Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
jarri
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:56
Paikkakunta: Espoo

Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja jarri »

Ajattelin ostaa auton, ensimmäisen dieselin. Vaihtoehtoina on uuden Mondeon
- 1.8 TDCi 100hv/280Nm ja 125hv/320Nm (luvut ulkomuistista)
- 2.0 TDCi 140hv/320Nm

Valinta onkin vaikeaa, kun 2.0 on uusi ja voi olla lapsenvikoja. Vanhasta 1.8TDCi minulla ei ole tietoa, kun en ole seuraillut dieseleitä - kiitos autoveron.

En ole päässyt ajamaan 1.8TDCi vielä itse, kun ei tunnu helposti löytyvän sellaista mallia koeajoon.

Voiko joku suositella 1.8TDCi ja kertoa eroja 2.0 TDCi?

Tästä hämmentyneenä käväisin koeajamassa Passatin 1.9 dieselin ja mukava peli oli sekin. Manuaali vaihteisto oli tosi hyvä. Arveluttaa vaan netin höpinät öljynkulutuksesta (tosin kaverinkin auto vei öljyä ja toisen jätti tielle bensapumpun takia). Lisäksi hihnan vaihtoväli on lyhyt.

Vaikea valinta. Erot on pieniä. VW:kin on vielä mukana kilpailussa.
jarri
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja jarri »

Reippaasti vaan kommentteja. Uskoisin, että tätä vaihtoehtojen valinnan vaikeutta pähkäilee moni muukin. 2 litranen on niin kehuttu, mutta on myös hintava.
Moti
Viestit: 85
Liittynyt: 21 Heinä 2005 13:02

Re: Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja Moti »

Tänään ilmestyvässä TM:ssä on tuo 1.8 talvitestissä. Minullakin on ollut koeajopyyntö Vantaan Vemixiin tuosta 1.8 diiselistä viime kesästä asti. Eivät ole vielä ottaneet yhteyttä, nähtävästi kauppa käy liian hyvin :? .

Saaneeko tuota 100hv 1.8 lastutettua helposti 125 heppaseksi?
Mondeo 1.8 Trend Wagon ESP -02 (loppusijoitettu 190tkm/10v jälkeen)
MondeoPave
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2008 20:58

Re: Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja MondeoPave »

Terve,

Sain omani kaksi viikkoa sitten Trend Wagon 1.8 tdci 100hv. Olen ollut tyytyväinen. Vääntä löytyy mielestäni erittäin hyvin (280Nm ja yliahtotoiminnolla 300Nm). Jos käy lastuttamassa, niin lähtee takuu samantien pois. Mielestäni tuo 100hv on järkivalinta. Jyrkätkin ylämäet maantiellä menee tasaisesti ylös vakkari päällä, eikä voima lopu. Mietin että ainoastaa jos haluaisi automaatin, niin kannattaa ottaa isommalla koneella, koska niin kuin sanoin 100 hepan kone on mielestäni sopiva tohon autoon, kiitos hyvien vääntöjen. En ollut itsekään ajanut ko. koneella ennen kuin sain omani ja olin positiivisesti yllättynyt sen ominaisuuksiin (kiihtyvyys ja sitkeys). Kaupungissa kone on vähän hengetön risteyksistä lähtiessä/alakierroksilla, mutta siihen oppii. Kaupungissa muutenkin automaatilla olisi leppoisampaa.
MondeoPave
Viestit: 4
Liittynyt: 06 Helmi 2008 20:58

Re: Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja MondeoPave »

Ainiin jos tilaat auton ja ajat kaupungissa paljon, niin tilaa peruutustutka (eteen ja taakse) maksaa 900€, mutta olisi hintansa väärti. Itselläni se puuttuu ja jos nyt saisin valita, niin ottaisin sen ehdottomasti.
tuze
Viestit: 17
Liittynyt: 08 Helmi 2005 23:35

Re: Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja tuze »

Itse ottaisin kyllä tuon isomman koneen. 1.8tcdi on aivan liian pieni ja tehoton pannu ton kokoseen laivaan tai tietysti tottumiskysymyshän se on. :)
jarri
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja jarri »

Vastaanpa itse tähän kun laitoin ketjun alullekin.

Ajoin 1,8 Dieselin 125hv. Vääntöä oli riittävästi, jopa liikaakin. Tehon säätäminen oli jotenkin vaikeaa. Samaten liikkeellelähtö vaati enemmän huomiota kuin tavallisesti.

Hiljainen oli, jopa niin, että aluksi katson siinä olevan kitkat, mutta olikin hakkapeliitat.

Matkanteko juhlaa, kaupunkiajossa hankalampaa. Myyjä kertoi, että 2.0 TDCi toimisi paremmin tyhjäkäyntikierroksien tuntumassa. Ajoin vastaavan volvon V70 2.0 Dieselin, jossa sama kone kuin mondeon kaksilitrainden dieseli ja siinä en huomannut tällaista kaupunki "ominaisuutta".
jarri
Viestit: 22
Liittynyt: 03 Huhti 2007 21:56
Paikkakunta: Espoo

Re: Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja jarri »

Lisäisin vielä, että alkuperäinen radio ei ole ääneltään kovin hääppöinen, useimmille toki riittää. Sony radion ääni on kyllä parempi, +350 EUR kannattaa harkita.

Mainittakoon, että itse päädyin sitten Passattiin, mutta voinen vielä kirjoitella täälläkin, kun toinen auto on fiesta. Teknisesti olisin voinutkin päätyä Mondeoon, mutta kun ostaminen on kaupantekoa, niin ... pienenä vihjeenä pääkaupunkiseudun kauppiaille. Toisesta kaupasta en saanut edes tarjousta pyynnöstä huolimatta, toinen antoi liian varovaisen tarjouksen heti alussa. Vaikka aivan lopussa antoivatkin kunnollisen tarjouksen, niin jäi vähän sellainen mieli, ettei viittinyt tehdä kauppoja.
kinnunen
Viestit: 39
Liittynyt: 03 Helmi 2008 11:10

Re: Mondeon diesel koneiden valinta, 1.8 TDCi vai 2.0 TDCi

Viesti Kirjoittaja kinnunen »

Itse tuli tilattua Mondeo 2.2 TDCi myllyllä. Saas nähdä mitä hopalla ajelu taas sujuu, taunuksesta on jo aika monta vuotta aikaa ;)

Mitä tulee noihin autokauppiaisiin, niin mua ärsyttää todellakin se, että ensin jotkut antaa ihan syvältä olevan tarjouksen, jota pitäisi alkaa sitten huudattamaan paremmaksi...
--
ex-Mondeo mk4 2.2TDCi
Vastaa Viestiin