Sierran automaatti?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Sierran automaatti?

Viesti Kirjoittaja kranta »

Kyseessä on Sierra 2.0i Automaatti vm. -91. Ajettu 300000km. Vaihteistoon vaihdettu säännöllisesti vaihteistoöljyt noin 90000km:n välein ja samalla vaihdettu suodatin.
Auton ollessa paikoillaan ja laitettaessa vaihdevipu D-asentoon on sillä sama vaikutus kuin laitettaessa vipu N-asentoon. Liikkeelle lähdettäessä pitää vipu olla 1, 2, tai 3 asennossa. Silloin päästään liikkeelle. Nopeutta pitää nostaa varovasti muuten vauhti hyytyy. Moottorin kierrokset kylläkin kasvavat, mutta vauhti hiljenee. Kun nopeutta on saatu kerättyä noin 80-90km/h voi vaihdevivun siirtää D-asentoon jolloin vaihteisto toimii muuten normaalisti, mutta kaasujalan kanssa saa olla varovainen.

Mikähän olisi neuvoksi tähän vaivaan?
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

laatikon vaihto, tuntuu laatikko vialta
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Laatikkoon uudet pannat ja kitkalevyt. Tuohan siis luistaa. Ehjiä latikoita saataa saada halvemmalla mitä remontti maksaa jos ei itsellä ole mahdollista tehdä.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja kranta »

Kiitokset vastauksesta. Niinpä se taitaa luistaa. Katsellaan uusia laatikoita.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Kuvauksen perusteella eteenpäinmeno kytkin luistaa eli sieltä on levyt loppu. Ko. kytkimen männän tiiviste vuoto on perimmäinen syy. Varmaan suoraveto/pakki kytkin on kanssa jo saanut kipeetä kun on paineita hukassa, silti pakki on varmaan miltei normaalin tuntuinen?
Pannat ei juuri kulu.

Tiivistesarja maksaa n.50e ja levysarja suunnilleen samanverran. Ei mikään yliluonnollinen korjattava oli sitten kumpi aski tahansa.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja kranta »

Vielä tarkennusta. Vaihdevivun asennolla 1, 2 ja kolme sekä peruurus ovat normaalin tuntoisia. Laitoin eilen kokeeksi vaihdevivun 3 asentoon ja painoin kaasua ja samalla irroitin jarrun. Silloin takapyörät sutivat. Elikkä "ruokamultalähtö" onnistuu paitsi jos vaihdevipu on D-asennossa. Voisiko olla jokin alipainejuttu kyseessä?
Zaarin
Viestit: 145
Liittynyt: 18 Huhti 2005 00:34

Viesti Kirjoittaja Zaarin »

kranta kirjoitti:Voisiko olla jokin alipainejuttu kyseessä?
Enpä tiedä, muuta kuin että askille menee alipaineletku, joka kannattaa tsekata, ettei olisi tukossa. VSS-anturan(apparin puolella askin kyljessä) puhdistuskin voi olla paikallaan.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja kranta »

Juuups. Letkut on tarkastettu, puhdistettu ja todettu, että kaikki kunnossa. Siis palataan alkuperäiseen asetelmaan elikkä laatikko vaihtoon. Muuten Sierra OK kunnossa.
Sine
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Huhti 2005 23:58
Paikkakunta: Joensuu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sine »

Minulla oli alipainekalvo rikki ja sitä kautta imusarjan alipaine eli välittynyt laatikolle asti. Laatikko luisti. Alipaineputkikin oli tukossa, koska öljykorkissa oleva huohotin oli tukossa ja sitä kautta oli öljyä erinäisissä paikoissa tukkimassa (jossa ei saisi olla).

Alipainekalvo maksoi muistaakseni 25-30 euroa ja otin siihen varmuuden vuoksi sen tiiviste o-renkaan.
kranta
Viestit: 19
Liittynyt: 06 Helmi 2005 07:49
Paikkakunta: Raahe

Sierran automaatti.

Viesti Kirjoittaja kranta »

Nyt on kaikki hyvin jälleen. Ei auttanut muu kuin uusia laatikko. Valitettavasti lompakko vinkaisi pahasti, mutta maallistahan tämä on.
tanari
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:45
Paikkakunta: vantaa

Re: Sierran automaatti?

Viesti Kirjoittaja tanari »

Mulla tekee niin että voi lähteä liikkeelle 1-2-3 vaihteilla.
jos laittaa D:n ja yrittää lähteä liikkelle, auto kyllä lähtee, mutta luistaa, enkä ole uskaltanut enempää kokeilla.

vika on ilmennyt parinvuoden seisonnan jälkeen.

maantiellä kun on vauhtia yli 70 voi heittää huoletta D:n päälle, jolloin laatikko vaihtaa ylivaihteen.

ei luista yhtään, ellei paina kaasua niinpaljon että heittää pienempää, jolloin alkaa luistamaan, mutta jos sillon laittaa ite vaihdekepistä 3vaihteelle, niin ei luista, vaan pitää todella hyvin.

ihmeellistä. meinasin nyt ensin vaihdella öljyt + suodattimen jos auttais jotain.
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Sierran automaatti?

Viesti Kirjoittaja Tekno »

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/A4LD-UPD ... ck_Parts_A

siellä on laatikon oikealla puolella tuommoinen kalvomokkula mihin menee letku. Kun letkun irroittaa, niin jos sieltä tulee öljyä ulos, on tuo rikkoutunut. Kannattaa siis tarkistaa!
Zaarin kirjoitti: VSS-anturan(apparin puolella askin kyljessä) puhdistuskin voi olla paikallaan.
VSS-anturi on toisella puolella A4LD:ssä. Manuaalissa (MT-75) se on kyllä tietääkseni apparin puolella.
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Vastaa Viestiin