kansi mysteeri

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jhaikon3
Viestit: 23
Liittynyt: 17 Huhti 2017 18:40

kansi mysteeri

Viesti Kirjoittaja jhaikon3 »

Mikähän ohc sierran kansi on kyseessä kun ensimmäisen nokka-akselipukin takaa löytyy valusta merkintä 8.5?
Toinen merkintä valussa 85HM6090CB.
Imuventtiili on 42mm ja pako 34mm.
Imukanava on toiselta seinämältään kaareva"pudottava",ei suora kuin esim vanhemman 2 litraisen kannessa.
Venttilijousissa on punaiset merkkivärit.
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kansi mysteeri

Viesti Kirjoittaja emax »

1.8 ohc
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
jhaikon3
Viestit: 23
Liittynyt: 17 Huhti 2017 18:40

Re: kansi mysteeri

Viesti Kirjoittaja jhaikon3 »

ok,semmoinen aavistus vähän olikin.
Oliskohan parempi vai huonompi aihio kuin 2 litrasen oma kansi 205 lohkon hatuksi kun olis aikomus
yläkertaa piristyttää koneistamolla?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: kansi mysteeri

Viesti Kirjoittaja emax »

Huonompi. Kanavat on melko samanlaiset kuin 1.6 e-max kannessa, siinä on vain vähän isompi palotila.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
duckworth
Viestit: 3729
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: kansi mysteeri

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Periaatteessa alkuperänen parilitrasen ruiskumallin kansi olisi paras, tai jos menee "täyteen säätöön" niin 1.6 taunuksen kansi, jolla saadaan todella korkeat puristukset.

Oot ilmeisesti jo alkanu työstämään sitä alakertaa jonka hommasit multa? :)

-Arttu
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
jhaikon3
Viestit: 23
Liittynyt: 17 Huhti 2017 18:40

Re: kansi mysteeri

Viesti Kirjoittaja jhaikon3 »

Projekti aloitusta vaille valmis...taisin juuri äsken saada kiikariin tuon 1,6 Taunuksen kannen niin sitten pikkuhiljaa
eteenpäin.
duckworth
Viestit: 3729
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: kansi mysteeri

Viesti Kirjoittaja duckworth »

jhaikon3 kirjoitti:Projekti aloitusta vaille valmis...taisin juuri äsken saada kiikariin tuon 1,6 Taunuksen kannen niin sitten pikkuhiljaa
eteenpäin.
Taunuksen kanteen kannattaa suosiolla teetättää isommat venttiilit, ja sellaset seetit että kestää nämä nykybensat, matalahan se onkin jo valmiiksi.
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Vastaa Viestiin