Siellä tiivisteessä oli sellanen "uloke", jossa oli kolme lovea. Mahtavatko Ford-liikkeessä osata antaa oikeanlaisen tiivisteen ton tiedon nojalla...Krisse kirjoitti:Eipähän noita nyt oikein mittaamalla selvitetä, on kuitenkin sen verran pienet erot. Siinä tiivisteessä on jossain 1-4 (No, joissain koneissa muutama enemmänkin) lovea/pientä reikää/muuta merkkiä jotka ilmaisevat paksuuden. On yleensä sellaisessa kohdassa että on tarkastettavissa koneen ollessa kasassakin.
TD-Mondeo kerää kierroksia, korjattu...
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
Päivitystä:
Tilasin Voortilta kansipahvin, jossa piti olla kolme lovea....tuli kaksilovinen...
Kansipahvi oli kuulemma rikki, oli ainakin pari vuotokohtaa. Kansi näytti ehjältä, mut se vietiin kuitenkin ponnistettavaksi. Männät näytti ehjiltä.
Palaan taas asiaan kun kone on uudelleen niputettu.
Btw, kuuluuko maffin olla kiiltävän puhdas, vai saako se olla hieman nokinen?
Tilasin Voortilta kansipahvin, jossa piti olla kolme lovea....tuli kaksilovinen...
Kansipahvi oli kuulemma rikki, oli ainakin pari vuotokohtaa. Kansi näytti ehjältä, mut se vietiin kuitenkin ponnistettavaksi. Männät näytti ehjiltä.
Palaan taas asiaan kun kone on uudelleen niputettu.
Btw, kuuluuko maffin olla kiiltävän puhdas, vai saako se olla hieman nokinen?
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
Sijaitseeko tuo EGR kuskinpuolella, ihan siinä iskaritolpan takana tulipellissä?
Siitä lähtee ainakin yksi letku jonka kuuluisi mennä ilmansuodatinkoteloon? Itsellä ainakin oli tuo letku irti jostain syystä...
Ja yksi letku menee imusarjan päällä olevaan "pyöreään juttuun"( )?
En osaa paremmin kertoa, on noi moottorijutut sen verran tuntemattomia...
Jos tuo on egr, niin mistä kohtaa se kuuluu tukkia?
PS. Kuva olis kiva
Siitä lähtee ainakin yksi letku jonka kuuluisi mennä ilmansuodatinkoteloon? Itsellä ainakin oli tuo letku irti jostain syystä...
Ja yksi letku menee imusarjan päällä olevaan "pyöreään juttuun"( )?
En osaa paremmin kertoa, on noi moottorijutut sen verran tuntemattomia...
Jos tuo on egr, niin mistä kohtaa se kuuluu tukkia?
PS. Kuva olis kiva
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
Tuolta selviä orkkis turboMondie kirjoitti:Sellasta viel kysyisin...
Jos ton turbon joutuu joka tapauksessa vaihtamaan, niin sinne vois laittaa samantien hiukan isommankin ahtimen
Mitäköhän ahdinta suosittelisitte tai minkä ootte vaihtanut alkuperäisen tilalle?
Mikäs se vakioahdin muuten on edes? Garret, KKK tjtn?
http://www.powerpage.dk/tuning_turbo_7t ... erer2.aspx
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Savun väristä.. Jos öljyä palaa niin savu ei todellakaan ole mustaa vaan sinistä! jos taas savu on valkoista se kielii lähinnä että vettä menee pesään, musta tai harmaa savutus viittaa liikaan polttoaineeseen.
tyhjäkäynnin pomppiminen ei mun mielestä oikein voi johtua pelkästä jaon sekaisin olemisesta vaan ennemminkin ruokapuolen hommalta; joku suutin vuotaa tai sit pumpussa vikaa, tai saa ilmaa väärästä välistä.. yks syy tohon kierrosten soutamiseen ja tyhjäkäynnin seurauksena tapahtuvaan mustaan tai harmaaseen savutukseen vois olla syöttöpumpun ahtopainerikastuksen kalvon vuoto / rikkinäisyys. silloin kun painetta ei ole (=tasakaasulla, tyhjäkäynnillä) pääsee kalvon toisella puolella oleva polttoaine väärälle eli ahtopaineen = imusarjan puolelle valuen sieltä ahtopaineen tunnusteluputkea pitkin imusarjaan ja sylinteriin -> saa sikana liikaa ainetta ja savuttaa / ei pysty polttamaan kaikkea -> sammuu ja on vaikea saada käyntiin koska yksi tai useampi sylinteri on kutakuinkin täynnä polttoainetta.
nää on vain mun ajatuksia sit.
tyhjäkäynnin pomppiminen ei mun mielestä oikein voi johtua pelkästä jaon sekaisin olemisesta vaan ennemminkin ruokapuolen hommalta; joku suutin vuotaa tai sit pumpussa vikaa, tai saa ilmaa väärästä välistä.. yks syy tohon kierrosten soutamiseen ja tyhjäkäynnin seurauksena tapahtuvaan mustaan tai harmaaseen savutukseen vois olla syöttöpumpun ahtopainerikastuksen kalvon vuoto / rikkinäisyys. silloin kun painetta ei ole (=tasakaasulla, tyhjäkäynnillä) pääsee kalvon toisella puolella oleva polttoaine väärälle eli ahtopaineen = imusarjan puolelle valuen sieltä ahtopaineen tunnusteluputkea pitkin imusarjaan ja sylinteriin -> saa sikana liikaa ainetta ja savuttaa / ei pysty polttamaan kaikkea -> sammuu ja on vaikea saada käyntiin koska yksi tai useampi sylinteri on kutakuinkin täynnä polttoainetta.
nää on vain mun ajatuksia sit.
