A paperit / cooleri

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
indenor

A paperit / cooleri

Viesti Kirjoittaja indenor »

Eli autona -88 2.0 Stocca turbo sierra kaasarilla. Tarviiko hakea dyno paperit katsastusta varten jos laittaa autoon välijäähdyttimen ja ruiskun? Entäpäs jos myös vaihtaisi turbon isompaan? Rekisteri otteessa tehon kohdalla lukee vain A. Eikä missään lue turbon merkkiä tai mallia.
avoesco
Viestit: 159
Liittynyt: 23 Marras 2005 14:36
Paikkakunta: Nummi-pusula
Viesti:

Viesti Kirjoittaja avoesco »

Eikös tuo a meinaa ahdettua eli ei tehorajaa joten ei ole väliä ahtopaineilla,tehoilla,mikä ahdin on kiinni jne...
Kaippa siellä jonkin näköinen välijäähdytin on vakionakin :?:
Ei tarvii mitään dyno papruja.
CRSC #1503
Escort Cabriolet
Gt-40 Replica
Sierra 2.0 is turbo Ex
Sierra XR4 Ti 2.3 turbo ms
http://www.specialpaintings.net/omatautot.htm
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

toi turbo ja väläri on paljolti katsastajasta kiinni,jos niihin puututaan niin silloin tarviit dynolapun.toiset katsoo läpi sormien noi,eli kanaattaa kokeilla ilman lappua ensin.

ruiskun laittamisen jälkeen melkein varmasti haluavat dynolapun,eli sillon ote ei oo enään tehorajaton(joku joka muistaa niin vois sanoa verrataanko moottorin vaihtoon>tulis vielä moottorista 15% muutoksia).jos sulla on se alkuperänen stockkakaasari,ni melkeen kannattas laittaa paineistetut tuplat ennemmin.
indenor

Viesti Kirjoittaja indenor »

On joo se alkuperäinen stocca kaasari. Joku weberin DAT:ti taisi olla. Toi ruisku hommeli olis hyvä saada tietää kun tuli jo Megaruutta hommattua. Välijäähdytintä ei tossa vehkeessä ole. Menee suoraan turbosta kaasarin päälle painekoteloon joku pölynimurin putki.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

joo se on varmaan se alkuperänen stoccakaasari setti,turboa harvemmin ihmettelevät ellei oo pään kokonen...
väläri sit taas joillekkin konttuurin sedille on hirvee tehon lisääjä(jota se jonkin verran lisääkin)ja siksi haluavat dynolapun.toiset ei edes syynää onko sellasta vai ei.

ohan toi megaruutta kyllä ihan hyvä verrattuna kaasariin,ei siitä mihinkään päästä.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Ei se A tarkoita että ei olisi mitään tehorajoja. Sama A mulle tuli kun pari vuotta sitten muutoskatsastin autoni ahtimelle. Tehoa maks 158hv lain puitteissa.
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Kaikkien noiden muutosten jälkeen pitäis todistaa koneen tehot konttorilla... Mutta sidä suus kiinni, ei se inssi voi tietää mitä siellä pellin alla on ollut aikaisemmin.
Ja jos sattuu mukava inssi kohdalle, niin sano että merkkaa rek.otteeseen sen vällärin, kun siellä pellin alla sellainen nyt sattuu olemaan. :wink: 8)
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

juu

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

kertokaas mulle mitä meinaa ku papereis ei oo mitään merkitty tehojen kohalle.. samankaltanen stocca kyseessä mutta ruiskulla ja välijäähyllä. 8)
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Vastaa Viestiin