Huomasin tuossa, että ohjaustehostajan öljy oli lähes minimitasolla lämpimänä. Senhän kuuluu olla min-max välillä kylmänä ja laajeta maximiin. Tehostajan pumppu on hikoillu jonkin aikaa ja öljytaso pysynyt samalla tasolla. Nyt huomasin pinnan alentuneen ja pumpun ympäristön olevan enemmän märkänä. Ei kuitenkaan niin paljoa, että öljyä valuisi maahan.
Kerran jo pumppu vaihdettu takuuaikana eikä huvittais sitä vaihdattaa omaan piikkiin. Vissiin aika tyyris.. Voiko tuota vuotoa jotenkin vähentää vai onko lopulta edessä pumpun vaihto? Olen kuullut, että jotkut ovat vaihdattaneet akselin stefan edullisesti mutta Fordilla eivät tätä tee?
Lisätäkö vain öljyä säiliöön? Ilmeisesti aika yleinen vika Zetec koneissa..
Focuskessa ohjaustehostaja "hikoilee"
Focuskessa ohjaustehostaja "hikoilee"
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Tuo mainitsemasi akselin stefa on hyvin yleinen vuotokohta. Käytin omaa Focusta Tikkurilan Vemixin pikahuollossa moniurahihnan vaihdossa ja samalla kertaa vaihdettiin tehostajanpumppuun stefa - eli kyllä ainakin ko. paikassa homma tehtiin. Varmasti Tampereellakin onnistuu! Mulle vaihtotyö tehtiin vielä pumppu paikallaan (moottorin kiinnike auki, ja vähän hallitunkilla konetta ylöspäin niin tulee riittävästi tilaa).
Kiitos tiedosta! Hyvä teitää, että ovat vaihtaneet stefoja tehostajaan. Täytyykin käydä Kivitilalla kyselemässä jos onnistuisi pelkkä stefan vaihto. Luultavasti stefa falskaa. Varmasti mukava tieto muillekin joilla sama ongelma.
Katselin purkaamolta pumppua ja hinta pyöri siinä 150e tienoilla. Yksi ajatus oli, että olisi hommannut purkaamolta pumpun ja vaihtanut siihen stefan. Yritetään ensin nykyisen pumpun kunnostamista, samalla voi vaihtaa vinkuvan hihnan.
Katselin purkaamolta pumppua ja hinta pyöri siinä 150e tienoilla. Yksi ajatus oli, että olisi hommannut purkaamolta pumpun ja vaihtanut siihen stefan. Yritetään ensin nykyisen pumpun kunnostamista, samalla voi vaihtaa vinkuvan hihnan.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ensviikolla auto menossa pajalle. Ei osannut huoltoneuvoja heti sanoa tiskiltä muuta kun että stefoja voi vaihtaa erikseen. Pyysin katosmaan autoa mutta sanoi, että näkee vaan kun auto nosturilla..Ihmettelen kun sen näkee selvästi päältäpäin.. Kuulemma ei ole mikään tyyppivika, näinhän ne aina sanoo. Ei varmasti vetareiden suojakumien tiiveys eikä ovien ruostuminenkaan ole tyyppivika. Ensiviikolla selviää korjaantuuko vuoto pelkällä stefan vaihdolla. hinta ei ollut paha, 50e stefa töineen ja 70e hihna jonka ajattelin samalla vaihtaa.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Sefa se siellä vuosi. Ei tarvinnut alkaa pumppua vaihtamaan, hyvä niin. En tiedä kaunakon tuo olisi vielä kestänyt. Öljyä kuitenkin hävinnyt parissa kuukaudessa neljäsosa säiliöstä. Sefan vaihdon yhteydessä vaihdettiin samalla moniurahihna ja uudet öljyt. Kiinnostuneille tiedoksi, että yhteensä teki 220e josta työn osuus oli 100e. Toivottvasti kestää..
Tietääkö joku onko kaikissa Focuksissa samanlainen pumppu? Siis tehoiltaan? Ajattelin vaan, että onko suunnittelussa otettu huomioon mahdolliset leveämmät renkaat jotka rasittavat pumppua enemmän kuin kapeammat normirenkaat.
Tietääkö joku onko kaikissa Focuksissa samanlainen pumppu? Siis tehoiltaan? Ajattelin vaan, että onko suunnittelussa otettu huomioon mahdolliset leveämmät renkaat jotka rasittavat pumppua enemmän kuin kapeammat normirenkaat.
Ford Focus 1.5 Ecoboost Titanium STW -16
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Ford Mondeo 1.8 110hv Trend 5d -04
Ex.
Ford Focus 2.0 Trend "RS-look" -01, Ford Focus 1.6 Trend -08, Ford Focus 1.6 Trend -04, Ford Sierra 2.0 Laser -85
Itsellä oli laakeri pumpusta särki ja akseli pääsi heilumaan joten stefakaan ei sillon luonnollisesti pidä, niiinpä sitte vaihoin ohjaustehostimen pumppuun laakerin ja stefan, 2€ makso laakeri ja 2€ stefa. mittasin ne työntömitalla ja ostin ihan perusyleis laakerin ja stefan ja roplasin sitte ne paikalleen. hyvin pelaa
tuning sucks