Dodiin, pumppu korjattu eli stefa vaihdettu. Osa 10 €, työ 90 €.
Eihän se kierrosten nousu loppunu vieläkään, kyllä se vika taitaa löytyä turbosta
Ja ihan kuin ei kaikkea mahdollista olis vielä koneelle tehty, niin starttimoottorikin vetelee viimisiään. Kilisee ja kolisee startatessa.
Pari kymysystä:
1. Mihin ahtopainemittari kuuluu kytkeä koneessa?
2. Miksi ahtimelle menee naftaa?
Eihän se kierrosten nousu loppunu vieläkään, kyllä se vika taitaa löytyä turbosta
Ja ihan kuin ei kaikkea mahdollista olis vielä koneelle tehty, niin starttimoottorikin vetelee viimisiään. Kilisee ja kolisee startatessa.
Pari kymysystä:
1. Mihin ahtopainemittari kuuluu kytkeä koneessa?
2. Miksi ahtimelle menee naftaa?
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
Woe schaisse Yhden paikan kun saat korjattuu, ni toinen paikka hajoo... Fix Or Repair Daily Näin se vaan kettu menee saatanaJa ihan kuin ei kaikkea mahdollista olis vielä koneelle tehty, niin starttimoottorikin vetelee viimisiään. Kilisee ja kolisee startatessa.
Hienosti muuten toimii tuo "kirosanamuunnin" kettu, SAATANA
Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Päivitetäänpä hiukan korjaushistoriaa:
Uusi startti vaihdettu, 146 €. Käynnistäessä ei enää kilise ja kolise, mutta "säksättää" oudosti.
Öljyt ja suodatin vaihdettu. Korjaaja oli hieman ihmeissään, kun öljyä tuli koneesta ämpärillinen, ja se oli aika ohkasta. Eli nähtävästi kannentiiviste oli vuotanut naftaa öljynjoukkoon...
Uusi startti vaihdettu, 146 €. Käynnistäessä ei enää kilise ja kolise, mutta "säksättää" oudosti.
Öljyt ja suodatin vaihdettu. Korjaaja oli hieman ihmeissään, kun öljyä tuli koneesta ämpärillinen, ja se oli aika ohkasta. Eli nähtävästi kannentiiviste oli vuotanut naftaa öljynjoukkoon...
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
Nonni, kalvo vaihdettu, mutta nähtävästi vika ei ollut siinä. Kierrokset nousi ainakin vielä, ja nypyttää 2500 kierroksen kohdalla...
Vaan nyt loppui sekin nykiminen. Vaimo lähti autolla kaupunkiin, ja hetken päästä tuli puhelu, että auto sammui taas eikä käynnisty. Korjaaja pääsi paikalle kurkkaamaan ja ensimmäinen veikkaus on että nokka-akseli on katkennut!
Mistä uutta nokkaa ja mihin hintaan???
Vaan nyt loppui sekin nykiminen. Vaimo lähti autolla kaupunkiin, ja hetken päästä tuli puhelu, että auto sammui taas eikä käynnisty. Korjaaja pääsi paikalle kurkkaamaan ja ensimmäinen veikkaus on että nokka-akseli on katkennut!
Mistä uutta nokkaa ja mihin hintaan???
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86
nypytys
Toi on kyl jännä juttu toi nypytyskin, mul kans just tossa 2400 kier/min, nypyttää... ?? Mikä lie siihenkin vaikuttaa ??
Muuten moottori pelaa hyvin, käynnistyy ja vastaa kaasuun.. Eihän tost tietenkään suurta ressii oo otettu, mut joku senkin aiheuttaa..
Sit jos tyhjäkännil säksättää ja kun kytkimen painaa pohjaan ääni yleensä katoaa, niin sehän taitaa olla se painelaakeri joka ääntää..
Mondeo TD STW -98
Muuten moottori pelaa hyvin, käynnistyy ja vastaa kaasuun.. Eihän tost tietenkään suurta ressii oo otettu, mut joku senkin aiheuttaa..
Sit jos tyhjäkännil säksättää ja kun kytkimen painaa pohjaan ääni yleensä katoaa, niin sehän taitaa olla se painelaakeri joka ääntää..
Mondeo TD STW -98
VOI PRKL....
Korjaamolta soitettiin...
Koko kansi romuna, nokka-akseli katkennut ja venttiilit vääntyneet. Yhdessä männässä iso jälki venttiilistä, muissa männissä pienempiä...
Uusi kansi, kokonainen : 1080 €
Jakohihna, kiristimet ja muut tarvikkeet : 400 €
Töineen päivineen 2000 €...siis jos sitä mäntää ei tarvi vaihtaa...
Olisko jolllain myydä mulle käytettyä kantta? [/url]
Koko kansi romuna, nokka-akseli katkennut ja venttiilit vääntyneet. Yhdessä männässä iso jälki venttiilistä, muissa männissä pienempiä...
Uusi kansi, kokonainen : 1080 €
Jakohihna, kiristimet ja muut tarvikkeet : 400 €
Töineen päivineen 2000 €...siis jos sitä mäntää ei tarvi vaihtaa...
Olisko jolllain myydä mulle käytettyä kantta? [/url]
Ford Mondeo 1.8 TD STW -98
Ford Sierra 2.0 IS -86
Ford Sierra 2.0 IS -86