No katos tarinani jäi vajaaksi. Eli kyllä sync moduuli uusittiin.
Uusi Focus mk4 2018
Re: Uusi Focus mk4 2018
Harkinnassa ensimmäiseksi fordiksi tuollainen 2019-2020 1,5l 150hp bensa automaatti (st-line tai vignale). Onko näissä jotain sellaisia tyyppivikoja jotka olisi hyvä tietää etukäteen?
Re: Uusi Focus mk4 2018
Uusi Focus kotiutui vappuaattona, magnetic harmaa 155hv A7 St-line (hatchback). Onko tosiaan niin, ettei mitään 1000km tms. ensihuoltoa näissä uusissa ole -> liikkeestä samoilla öljyillä seuraavaan huoltoon asti (pahimmillaan 2v päähän)? Itse vaihdatan viimeistään vuoden päästä öljyt, mutta tuli mieleen vaikka myyjältä muistaakseni asian tarkistin.
Muuten ollut todella tyytyväinen autoon, kaikin puolin tuntuu laadukkaammalta ja paljon sporttisemmalta kuin St-line Puma. Jämäkkä ja pirteä ajaa, kaikki toimii niin kuin kuuluu
Muuten ollut todella tyytyväinen autoon, kaikin puolin tuntuu laadukkaammalta ja paljon sporttisemmalta kuin St-line Puma. Jämäkkä ja pirteä ajaa, kaikki toimii niin kuin kuuluu
2024 Focus 1.0 Ecoboost mhev A7 155hv ST-line
aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen kahdelta eri jälleenmyyjältä ostanut viimeisen 3 vuoden aikana. Toinen suosittelee siinä 5000km kohdalla ja toinen ei maininnut mitään. Viralliseen ohjelmaan ei kuulu ja se ei myöskään siirrä sitä huolto-ohjelman mukaista vaihtoa. Toisin sanoen, varmaan sen mukaan kuinka kauan meinaat ajella. 30tkm samoilla ensiöljyillä ei ole sitä mitä välttämättä kannattaa tehdä, mikäli auto on pitkään itsellä käytössä. Itse olen aina vaihdattanut.antizero kirjoitti: ↑14 Touko 2024 10:02 Uusi Focus kotiutui vappuaattona, magnetic harmaa 155hv A7 St-line (hatchback). Onko tosiaan niin, ettei mitään 1000km tms. ensihuoltoa näissä uusissa ole -> liikkeestä samoilla öljyillä seuraavaan huoltoon asti (pahimmillaan 2v päähän)? Itse vaihdatan viimeistään vuoden päästä öljyt, mutta tuli mieleen vaikka myyjältä muistaakseni asian tarkistin.
Muuten ollut todella tyytyväinen autoon, kaikin puolin tuntuu laadukkaammalta ja paljon sporttisemmalta kuin St-line Puma. Jämäkkä ja pirteä ajaa, kaikki toimii niin kuin kuuluu
Ajossa: 2024 Kuga ST-line X AWD,
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Ex: Toyota Rav4 Plug-in AWD 2023, 2021 Focus 1.5 Ecoboost A8 Titanium Wagon, Focus 1.5 Ecoboost M6 Titanium Wagon (+14 muuta Fordia)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Tätä funtsinkin, oisko joku kuullut suosituksia vaikkei virallisesti Fordin ohjelmassa olisikaan. Itsellä tulee vain reilu kymppi vuodessa ja vuoden välein öljyt vaihdellut silti. Jotenkin tuntuis mielenrauhan kannalta mukavammalta vaihdattaa alkukilsoilla öljyt kun moottori päässyt vähän tekeytymään. Katsellaan syksyllä, ehkä kysäisen "oman" Ford-huollon mielipidettä asiaan myös.Jazzo kirjoitti: ↑14 Touko 2024 11:12 Olen kahdelta eri jälleenmyyjältä ostanut viimeisen 3 vuoden aikana. Toinen suosittelee siinä 5000km kohdalla ja toinen ei maininnut mitään. Viralliseen ohjelmaan ei kuulu ja se ei myöskään siirrä sitä huolto-ohjelman mukaista vaihtoa. Toisin sanoen, varmaan sen mukaan kuinka kauan meinaat ajella. 30tkm samoilla ensiöljyillä ei ole sitä mitä välttämättä kannattaa tehdä, mikäli auto on pitkään itsellä käytössä. Itse olen aina vaihdattanut.
