Ruostevaurioiden korjaus takuuseen??

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
oas
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Heinä 2007 08:09

Ruostevaurioiden korjaus takuuseen??

Viesti Kirjoittaja oas »

Sain perinnöksi Focuksen vm.2000.Siinä on tyypilliset ruosteviat ovissa ja takaluukussa.Voisiko joku kertoa sellaisen Ford-liikkeen,jossa ko.vauriot on varmasti korjattu takuuseen..En viitsisi lähteä tappelemaan liikkeeseen,jossa lopputulos korjaamisen kannalta epävarma/kielteinen.Kiitos! :evil:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mistähänpäin maapalloa sitä korjaamoa etsit...?
Focus 1.0 edition a6 2017
oas
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Heinä 2007 08:09

Ruostevaurioiden korjaus takuuseen??

Viesti Kirjoittaja oas »

Etelä-Suomi olisi hyvä...
oas
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Heinä 2007 08:09

Ruostevaurioiden korjaus takuuseen??

Viesti Kirjoittaja oas »

Kai jollakin on kokemusta asiasta? :?:
oas
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Heinä 2007 08:09

Ruostevaurioiden korjaus takuuseen??

Viesti Kirjoittaja oas »

:?: :?: :?: :?:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

no pitäjänmäen fordilla ainakin faijalle vaihtoivat eikä vielä ole tarvinnut valittaa työn laadusta
Focus 1.0 edition a6 2017
mkjn
Viestit: 12
Liittynyt: 12 Heinä 2007 21:50

Viesti Kirjoittaja mkjn »

Mulla oli vuosi sitten Tikkurilan Stockalla (taitaa olla nyt Vemix). Katsoivat että huoltokirja on ok, ja tekivät asiallista jälkeä nopealla toimituksella (auto sisään saman kuun aikan ja valmis 4 päivässä).
anne
Viestit: 28
Liittynyt: 03 Elo 2007 10:32

Viesti Kirjoittaja anne »

Kuinka kauan tämä ruostetakuut on voimassa?
Ihan mielenkiinnosta tiedustelen..
jallari
Viestit: 144
Liittynyt: 06 Helmi 2005 00:22
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja jallari »

Focus 12v, muut 6v.
Mondeo 2.0 -01
---------------
Exät: Granada 2.0 -76, Focus 1.8TCI -99, Mondeo 1.8 -00, Galaxy 2.3 -01, Galaxy 2.0d -10
+ monia muita
oas
Viestit: 9
Liittynyt: 31 Heinä 2007 08:09

ruostevauriot

Viesti Kirjoittaja oas »

Asia on saatu vireille,kiitos kaikille vinkeistä!
Ps*
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Huhti 2006 20:35
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ps* »

Kävin näyttämässä autoa vemixillä ovien ruostumisen takia ja vaihtoon menee etuovet, konepelti ja takaluukku ainakin sekä takaovet näkee purettaessa, onko vaihtokunnossa. Mutta joudun itse maksamaan luukut (á 500€) sen takia, että viimeiseen 50000km ei ole käytetty merkkihuollossa. Toisinsanoen olen vaihtanut öljyt itse.

Joudunko maksamaan puolet auton arvosta, että saan ruosteet korjattua, vai onko kukaan saanut takuuseen ilman täydellistä huoltokirjaa? Autolla ajettu 230tkm.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2522
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Juuri oli jossain lehdessä että maahantuoja ei voi vaatia että että takluu toimii vain jos huollot tehty niillä.
Laki sanoo virhevastuu osassa että heidän on korjattava vaikka ei huoltoja olisi tehty yhtään niillä jos ei pysty osoittamaan että huollon takia homma kusi.
Kyseessä on siis isompi määrä noita eli valmistevirhe, et maksa penniäkään korjauksista.
Naapurin mondeo menee kanssa tuohon ovien vaihtoon... kestää noin viikon, saa sijais auton käyttöön ilmaiseksi eli ei joudu maksaa mitään.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Jake M.
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Kesä 2007 07:55
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Jake M. »

Ainakaan Hertoniemen Vemixillä ei kyselty mitään. Ukko tuli ulos katsomaan, sanoi että joo selvä juttu. Seuraavaksi kysyi tuotko tänne vai Pitäjänmäkeen.
Tosin jono on 1/2 vuotta...

