Mondeo 1.8TD Kokemuksia autosta ja sen vioista

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Mondeo 1.8TD Kokemuksia autosta ja sen vioista

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

elikkä nyt kaikki 1.8tdi n omistaja kirjotelkaas vähän kokemuksia kyseisestä autosta. Olis tarjolla tuommonen 1.8tdi -98 ja olis mukava tietää että onko ne minkälaisia pelejä. Esim minkälaisia vikoja on ilmennyt ja paljonko on ajettu. Ja yleensäkkin miten on toiminu ja paljonko kestää ajaa ilman mitään suurempia remontteja ??
Viimeksi muokannut ^^teamahma^^, 11 Marras 2006 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
ti-vct
Viestit: 121
Liittynyt: 26 Helmi 2005 19:50

Viesti Kirjoittaja ti-vct »

http://www.ford-club.net/keskustelu/vie ... php?t=5547

Siitä vähän alkusoittoa...Eihän ne kaikki noin vaikeita tapauksia oo, mut laitoinpa tuon nyt tuohon kuiteski...
Ei pysty, liian hapokasta!!

Ford Focus STW 2005
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

ti-vct kirjoitti:http://www.ford-club.net/keskustelu/vie ... php?t=5547

Siitä vähän alkusoittoa...Eihän ne kaikki noin vaikeita tapauksia oo, mut laitoinpa tuon nyt tuohon kuiteski...
on ollu kyllä pirun huonoa tuuria tuon auton suhteen
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Re: Mondeo 1.8TD Kokemuksia autosta ja sen vioista

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

lapazu kirjoitti: Älä sitten sotkeennu termeihin, sillä tuota koppaa ei ole ikinä ollut tdi -koneella, vaan kyse on ahdetusta esikammiodieselistä, suoraruiskutusta siinä ei ole. TD.
jaahas hyvä tietää...

eikö kellää oon kokemuksia kyseisestä autosta ??
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
korgie
Viestit: 272
Liittynyt: 07 Maalis 2005 17:43
Paikkakunta: Kerava

Re: Mondeo 1.8TD Kokemuksia autosta ja sen vioista

Viesti Kirjoittaja korgie »

^^teamahma^^ kirjoitti:eikö kellää oon kokemuksa kyseisestä autosta ??
Mulla oli tuommoinen -99 farmari, jolla ajelin kilometrit 92t->172t. Hyvin toimi tuon ajanjakson. Auto meni vaihtoon lähinnä heikon varustetason takia (ei ollut ilmastointia). Ihan hyvä auto se oli ajaa. Talviajossa tosin kyllä tämä uudempi (-02) malli on vakaampi ajettava ja lämpenee nopeammin.
=)
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Re: Mondeo 1.8TD Kokemuksia autosta ja sen vioista

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

korgie kirjoitti: Mulla oli tuommoinen -99 farmari, jolla ajelin kilometrit 92t->172t. Hyvin toimi tuon ajanjakson. Auto meni vaihtoon lähinnä heikon varustetason takia (ei ollut ilmastointia). Ihan hyvä auto se oli ajaa. Talviajossa tosin kyllä tämä uudempi (-02) malli on vakaampi ajettava ja lämpenee nopeammin.
se mikä tulis vaihdossa ni olis 340 tkm ajettu vähän vaan arvelluttaa nuo kilometrit että saako olla remontia tekemässä koko ajan

mitä ootte mieltä :?
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Työkaverilla oli tuolla koneella olevat mk1 ja mk2 mondeot.
Toisessa mittarissa ~400tkm toisessa ~500tkm
Molempiin tehty (koneelle) vain perushuollot ja hyvin pelas.
Hyvin huollettuna kestää kyllä helposti tuon 500tkm
korgie
Viestit: 272
Liittynyt: 07 Maalis 2005 17:43
Paikkakunta: Kerava

Re: Mondeo 1.8TD Kokemuksia autosta ja sen vioista

Viesti Kirjoittaja korgie »

^^teamahma^^ kirjoitti:se mikä tulis vaihdossa ni olis 340 tkm ajettu vähän vaan arvelluttaa nuo kilometrit että saako olla remontia tekemässä koko ajan
Kyllähän dieseleissä ne koneet kestää, mutta ihan samalla tavalla ne kilometrit rassaa auton kaikkea muuta tekniikkaa kuin bensa-autoissakin. Jos meinaa itse ajella paljon niin kannattaa ehkä silmäillä jotakin vähempi ajettua. Autotallin listoilta näkyy löytyvän noita kakkoskoppaisia diesel-Mondeoita alle 200tkm ajettujakin.
=)
^^teamahma^^
Viestit: 36
Liittynyt: 19 Kesä 2006 17:37