2024 Focus 1.0 Ecoboost mhev A7 155hv ST-line
aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
aiemmat Fordit:
2020 Puma 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2018 Fiesta 1.0 Ecoboost M6 ST-line
2005 Focus 2.5 ST225
1995 Escort 2.0 RS2000 Sauber
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oli ensimmäinen katsastus, takana 4 vuotta ja 110 000 km. Takajarrupalat pitäisi uusia pian. Muuta huomautettavaa ei ollut.
Luulen, että kuluneet takajarrupalat ovat ehkä syy tuohon ilmiöön, josta kirjoitin muutama sivu taaksepäin. Märällä kelillä kun autolla lähtee ajamaan, niin ensimmäinen jarrutus on tehoton ja voimaa saa käyttää että pysähtyy. Kuivilla keleillä tätä ei ole. Saa nähdä kun nuo vaihdetaan ja tulee vesikelit. Ja tuo ilmiö alkoi itselläni vasta viime talvena.
Missä vaiheessa ilmastointi pitäisi huoltaa ja ainetta lisätä? Kylmää tulee kyllä, mutta en osaa sanoa onko tarpeeksi kylmää tai niin kylmää kuin pitäisi, kun on tuohon tottunut. Että jos huoltaisi, paranisiko teho.
Luulen, että kuluneet takajarrupalat ovat ehkä syy tuohon ilmiöön, josta kirjoitin muutama sivu taaksepäin. Märällä kelillä kun autolla lähtee ajamaan, niin ensimmäinen jarrutus on tehoton ja voimaa saa käyttää että pysähtyy. Kuivilla keleillä tätä ei ole. Saa nähdä kun nuo vaihdetaan ja tulee vesikelit. Ja tuo ilmiö alkoi itselläni vasta viime talvena.
Missä vaiheessa ilmastointi pitäisi huoltaa ja ainetta lisätä? Kylmää tulee kyllä, mutta en osaa sanoa onko tarpeeksi kylmää tai niin kylmää kuin pitäisi, kun on tuohon tottunut. Että jos huoltaisi, paranisiko teho.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ilmastointi huolletaan 3 vuoden välein, ihan autosta riippumatta
Re: Uusi Focus mk4 2018
Meidän taloudessa my2019 hatcback focus joka on toiminut kuin junan vessa, ei vian vikaa missään. 82tkm mittarissa ja varasin juuri 90tkm huollon. Auto on pelkästään merkkihuollossa huollettu kerta vuoteen mutta nyt kun takuutakaan ei ole jäljellä niin ajattelin ainakin nämä vapaaehtoiset väliöljynvaihdot tehdä itse kun on talli ja rampitkin. Varsinaiset määräaikaishuollot ehkä edelleen merkkihuollossa, joskin vien sinne yleensä omat öljyt ja vaihdan raikkarin ja jos huoltoon kuuluu niin moottorinilmasuodattimen myös itse, säästää aika monta kymppiä tuolla taktiikalla.
Mutta, kusenko itseäni nilkkaan jos alan tekemään näitä välihuoltoja itse eikä niistä tietenkään tule huoltoliikkeen leimaa huoltokirjaan? Tämä auto kun on sellaisessa maineessa että öljynvaihtoväli on tärkeän tiukka ja öljyksi käy melkeen vaan 1 vaihtoehto, niin voiko tämä näkyä jotenkin sitten tulevaisuudessa vaihtoarvossa? Tietenkin käytän sitä samaa öljyä mitä merkkihuoltokin ja öljynvaihtoväli meillä on 10-15tkm.
Lisäksi olen ottanut tavaksi vaihtaa jarrunesteitä 2v välein, tämä suoritetaan merkkihuollossa. Nyt tulevassa huollossa tulee olemaan toinen kerta kun ne vaihdetaan. Ilmastointi kerran huolettu. Se on sitten ehkä vasta edessä taas 120tkm huollossa.
Silti jotenkin on kuva että tää auto on sen märkähihnamoottorin ansiosta edelleen huonossa maineessa vaikka vuodesta 2019 asti sitä ei edes ole käytetty...
