Fiesta oikkuilee..

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Fiesta oikkuilee..

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Tuollainen -84 kaasarilla oleva 1.1 fiesta hieman oikkuilee, eli ajossa voipi sammua kesken tyhjäkäynnin esim liik valoissa lämpimänä ja kaasua painettaessa voi ravistaa/pätkiä ja kun avaa ryyppyä niin se sitten auttaa. Olin säädättämässä kaasarin huoltiksella ja säädöt laitettiin kohdilleen, samoin sytytys oli ok ja kaikki sytkäosat puolaa myöten vaihdettu, paitsi tulpat. Pakokaasuarvot oli ihan ok säätöjen jälkeen mutta tuo outo sammuilu ja pätkiminen vaan jatkuu, voisiko olla esim bensan saannissa nyt häiriö? bensapumppu tms? kaasari ei ole kovin vanha ja se on webwrin korvauskaasarimalli, sellainen yksikurkkuinen.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Toinen ongelma on vasen etuvilkku, eli ei toimi. Takavilkku ja oikeat puolet toimii hyvin, lampun vaihdoin, ei auttanut.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vaihda tulpat kuitenkin aluksi! 8) Kytke etuvilkkuun johto sivuvilkulta tai takavilkulta jos sivuvilkkua ei ole. :roll:
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Moi. Joo vilkun johdossa oli joku kontaktihäiriö, kun sitä liikuttelin, niin vilkku alkoi toimimaan. Nykiminen ja sammuilu jatkuu.. Ryyppy auttaa..
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jos ryyppy auttaa, niin silloin tukos kaasarissa tai pumppu sökö? :roll:
Sen voi kyllä testata jos ottaa irti! 8)
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Sitä itsekin epäilin. Jos meinaa sammua liikennevaloissa ja rupee katkomaan, niin vedän ryypyn päälle ja auttaa asiaa. Samaa tekee ajossa, kun hellittää kaasua ja painaa niin se katkoilee ja nykii. Täytyneen ottaa kuitenkin kaasari pöydälle ja käydä läpi kiihdytyspumpun kalvo ja muut hilut.
gringo
Viestit: 139
Liittynyt: 27 Syys 2005 12:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja gringo »

Milloin olet viimeksi säädättänyt venttiilien välykset? Omassa Sierrassani tuli vastaavaa vedottomuutta ja kakomista kun välykset oli mitä sattuu.

Ryyppy auttoi aika hyvin, mutta kulutus nousi älyttömiin :?
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Säädetty kuukausi sitten huoltamossa. Kyllä vika viittaisi polttoaineen syöttöön tai kaasariin.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Nyt Fiestassa 1.1 -84 tosiaan tarkistettu sytytyksen ajoitus, kaasarin tyhjäkäynnin ja seosten säädöt tarkistettu ja säädetty kohdilleen huoltamolla, vaihdettu bensapumppu, sytytysosat, puola, alipaineletkut, imusarjan kiinnitykset katsottu ja venttiilit säädätetty. Edelleen auto alkaa lämpimänä nykimään ja sammuu tyhjäkäynnillä, tähän auttaa ryyppyvivun aukaisu. Eli ilmeisesti seuraavaksi epäilyksi jää tuo kaasarin vika tai kuluminen.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Tuota noin... onkos tuo vehje kärjellisellä vai kärjettömällä jakajalla, jos kärjellisellä niin kärkiväli kannattanee säätää kohdalleen, liian pieni tekee käynnistysvaikeuksia kylmänä, väännön puutetta, ei jaksa kiertää kunnolla, nykimistä ajossa sekä pintakaasulla että sammuilua. Liian iso taas jää jälkeen isoilla kierroksilla alkaa mennä kipinä "sekaisin"
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Sytkän kärjet katsottu, ok oli. Fiestassa näkyi olevan tällainen yksikurkkuinen webwe-kaasutin: 32IBF tyyppikilvessä 94 ja muita lukuja. edellisen omistajan mukaan se olisi korvauskaasutin, alkuperäiselle yksikurkkuiselle. Ainakaan en löydä luetteloista jne ko mallia. Käsiryypyllä. jospa pitää ottaa ihan pöydälle ja purkaa ja jos löytyy korjaussarjaa ko malliin.
Harri S
Viestit: 41
Liittynyt: 09 Loka 2005 20:22

Viesti Kirjoittaja Harri S »

Tarkistappa kaasuttimen uimuriventtiili, ettei vuoda. Jos vuotaa, kaasari tulvii ja kone alkaa nykimään. Ryypynlisäys nostaa tyhjäkäyntikierroksia ja poistaa samalla juuri tuota nykimistä. Tulviminen ei niikään tunnu kovemmilla kierroksilla, koska kakkua menee muutenkin enemmän suuttimien kautta läpi.
Itse tappelin vastaavan ongelman kanssa aikoinaan, oireet oli samat vaikka kaasutin olikin japsi Keihin.
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

No niin vika rajoitettu kaasariin, eli siis ryyppy välittömästi auttaa tyhjäkäynnin katkomiseen ja pysähdyksessä olevan auton oireilevaan sammumiseen ja sakkaamiseen, eli tämä vika viittaa tyhjäkäyntiventtiilin tukokseen ja myös samalla tarkistaa tuo pääsuutin, lisäilmasuutin ja neulaventtiili jne kanavat, sekä kuten mainittu, niin uimurikammion koho, ettei ole vettynyt, varsinkin jos on sellainen musta muovinen, joka ajan mittaan alkaa vettyä ja painamaan itseään alaspäin, aiheuttaen tulvimista. Tästä alkaa huomenna projekti, kaasari pöydälle ja "asennusnestettä" mukaan ;)
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re: Tarvis räjäytyskuvat

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Nyt tarvis Weber 32IBF:n räjäytyskuvat ja osaluettelon jostakin?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei sieltä mitään junia t...
TuneGi
Viestit: 47
Liittynyt: 06 Maalis 2005 20:20

Re:

Viesti Kirjoittaja TuneGi »

Koitin etsiä, mutta tuota 32IBF tyyppiä ei löytynyt. Osat löytyy kyllä mopo-sportista. Milläs kannattaa pestä kaasarin kaikki osat? Oli hiukan hilettä ja likaa uimurikammion pohjalla ja koloissa, sekä tiivisteet aika loppu, lähinnä tuo imusarjan ja kaasarin välinen, sellaista vettynyttä mömmöä.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ite pesin mikä nyt käteen osu ensimmäisenä,ja vesihuuhtelu
+ kuivasin kompuralla hyvin.
tiivisteet kannattaa tietysti vaihtaa jos tuossa kunnossa ovat.
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Jarrujen putsaus spray, sillä olen putsaillut, tosin on vaan aika kallista tuohon hommaan

Paineilma on myös hyvä olla olemassa kun putsailee
Avatar
Megado
Viestit: 628
Liittynyt: 02 Helmi 2005 15:51
Paikkakunta: Nastola

Re:

Viesti Kirjoittaja Megado »

TuneGi kirjoitti:Koitin etsiä, mutta tuota 32IBF tyyppiä ei löytynyt. Osat löytyy kyllä mopo-sportista. Milläs kannattaa pestä kaasarin kaikki osat? Oli hiukan hilettä ja likaa uimurikammion pohjalla ja koloissa, sekä tiivisteet aika loppu, lähinnä tuo imusarjan ja kaasarin välinen, sellaista vettynyttä mömmöä.
Taitanut päästä ilmaa siitä imusatsin ja kaasarin välistä.
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
Vastaa Viestiin