis iso vika olevan. Mulla oli joskus toinen lambda pimeenä, ja HC oli reilu 400 kierroksilla.
Lonkkis
Viestit: 3
Liittynyt: 17 Touko 2010 23:31

Re: Zetec 1.8 ongelmaa

Viesti Kirjoittaja Lonkkis »

Emäntä on ajannut kaks päivää töihin autolla (eli 50km/päivä) sen jälkeen kun vedin piuhat irti akusta. Ajettu tänään noin 25 minsaa pienellä vaihteella (n. 4000 rpm) sinne korjaamoon ennen mittausta. Koorjaamosssakin mies antoi kaasua 15 minuuttia ennen saatiin nuo lukemat. Ton alemmaks lukemat ei menny.

Tota imuilman lämpötunnistinta vois kyl katsoa että toimiiko se kunnolla.
Vastaa Viestiin