On vielä ns. "tuontiauto". Juteltiin siinä vielä jotain ja totesivat että sama se on mistä on alunperin ostettu, tehtaan moka on tehtaan moka.

Vemixit ei kyllä haluaisi noita tehdä. Tehdas ja maahantuoja on sopineet korjaukselle niin alhaisen hinnan että saavat kuulemma takkiin joka keikasta. Tiedä sit.

Kyseessä 2001 Farkku Mondeo.
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Joo, itsellä korjattiin myös konepelti ja takaluukku + ovet korjattu jo aikaisemmin edellisellä omistajalla.

Olisi mukava kuulla kuinka Ps*:n juttu ratkeaa...

Harmi vaan että omassa tapauksessani ovia ei ole vaihdettu kokonaan, eli on vain korjattu, mitä se sitten tarkoittaneenkaan.

Jotenkin tuntuu että noissa näissä takuukorjauksissa/vaihdoissa on melkoisia eroja ja palvelu & tehtävät toimenpiteet vaihtelevat kuun asentojen mukaan...

Hieman vain pelottaa, että hapertuuko mondeo käsiin parin vuoden päästä samojen ruosteongelmian takia...nähtäväksi jää...
Moti
Viestit: 85
Liittynyt: 21 Heinä 2005 13:02

Viesti Kirjoittaja Moti »

jamppevaan kirjoitti: Hieman vain pelottaa, että hapertuuko mondeo käsiin parin vuoden päästä samojen ruosteongelmian takia...nähtäväksi jää...
Pelko pois, tsekkaa auto viimeistään kun sillä on ikää 11vuotta ja 11 kuukautta rekisteröintipäivästä. Jos on korjattavaa niin Fordille tiedoksi ja homman pitäisi hoitua kuten tähänkin asti.
Mondeo 1.8 Trend Wagon ESP -02 (loppusijoitettu 190tkm/10v jälkeen)
kairaaja
Viestit: 60
Liittynyt: 30 Syys 2005 07:05

Viesti Kirjoittaja kairaaja »

Omaa -03 mondeota korjailtiin vajaat pari vuotta sitten putsaamalla ruosteet pois ja maalia päälle. Nyt alkaa hieman taas näkyä kukkaa ovien alareunoissa. Seuraavalla kerralla vaadin laittamaan uudet ovet.

Olen myös vaihtanut kerran öljyt itse kun ei vaihtokilsat tulleet täyteen vuoden sisään. Se ei kyllä saa vaikuttaa koritakuuseen. Autoliike kyllä voi mussuttaa jotain, mutta kyllä koritakuun pitäisi pelata vaikka ei ole merkkihuollattanut.

Tiedän itse mitä olen huoltanut, autoliikkeen huolloista ei aina niin tiedä. Hinta/laatu ei ainakaan kohtaa.
Fiesta 1.3 -93
MLu
Viestit: 21
Liittynyt: 08 Elo 2005 15:56

Viesti Kirjoittaja MLu »

Ps* kirjoitti:Kävin näyttämässä autoa vemixillä ovien ruostumisen takia ja vaihtoon menee etuovet, konepelti ja takaluukku ainakin sekä takaovet näkee purettaessa, onko vaihtokunnossa. Mutta joudun itse maksamaan luukut (á 500€) sen takia, että viimeiseen 50000km ei ole käytetty merkkihuollossa. Toisinsanoen olen vaihtanut öljyt itse.