Re: Mondeo 1.8TD Kokemuksia autosta ja sen vioista

Viesti Kirjoittaja ^^teamahma^^ »

korgie kirjoitti: Kyllähän dieseleissä ne koneet kestää, mutta ihan samalla tavalla ne kilometrit rassaa auton kaikkea muuta tekniikkaa kuin bensa-autoissakin. Jos meinaa itse ajella paljon niin kannattaa ehkä silmäillä jotakin vähempi ajettua. Autotallin listoilta näkyy löytyvän noita kakkoskoppaisia diesel-Mondeoita alle 200tkm ajettujakin.
no itelle tulee varmaan korkeintaan 20tkm vuodessa
Ei vauhti tapa, vaan äkillinen pysähdys ??
hajama
Viestit: 21
Liittynyt: 06 Syys 2006 10:43
Paikkakunta: TRE

98TD farkku

Viesti Kirjoittaja hajama »

Auto on ihan hyvä, mutta kannattaa varmistaa että turbo toimii kunnolla ja ei vingu ja että ennakonsäätösolenoidi on vaihdettu, on kallis osa (300e). Jakohihnat on heikko lenkki myös, varmista että ne on vaihdettu ajoissa, muuten tulee kalliiksi. Omallani on ajettu 420tkm ja toimii taas kun edellä mainitut on laitettu kuntoon. Varmista myös että lähtee kylmänä hyvin käyntiin (lähellä 0 astetta ilman lämmitystä).
korgie
Viestit: 272
Liittynyt: 07 Maalis 2005 17:43
Paikkakunta: Kerava

Re: 98TD farkku

Viesti Kirjoittaja korgie »

hajama kirjoitti:että ennakonsäätösolenoidi on vaihdettu, on kallis osa (300e).
Jaa? Mun ex-Mondeoon vaihdettiin juurikin tuo kyseinen osa (jossain 130tkm tietämillä) ja maksoi Stockmann-autossa _töineen_ 270e. Tosin tämä tapahtui pari vuotta sitten, joten onhan niiden osienkin hinnat voineet muuttua...
=)
tohvo75
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Loka 2005 01:11
Paikkakunta: itäinen maa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 »

täähän nyt on perus juttua mutta pätee aina, kunnollinen koeajo ja yleis kunto kertoo paljon.
huoltohistoriaa kannattaa kattella.muutakin kuin kovaa ajoa ja vain öljyt vaihdettu.siis suodattimet ja hihnat ja kiristimet vaihettu ajoisa
onko auto ollu miten pitkään kaverilla joka myy, eli onko pääsyllään eroon siitä vikojen takia.
ainakin yks kylmäkäynnistys kannattas saada tehtyy.
asia jota ainakin ite seuraan aina turbodiisseli autoilijoissa jos tulee pihaan sammuttaako auton heti vai antaako käyvä tyhjäkäyntiä lämmön tasaukseen.
paperit kunnossa ja verot myös
ohan 340tkm mittarissa, jo jokseenkin paljo mutta kyllä hyvällä yksilöllä on noin saman verran myös edessä,jos autosta on huolta pidetty asiallisesti.
mutta nyt asiaan onhan se kuitenkin aito:
F_O_R_D
fix or repair daily ,noinhan siitä muistaakseni varotellaan. 8)

Lapazulle:kaikki mondeon tubodiisselit ovat tdi moottoreilla eli i perässä tarkottaa intercooleria eli välijäähyä ja kiisseli koneissa on mielestäni eräänlainen joka pytylle oma suorasuihkutus vakiona.
rockford mondeo td-95 stw
tohvo75
Viestit: 66
Liittynyt: 16 Loka 2005 01:11
Paikkakunta: itäinen maa

Viesti Kirjoittaja tohvo75 »

juuh, ei vääntää mutta tarkotin lähinnä mondeossa olevan välijäähyn kaikissa vanhan tavan turbo diisseleissä.
sitä miksi noita kutsutan pelkiksi td koneiks en ite oo ymmärtännä koska niissä on tosiaan toi intercooleri.
ja vag peleissä tosiaan tais ekana muuttuu ton i merkitys.
tolla eräänlaisella suorasuihkutuksella tarkotin lähinnä kun joka pytylle menee oma suihkun putki.
eipä tässä tästä enempiä vääntää mielestäni tarttee :wink:
rockford mondeo td-95 stw
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

lapazu kirjoitti:suorasuihkutuksessa polttoaine menee suoraan palotilaan
no toi on totta mut suorasuihkutuksessa polttoaine menee palotilaan vasta puristuksen tultua...eli kun kun mäntä on melkein ylhäällä niin silloin vasta ruikataan löpöt pyttyyn :wink:

edit. tästä ei tullut mitään elämää suurempaa :)
Vastaa Viestiin