2.0i clx kansipahvi palaa..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
luikero-kettu
Viestit: 10
Liittynyt: 08 Tammi 2009 20:56

2.0i clx kansipahvi palaa..

Viesti Kirjoittaja luikero-kettu »

No nii elikkä ostin tässä hiljattain tollasen 2.0i sierran, josta on kannentiiviste mennyt. Auton edellisen omistajan aikaan kantta oli laskettu koneistamolla. Otin autosta kannen irti, ja aion viedä sen koneistamolle tasoitettavaksi. Tuli tuossa mieleen että voisiko se kansipahvin palaminen, johtua siitä kannen laskemisesta, ja mitä asialle voisi tehdä, että ei tarvitsis jatkuvasti olla sitä vaihtamassa?(olisko joku metallinen kannentiiviste hyvä??? autossa oli paikallaan motonetin 3-kerros metallitiiviste) Sitten kun tuo kansi on kerran irti, nii mietin että konetta voisi samalla vähän piristää...eli miten konetta saisi viritettyä suht halvalla, ja sillä lailla, että koneen kestävyys ei kärsi paljoa...oisko kannen ja imusarjan avartaminen, ja nokkien hiominen hyödyllistä(tai virinokat)???
duckworth
Viestit: 3732
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Tuohon kansipahvi ongelmaan vois ratkaisu löytyä alkuperäisestä Escort RS2000- kannentiivisteestä (tietääkseni sama pulttijako, vesikanavat jne.), joka on kestävämpi.

Ja jos/kun tuo kone on kat- malli (vähäpäästöinen), niin en hirveästi lähtisi virittelemään.. :roll:

Joku dokki- harratelija voi varmaan täydentää/lisätä näkemystään.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Avatar
Foordson
Viestit: 1286
Liittynyt: 23 Huhti 2007 22:56

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Viesti Kirjoittaja Foordson »

Vaparin viritys ei oo koskaan halpaa, eikä tuohon dohciin kylläkään taida edes löytyä mitään viripalikkaa. Sen enempää en tuosta asiasta tiedä, mutta foorumilla on ollut jonkinverran juttua juuri tuosta dohcin virittämisestä. Haulla löytynee tietoa.
ford2ford
Viestit: 55
Liittynyt: 06 Loka 2009 11:47

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Viesti Kirjoittaja ford2ford »

Tulis äkkiseltään mieleen, että kansi on kiristetty väärin edellisen asennuksen yhteydessä. Vääränlainen kannenpulttien kiristysjärjestys ja väärät kiristysmomentit saavat kannen vääntymään vituralleen. Sitten kun lyö koneen tulille, niin kannentiiviste palaa hyvinkin pian.
K A R I
Viestit: 225
Liittynyt: 03 Joulu 2008 00:20

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Viesti Kirjoittaja K A R I »

Se ollu ikunen ropleema nuisa kannentiivisteisä! toki niitä vissiin jo kolomia eri sorttia tehty. Käy jostaki alakuperänen se tiiviste ja kato ettei ole kanteen syöpymiä ilimaantunu ja pane uuet kannen pultit ni pitäs kohtuuela alakaa pellaan!
Kellossa pitää olla viisarit ja auton vetää takaa
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Katohan toimiiko sähköflekti. Dohc sierrassa jonkinmoinen tyyppivika. Se kun lakkaa toimimasta, niin lämmöt nousee mm ruuhka ajossa. Yleisin syy kansipahvin ja kannen rikkoutumiseen.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 2.0i clx kansipahvi palaa..

Viesti Kirjoittaja emax »

Jos imu ja pakoventtiilien välissä näkyy halkeama niin kannattaa myös koeponnistuttaa se kansi. Mistä kohtaa ja kuinka se kannentiiviste on mennyt?
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Vastaa Viestiin