Joudunko maksamaan puolet auton arvosta, että saan ruosteet korjattua, vai onko kukaan saanut takuuseen ilman täydellistä huoltokirjaa? Autolla ajettu 230tkm.
Miten ihmeessä nuo ovat kaikki päässeet ruostumaan huomaamatta? Viastahan tulee ilmoittaa heti kun se on havaittu.

Vuosittain tehty koritarkastus taitaa olla Fordin koritakuun edellytys?
Avatar
Paappari
Viestit: 83
Liittynyt: 02 Maalis 2007 20:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Paappari »

Harmi vaan että omassa tapauksessani ovia ei ole vaihdettu kokonaan, eli on vain korjattu, mitä se sitten tarkoittaneenkaan.
Meillä perhepiirissä on kaikki autot ollu/on fordeja (Fiesta, Mondeoita, Focuksia) ja kaikki käytetty korjauksessa jo ennen kuin on edes ruostetta näkyny, ne pistää uudet saumausaineet oviin sekä luukkuihin ja maalaa ne sisäpuolelta. Työjänki ollu kaikissa autoissa hyvää, aina saanu toisen auton käyttöön, eikä ikinä oo tarvinnu maksaa penniäkään. Levorannassa pääsiasiassa käytetty paitsi ST-Mondeo Kivitilassa.
Puhdas auto, parempi mieli
Mondeo ST220
Mondeo Titanium V6 STW
Ps*
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Huhti 2006 20:35
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Ps* »

MLu kirjoitti: Miten ihmeessä nuo ovat kaikki päässeet ruostumaan huomaamatta? Viastahan tulee ilmoittaa heti kun se on havaittu.

Vuosittain tehty koritarkastus taitaa olla Fordin koritakuun edellytys?
En noita kaikkia itse huomannutkaan. Kuskin ovesta vaan putosi korikitit, jonka jälkeen huomasin takaluukun yläreunassa repsottavat korikitit, ja loput minulle ilmoitettiin vemixillä.
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Onko kenelläkään tietoa, että pitääkö tuo koritarkastus tehdä vuosittain, että koritakuu säilyy? Minkälaisia vastauksia olette Fordilta saaneet?

Kuulin kyllä, että nämä korjaukset menisivät virhevastuun piiriin & asiasta on jotain esimerkkitapauksia olemassa jo kuluttajaviranomaisilla(kuluttajaneuvoja/kuluttaja-asiamies tms).

Vai pitääkö sitä ryhtyä käyttämään autoa öljynvaihdoissa...
Jake M.
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Kesä 2007 07:55
Paikkakunta: Hki

Re:

Viesti Kirjoittaja Jake M. »

jamppevaan kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, että pitääkö tuo koritarkastus tehdä vuosittain, että koritakuu säilyy? Minkälaisia vastauksia olette Fordilta saaneet?

Kuulin kyllä, että nämä korjaukset menisivät virhevastuun piiriin & asiasta on jotain esimerkkitapauksia olemassa jo kuluttajaviranomaisilla(kuluttajaneuvoja/kuluttaja-asiamies tms).

Vai pitääkö sitä ryhtyä käyttämään autoa öljynvaihdoissa...
Ei mulla ainakaan ollu tehty ja mukisematta vaihdettiin kaikki ovet. Konepelti ja takaluukku korjattiin, eli sauma-aine vaihdettiin ja maalattiin sisäpuolelta uudelleen.
Jos konepelti olis menny vaihtoon olisin maalauttanut koko auton uudelleen.

Oli kuskin puolen takaovessa vielä messevä lommokin, eipä ole enää!

Hieno juttu ja olen tosi tyytyväinen Fordin/vemixin toimintaan!

Kyseessä vielä ns. tuonti auto. Sanottiin heti ettei väliä onko tuotu tänne ennen vai jälkeen ostamisen, kaikki ne on tänne joskus tuotu.
Vastaa Viestiin