Mutta, kusenko itseäni nilkkaan jos alan tekemään näitä välihuoltoja itse eikä niistä tietenkään tule huoltoliikkeen leimaa huoltokirjaan? Tämä auto kun on sellaisessa maineessa että öljynvaihtoväli on tärkeän tiukka ja öljyksi käy melkeen vaan 1 vaihtoehto, niin voiko tämä näkyä jotenkin sitten tulevaisuudessa vaihtoarvossa? Tietenkin käytän sitä samaa öljyä mitä merkkihuoltokin ja öljynvaihtoväli meillä on 10-15tkm.
Lisäksi olen ottanut tavaksi vaihtaa jarrunesteitä 2v välein, tämä suoritetaan merkkihuollossa. Nyt tulevassa huollossa tulee olemaan toinen kerta kun ne vaihdetaan. Ilmastointi kerran huolettu. Se on sitten ehkä vasta edessä taas 120tkm huollossa.
Silti jotenkin on kuva että tää auto on sen märkähihnamoottorin ansiosta edelleen huonossa maineessa vaikka vuodesta 2019 asti sitä ei edes ole käytetty...
Re: Uusi Focus mk4 2018
Olen katsellut itselle kakkosautoksi otsikon focusta farkkuna.
Nyt kuitenkin törmännyt kahden valkoisen yksilön kohdalla siihen, että ne ovat ruosteessa takakaarista.
Onko kyse yksilöistä, vai ongelmasta, vai liittyykö tämä valkoiseen väriin?
Nyt kuitenkin törmännyt kahden valkoisen yksilön kohdalla siihen, että ne ovat ruosteessa takakaarista.
Onko kyse yksilöistä, vai ongelmasta, vai liittyykö tämä valkoiseen väriin?
Edge Vignale -17
Clio -16
Renault-Rimor -13
Ex Galaxy -15
Ex Galaxy -08
Clio -16
Renault-Rimor -13
Ex Galaxy -15
Ex Galaxy -08
Re: Uusi Focus mk4 2018
Oma työsuhdeauto oli Chrome Blue värinen ja siitä kyllä alkoi maali lähteä toiselta puolelta kaaren ja takapuskurin "liitoskohdasta". Oli kaaressa muutamia paikkoja mistä maali kupli kiveniskemistä. Kilometrejä kertyi se 173tkm 3v aikana.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Taitaa olla oikea ongelma. Valkoinen väri ja takapuskurin liitoskohdasta pyörän kaarien kohdasta maali irti molemmin puolin. Mikähän tuohon on järkevä korjaus?
Ford Focus 1.5 Ecoblue Titanium A8 Wagon -18
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Ex:
Ford Focus 1.6 Trend X Wagon -06
Ford Escort 1.6 Sedan -98
Re: Uusi Focus mk4 2018
2019 Focus 120tkm mittarissa ja alkanut ohjaamo rämisemään niin pahasti että menee auto vaihtoon ellei ratkaisua löydy. Harmittaa kun muuten hyvä auto, mutta ei oikein enää jaksa sitä **tutusta joka ikisen ajokeikan jälkeen.
Räminän lähteitä on ainakin kolme. Ratin vasemmalla puolella joko ovessa tai kojelaudassa jatkuva todella paha räminä. Toinen apukuskin puolella jossain ehkä kojelaudassa. Kolmas lähde vasemman takaoven paikkeilla. Jotain juttua tässä ketjussa on ollut siellä täällä näistä räminöistä, mutta ei mitään selkeitä korjausohjeita löytynyt. Mitenhän voisin löytää nuo räminän lähteet? Käsin paneeleja painelemalla ei ole selkeästi löytynyt vielä.
Räminän lähteitä on ainakin kolme. Ratin vasemmalla puolella joko ovessa tai kojelaudassa jatkuva todella paha räminä. Toinen apukuskin puolella jossain ehkä kojelaudassa. Kolmas lähde vasemman takaoven paikkeilla. Jotain juttua tässä ketjussa on ollut siellä täällä näistä räminöistä, mutta ei mitään selkeitä korjausohjeita löytynyt. Mitenhän voisin löytää nuo räminän lähteet? Käsin paneeleja painelemalla ei ole selkeästi löytynyt vielä.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Kojetaulun oikealta puolelta tuleva räminä saattaa johtua hansikaslokeron mekanismeista. Minulla on Kuga, mutta mekanismi lienee Focuksessa sama.
