Escort tekniikan vaihto. 1.8-->2.0

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Escort tekniikan vaihto. 1.8-->2.0

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Koitin haulla ettiä mut en löytäny riittävää tietoa.
Eli ongelma olis seuraavanlainen.
Pitäis vaihtaa -92 1.8 escorttiin RS2000 tekniikka.
Onko mitään väliä vaikka tekniikanluovuttaja auto olis mk6?

Tohon RS2000:een olis tarkotus tehdä täydellinen kone remppa.
Jos sylinterit olis huonossa kunnossa niin onnistuuko porata ylikokoon?
Ja löytyykö männät+ renkaat?

Virosta olis tarkotus hakea tekniikka auto.
Onko tämän suhteen odotettavissa mitään ongelmia?

Paljonko noista kaikista mitä tarvii vaihtaa tulis prosentteja?
Viimeksi muokannut Escorvet, 07 Tammi 2007 20:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Ihan offtopic, mutta kannattaa varautua tähtitieteellisiin hintoihin sen remontin kanssa. Itse kun kävin RS2000 osia kyselemässä niin jäi ylimääräisten osien vaihtaminen heti pois mielestä.
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

koskar kirjoitti:Ihan offtopic, mutta kannattaa varautua tähtitieteellisiin hintoihin sen remontin kanssa. Itse kun kävin RS2000 osia kyselemässä niin jäi ylimääräisten osien vaihtaminen heti pois mielestä.
Toi on kyllä tiedossa.
Ei vaan voi mitään. :cry:
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Eikö kukaan oikeesti tiedä mitään ko. asiasta?

Varsinkin se täytyis tietää et haittaako vaik moottori tulis mk6 escortista.
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Lue vaikka ensin Tämä.
ja sitten Tämä. :idea:
2.9i
Feel The Difference.
ilehmus
Viestit: 37
Liittynyt: 23 Loka 2006 09:01

Viesti Kirjoittaja ilehmus »

..eli linkkien oletettu sisältö lyhennettynä:

Moottoriin vertailumoottorista tehoa lisää max +20%
Moottoriin vertailumoottorista iskutilavuutta lisää max +25%
Moottoriin vertailumoottorista painoa lisää max +??%

Päästöjen määrä tulee selvittää jos alkuperäinen kori on merkitty vähäpäästöiseksi. Käytännössä luulis riittävän, että uus moottori on uudemmasta autosta ja täten siis valmistajan hyväksyttämä päästöjen osalta.

Ja viimeisenä vielä se, että alustan tarvitsee vastata vertailumallin alustaa (tässä tapauksessa todennäköisesti siis RS2000) ja ne muutosprosentit...
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

Alustankin saan tuosta rs escortista. Loppu mitä ei tarvita myydään pois.

Mites paljo RS:n alusta eroaa normaali 1.8:n alustasta?
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Miksi vaihdat koska mielestäni tuo -92 1.8 Zetecmotti oli ihan kohtuullinen? :shock:
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

kalliita hevosvoimia haet.. kun sen 150kaakkia saat kyllä irti hyvin helposti 1.8 koneesta. ja edullisemmin kuin sun tämän hetkinen suunnitelma.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Volmari kirjoitti:kalliita hevosvoimia haet.. kun sen 150kaakkia saat kyllä irti hyvin helposti 1.8 koneesta. ja edullisemmin kuin sun tämän hetkinen suunnitelma.
No saahan tuosta RS2K aika helposti jonkun 170-180hp, että mistä tykkääkin.
Escorvet
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Loka 2005 17:11
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja Escorvet »

koskar kirjoitti: No saahan tuosta RS2K aika helposti jonkun 170-180hp, että mistä tykkääkin.
No kalliita ehkä mut ei se kovin halpa oo tota 1.8 ruveta kutittelemaan.

:roll:
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

no jokainen tyylillään..

enemmän olis asiaa upottaa se pata mk4:seen.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin