Moro.
Onko tietoa mikä Transiteista mittojensa kautta soveltuisi matkailuautoksi rakentaa. Korkeus olisi se ykkös juttu. Fordi liikkeessä eivät suostuneet antamaa eri mallien mittoja?
Ford Transit Matkailuautoksi
Re: Ford Transit Matkailuautoksi
Ainakin täyskorkea etuveto 2000-2006, sikaosaston korkeus riittää vielä pienen eristämisen/verhoilun jälkeenkin.
Tollasesta meinasin itekin tehdä, mutta tuli muutos suunnitelmiin. Jos meinaat sellasen ihan oikean (=kunnollinen sänky, keittiö, vessa/suihku, oikea jääkaappi jne) tehdä niin kapeaksi käy. Meillä on nyt tehdastekoinen Ducato 2006-2011 peltikoppi ja kapeata sielläkin on, ja se on sentään kai luokkansa levein eikä edes kapene ylöspäin niinkuin Transit.
EDIT:tinä etsin vielä muinaisen keskustelun aiheesta: viewtopic.php?t=51274
Tossa olenkin kirjoittanut että leveys on piirun päälle 170, tossa meijän Ducatossa poikittainen sänky takana ja sen pituus on 195 eli eroa on aika reilustikin ja silti sekin tuntuu monin paikoin kapoiselta.
Tollasesta meinasin itekin tehdä, mutta tuli muutos suunnitelmiin. Jos meinaat sellasen ihan oikean (=kunnollinen sänky, keittiö, vessa/suihku, oikea jääkaappi jne) tehdä niin kapeaksi käy. Meillä on nyt tehdastekoinen Ducato 2006-2011 peltikoppi ja kapeata sielläkin on, ja se on sentään kai luokkansa levein eikä edes kapene ylöspäin niinkuin Transit.
EDIT:tinä etsin vielä muinaisen keskustelun aiheesta: viewtopic.php?t=51274
Tossa olenkin kirjoittanut että leveys on piirun päälle 170, tossa meijän Ducatossa poikittainen sänky takana ja sen pituus on 195 eli eroa on aika reilustikin ja silti sekin tuntuu monin paikoin kapoiselta.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: Ford Transit Matkailuautoksi
Faija rakensi 2001 mallisesta takavedosta matkailuauton, vaati sen parin metrin matkalle 60cm leveän korotuspalan (joka tehtiin lasikuidusta), jotta sai seisomakorkeuden riittämään lain vaatimalle alalle... Etuveto varmaan parempi, kun sen sisäkorkeus on kardaanin puuttumisen takia valmiiksi 10cm korkeampi... Penkit takatilaan ostettiin MatCar nimiseltä firmalta, joka oli hyväksyttänyt bussin penkkejä transittiin, olivat muuten törkeän hintaiset! Mutta sänkyjä ei saa poikittain, vaikka mitä tekisi... Ja ohjaamon 2hlö matkustajan penkki ei muistaakseni ollut hyväksyttävissä, koska penkkien välistä ei päässyt kulkemaan takatilaan. Näissä transuissa on muutenkin käsittämättömän huonot etupenkit, yli 5km matkoilla tuli selkä kipeäksi. Melkein 300tkm tuli silläkin ajeltua ympäri eurooppaa...
Ducato on varmaan oikeastikin fiksumpi valinta, koska kokoero on huomattava. Toki paatuneelle fordistille se ei ole vaihtoehto...
Ducato on varmaan oikeastikin fiksumpi valinta, koska kokoero on huomattava. Toki paatuneelle fordistille se ei ole vaihtoehto...
Ajossa:
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo
Volvo XC40 T2 -21
Volvo XC60 D4 AWD Polestar -14
Exät:
3x Escort, 4x Fiesta, 1x F-150, 3x Sierra iS,
1x Mondeo V6, 1x Ka, 8x Focus, 1x Transit 1x Kuga +5x Volvo