Siinä on avautumista hidastava vaimennin, joka minun autossani piti räminää. Laitoin vaimentimen kiinnityskohtiin ainetta nimeltä Nextzett Gummi Pflege, ja räminät ovat ainakin toistaiseksi pysyneet poissa.
Tuota Gummi Pflegeä olen laittanut muuallekin jos on tarvetta ollut, ja on toiminut hyvin.
Siinä on avautumista hidastava vaimennin, joka minun autossani piti räminää. Laitoin vaimentimen kiinnityskohtiin ainetta nimeltä Nextzett Gummi Pflege, ja räminät ovat ainakin toistaiseksi pysyneet poissa.
Tuota Gummi Pflegeä olen laittanut muuallekin jos on tarvetta ollut, ja on toiminut hyvin.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Focus ilmoitti öljyn lisäämisestä. Mittatikulla öljyä yltää hädin tuskin kärkeen asti. Aika tyhjä siis. Mitään muita varoituksia ei ole tullut.
Moottori on apukuskin puolelta märkä. Eli vuotoa?? Ei tiputa maahan. Ajettu 117 tkm ja ihan parin vkon päästä olisi 120tkm huolto. Pitäisi sitä ennen käydä pohjoisessa. Uskaltaako lähteä?? Lisätään toki öljyä...
Moottori on apukuskin puolelta märkä. Eli vuotoa?? Ei tiputa maahan. Ajettu 117 tkm ja ihan parin vkon päästä olisi 120tkm huolto. Pitäisi sitä ennen käydä pohjoisessa. Uskaltaako lähteä?? Lisätään toki öljyä...
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Laita spesifikaation mukaista öljyä koneeseen ja käy pohjoisen reissu jos ei kerran ihan vuotamalla vuoda.kakadu kirjoitti: ↑12 Heinä 2024 19:26 Focus ilmoitti öljyn lisäämisestä. Mittatikulla öljyä yltää hädin tuskin kärkeen asti. Aika tyhjä siis. Mitään muita varoituksia ei ole tullut.
Moottori on apukuskin puolelta märkä. Eli vuotoa?? Ei tiputa maahan. Ajettu 117 tkm ja ihan parin vkon päästä olisi 120tkm huolto. Pitäisi sitä ennen käydä pohjoisessa. Uskaltaako lähteä?? Lisätään toki öljyä...
Kone saa hikoilla aika näyttävästi ennen kuin sen takia öljy mittatikussa laskee.
Eri asia olisi jos jättäisi lätäkköä alle.
Ja varmuuden vuoksi toistan, että juuri oikeaa öljyä ettei tule hihnaongelmia.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo, nyt on speksien mukaista öljyä. Meni jopa hieman yli mittatikun max merkin. Selvää vuotokohtaa ei näkynyt, ei pulppuamista tai edes tipan tulemista mistään. Muutama kohta näytti ehkä hieman märemmältä kuin muu osa moottoriin vasemmasta reunasta. Pyyhin niitä kohtia rätillä josko olisi uutta jälkeä tullut, mutta ei vielä ainakaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Heinä 2024 22:36Laita spesifikaation mukaista öljyä koneeseen ja käy pohjoisen reissu jos ei kerran ihan vuotamalla vuoda.kakadu kirjoitti: ↑12 Heinä 2024 19:26 Focus ilmoitti öljyn lisäämisestä. Mittatikulla öljyä yltää hädin tuskin kärkeen asti. Aika tyhjä siis. Mitään muita varoituksia ei ole tullut.
Moottori on apukuskin puolelta märkä. Eli vuotoa?? Ei tiputa maahan. Ajettu 117 tkm ja ihan parin vkon päästä olisi 120tkm huolto. Pitäisi sitä ennen käydä pohjoisessa. Uskaltaako lähteä?? Lisätään toki öljyä...
Kone saa hikoilla aika näyttävästi ennen kuin sen takia öljy mittatikussa laskee.
Eri asia olisi jos jättäisi lätäkköä alle.
Ja varmuuden vuoksi toistan, että juuri oikeaa öljyä ettei tule hihnaongelmia.
Mittarissa oli reilut 113 tkm kun käytiin pitempi reissu pari viikkoa sitten. Ennen reissua kun täytin lasinpesunestettä, en muista huomanneeni märkää moottoria, toisaalta en sillä silmällä edes katsonut. Ajettiin viikossa 3 tkm pitkää matkaa, en tiedä olisiko siinä tullut jotain vuotoa aikaiseksi kun kone kuumenee pitkään? Jos tuo oli liian kova rasitus "vanhoilla öljyillä" (vaihdettu viimeksi vuosi sitten 90 tkm kohdalla).
https://ibb.co/RNLyHv3
https://ibb.co/yR9L5Z3
Tässä pari kuvalinkkiä. Ylemmässä kuvassa tuo aika keskellä oleva "tappi" ihan kuin vuotais päästä? Myös sen vieressä paljon märkää.
Alempi kuva, pyyhkäisin tuon LX6G boksin juuresta, kun näytti siitäkin märemmältä kuin muualta.
Re: Uusi Focus mk4 2018
Katsos oisko venttiilikoppa. Noissa EcoBoostin hihnakoneissa on ollut muovisen venttiilinkopan kanssa ongelmia. Ne on valettu useasta osasta ja joskus osien yhteensovitus falskaa. Lähtevät jostain saumasta vuotamaan. Omassa edellisessä 2017 Focuksessa vaihdettiin venakoppa aikoinaan takuuseen. Vuoto oli nimenomaan siellä moottorin vasemmassa reunassa jossain. Keltaisen öljytikun läheisyydessä.
Oheisessa kuvassa näkyy öljylammikoita kopan koloissa ja koppa on muutenkin märkä.
https://ibb.co/LhsRCsN
Oheisessa kuvassa näkyy öljylammikoita kopan koloissa ja koppa on muutenkin märkä.
https://ibb.co/LhsRCsN
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Toi huohotin kotelo sulla ainakin vuotaa. Muutamalla ruuvilla kiinni 2 o-rengasta pohjan ja jakopään kopan välissä. Kato samalla vuotaako noi nokkien solenoidit öljyä läpi. Selviää kun käyttää ton liittimen irti onko öljyssä.kakadu kirjoitti: ↑13 Heinä 2024 07:58Joo, nyt on speksien mukaista öljyä. Meni jopa hieman yli mittatikun max merkin. Selvää vuotokohtaa ei näkynyt, ei pulppuamista tai edes tipan tulemista mistään. Muutama kohta näytti ehkä hieman märemmältä kuin muu osa moottoriin vasemmasta reunasta. Pyyhin niitä kohtia rätillä josko olisi uutta jälkeä tullut, mutta ei vielä ainakaan.PiuhaPoikki kirjoitti: ↑12 Heinä 2024 22:36
Laita spesifikaation mukaista öljyä koneeseen ja käy pohjoisen reissu jos ei kerran ihan vuotamalla vuoda.
Kone saa hikoilla aika näyttävästi ennen kuin sen takia öljy mittatikussa laskee.
Eri asia olisi jos jättäisi lätäkköä alle.
Ja varmuuden vuoksi toistan, että juuri oikeaa öljyä ettei tule hihnaongelmia.
Mittarissa oli reilut 113 tkm kun käytiin pitempi reissu pari viikkoa sitten. Ennen reissua kun täytin lasinpesunestettä, en muista huomanneeni märkää moottoria, toisaalta en sillä silmällä edes katsonut. Ajettiin viikossa 3 tkm pitkää matkaa, en tiedä olisiko siinä tullut jotain vuotoa aikaiseksi kun kone kuumenee pitkään? Jos tuo oli liian kova rasitus "vanhoilla öljyillä" (vaihdettu viimeksi vuosi sitten 90 tkm kohdalla).
https://ibb.co/RNLyHv3
https://ibb.co/yR9L5Z3
Tässä pari kuvalinkkiä. Ylemmässä kuvassa tuo aika keskellä oleva "tappi" ihan kuin vuotais päästä? Myös sen vieressä paljon märkää.
Alempi kuva, pyyhkäisin tuon LX6G boksin juuresta, kun näytti siitäkin märemmältä kuin muualta.
Ex Ford focus st170 2002
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Ex Ford focus st225 2006
Ex Ford mondeo 1.6 ecoboost 2014
Ex Ford focus 1.6 ecoboost 2011
Ford Fiesta 1.0 ecoboost M6 Active 2021
Ford Focus 1.5 ecoboost M6 St-line Wagon 2019
Re: Uusi Focus mk4 2018
Joo oli tuon huohotinboksin alaosan tiiviste palanut ja vuoti läpi. Ei ollut perus o-rengas vaan leveämpi. Oli ford huollossa hyllyssä yksi kappale, ostin pois ja vaihdettiin. Ottivat myös 2,5 dl öljyä letkulla pois koneesta ja nyt öljytaso on karvan verran max merkin alla.
Kävin ajamassa lenkkiä kokeeksi, ei tullut vuotoja enää. Sen sijaan kuului välillä ihme vihellyksiä ja kitinää kait moottorista, tällaisia ääniä ei ole koskaan kuulunut. Tosi satunnaisesti, ei millään tietyllä nopeuksilla tai kiihdyttäessä. Noh jospa tällä nyt uskaltaa taas ajaa ennen vuosihuoltoa joka on parin vkon päästä.
Tuossa näkyy tiiviste ja vuotokohta
https://ibb.co/Mf0CR2h
Kävin ajamassa lenkkiä kokeeksi, ei tullut vuotoja enää. Sen sijaan kuului välillä ihme vihellyksiä ja kitinää kait moottorista, tällaisia ääniä ei ole koskaan kuulunut. Tosi satunnaisesti, ei millään tietyllä nopeuksilla tai kiihdyttäessä. Noh jospa tällä nyt uskaltaa taas ajaa ennen vuosihuoltoa joka on parin vkon päästä.
Tuossa näkyy tiiviste ja vuotokohta
https://ibb.co/Mf0CR2h
Re: Uusi Focus mk4 2018
Nyt taisi mennä moottori. 118 tkm ajettu. Öljynpaine matala, tien sivuun ja hinauksella merkkihuollon pihaan odottamaan tutkimista. 2020 malli eli jakoketjulla. Sanoivat kuitenkin, että öljypumpun hihna voi vioittua ja tukkia sihdin. Aika vahva kallistus oli moottorin uusimiselle, samaan syssyyn turbo ym, eli hinta varmaan päälle 10k. Maahantuoja saattaa tulla vastaan riippuen mitä löytyy. On huollettu 30 tkm välein ja juuri ensi viikolla olisi ollut määräaikaishuolto varattuna.
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
Voihan harmi.kakadu kirjoitti: ↑22 Heinä 2024 18:58 Nyt taisi mennä moottori. 118 tkm ajettu. Öljynpaine matala, tien sivuun ja hinauksella merkkihuollon pihaan odottamaan tutkimista. 2020 malli eli jakoketjulla. Sanoivat kuitenkin, että öljypumpun hihna voi vioittua ja tukkia sihdin. Aika vahva kallistus oli moottorin uusimiselle, samaan syssyyn turbo ym, eli hinta varmaan päälle 10k. Maahantuoja saattaa tulla vastaan riippuen mitä löytyy. On huollettu 30 tkm välein ja juuri ensi viikolla olisi ollut määräaikaishuolto varattuna.
Ehkä kuitenkin vähän hätäinen diagnoosi tuo koko moottorin uusiminen jos ajoit heti tien sivuun kun öljynpaineen varoitus tuli.
Hyvällä tuurilla vain puhdistus ja uusi öljypumpun hihna. Ei ne laakerit vielä lyhyestä hetkellisestä paineen laskusta kiinni leivo.
Eri asia on jos vaan jatkaa ajamista vaikka öljyvalo palaa.
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ongelma ei taida olla se hetkellinen paineen lasku, vaan se että sitä mujua on nyt mennyt moottorin joka kolkkaan ja tukkinut öljykanavia. Niitä ei saa enää puhtaaksi. Otan todellakin osaa jos näin on.
2024 Focus Active farkku 1,0 155hp mHEV A7
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
+ vaimon 2022 Fiesta Titanium 1,0 95hp FlexiFuel M6
(ex 2022 Focus Titanium farkku 1,0 125hp mHEV A7)
(ex 2017 Focus Edition farkku 1,0 125hp A6)
(ex 2004 Mondeo Ghia farkku 2,5 V6 A5)
Re: Uusi Focus mk4 2018
Ilmoitit tuolla että olit laittanut reippaasti liikaa öljyä moottoriin, ehkä jo tiesitkin, että sille on syynsä miksi huolto otti sitä ylimäärää pois. Mutta tässä muille infoa.kakadu kirjoitti: ↑22 Heinä 2024 18:58 Nyt taisi mennä moottori. 118 tkm ajettu. Öljynpaine matala, tien sivuun ja hinauksella merkkihuollon pihaan odottamaan tutkimista. 2020 malli eli jakoketjulla. Sanoivat kuitenkin, että öljypumpun hihna voi vioittua ja tukkia sihdin. Aika vahva kallistus oli moottorin uusimiselle, samaan syssyyn turbo ym, eli hinta varmaan päälle 10k. Maahantuoja saattaa tulla vastaan riippuen mitä löytyy. On huollettu 30 tkm välein ja juuri ensi viikolla olisi ollut määräaikaishuolto varattuna.
Lurahtiko koneeseen liikaa öljyä? Se voi olla kohtalokasta
Liian suuri öljymäärä voi vahingoittaa moottoria.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/lura ... 2329b5846e
Että ennen kuin alatte haukkua moottorin heikkoa kestävyyttä niin katse peiliin. Ettei vaan tuon liiallisen öljyn takia mennyt tämäkin moottori. Öljyä ei tarvitse eikä saa olla enempää kuin mittatikun max, muutenhan ei tarvittaisi kuin se alaraja...
Re: Uusi Focus mk4 2018
No jaa, huollon mukaan ylimääräistä oli niin vähän, ettei siitä mitään aiheudu. Ottivat kuitenkin minun mielenrauhan takia sitä pois. Eikä tuolla paljoakaan ajettu toimenpiteiden välissä.fasteST kirjoitti: ↑24 Heinä 2024 14:42Ilmoitit tuolla että olit laittanut reippaasti liikaa öljyä moottoriin, ehkä jo tiesitkin, että sille on syynsä miksi huolto otti sitä ylimäärää pois. Mutta tässä muille infoa.kakadu kirjoitti: ↑22 Heinä 2024 18:58 Nyt taisi mennä moottori. 118 tkm ajettu. Öljynpaine matala, tien sivuun ja hinauksella merkkihuollon pihaan odottamaan tutkimista. 2020 malli eli jakoketjulla. Sanoivat kuitenkin, että öljypumpun hihna voi vioittua ja tukkia sihdin. Aika vahva kallistus oli moottorin uusimiselle, samaan syssyyn turbo ym, eli hinta varmaan päälle 10k. Maahantuoja saattaa tulla vastaan riippuen mitä löytyy. On huollettu 30 tkm välein ja juuri ensi viikolla olisi ollut määräaikaishuolto varattuna.
Lurahtiko koneeseen liikaa öljyä? Se voi olla kohtalokasta
Liian suuri öljymäärä voi vahingoittaa moottoria.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/lura ... 2329b5846e
Että ennen kuin alatte haukkua moottorin heikkoa kestävyyttä niin katse peiliin. Ettei vaan tuon liiallisen öljyn takia mennyt tämäkin moottori. Öljyä ei tarvitse eikä saa olla enempää kuin mittatikun max, muutenhan ei tarvittaisi kuin se alaraja...
-
- Viestit: 1181
- Liittynyt: 22 Loka 2012 21:56
Re: Uusi Focus mk4 2018
En ole yhtään tuollaista hihnavauriokonetta avannut, joten mitään kokemusta ei ole kyseisestä tilanteesta.
Mutta eikös öljynsuodatin ole sitä varten, että se kerää hyttystä suuremmat hippuset pois ennen kuin pääsevät pitemmälle öljykanaviin?
Focus Vagon Titanium 2,0 ecoblue M6 2019
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci
Focus Vagon 1,6tdci 2010
Ex. Transit Connect 1,8tdci