S-Max?
Re: S-Max?
S-Max kokemuksia. Ajoin 4 vuotta ja 137 tkm. Malli on titanium 140 hv 2010 uusin malli + powershift.
+ loistava ajaa, kulkee kun juna.
+ tilaa loistavasti
+ hiljainen
- kävi 14 kertaa pajalla huoltojen ulkopuolella!!
- konepellin vaijeri hajosi eka aukasulla.
- 2 kertaa korjattiin moottorin häiriötä, aiheutui eturitilän jäätymisestä
- 3 kertaa korjattiin pakokaasun puhdistussysteemiä, sytytys järjestelmä ei toiminut.
- ruostevika, korjattiin
- moottorin välipohja ja defa vuotivat öljyä 60 tkm ( takuuseen ) vuoti uudelleen 100 tkm, ei korjattu
- johtosarja rikkoutui kuskin ovesta, ei takuu aikana.
- webasto ei toiminut, veti ilmaa tankista, huono liitos, takuu.
- radio lopetti toiminnan silloin tällöin.
- ajotietokone restoi itseään 1 kerran kuukaudessa
- kaiuttimet irtosivat takana, todella huonosti kiinni
- molemmat etuistuimiin kankaat rikki, suunnittelu virhe, metalli painaa ulommassa reunassa kangasta
- ajovalojen painepesuri hajosi.
- ovien listat irtosivat ( takuu )
- powershift alkoi nykiä ( auto lähti vaihtoon )
Minulle siinä oli kolme Fordia samassa, ensimmäinen, ainut ja viimeinen
+ loistava ajaa, kulkee kun juna.
+ tilaa loistavasti
+ hiljainen
- kävi 14 kertaa pajalla huoltojen ulkopuolella!!
- konepellin vaijeri hajosi eka aukasulla.
- 2 kertaa korjattiin moottorin häiriötä, aiheutui eturitilän jäätymisestä
- 3 kertaa korjattiin pakokaasun puhdistussysteemiä, sytytys järjestelmä ei toiminut.
- ruostevika, korjattiin
- moottorin välipohja ja defa vuotivat öljyä 60 tkm ( takuuseen ) vuoti uudelleen 100 tkm, ei korjattu
- johtosarja rikkoutui kuskin ovesta, ei takuu aikana.
- webasto ei toiminut, veti ilmaa tankista, huono liitos, takuu.
- radio lopetti toiminnan silloin tällöin.
- ajotietokone restoi itseään 1 kerran kuukaudessa
- kaiuttimet irtosivat takana, todella huonosti kiinni
- molemmat etuistuimiin kankaat rikki, suunnittelu virhe, metalli painaa ulommassa reunassa kangasta
- ajovalojen painepesuri hajosi.
- ovien listat irtosivat ( takuu )
- powershift alkoi nykiä ( auto lähti vaihtoon )
Minulle siinä oli kolme Fordia samassa, ensimmäinen, ainut ja viimeinen
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Syys 2014 22:19
Re: S-Max?
Eikös tuo liikkuva eturitila ole siinä vanhemmassa mallissa?? Jossa oli niitä jäätymis ongelmia.
Nämähän korjattiin softalla/mekaanisella muutoksella...
Nämähän korjattiin softalla/mekaanisella muutoksella...
Re: S-Max?
Pihalta löytyy vm. 2012 Galaxy Ghia ja vm. 2013 S-Max Titanium. Galaxylla on ajettu 70tkm ja S-Maxilla 50tkm. Molemmissa sama voimalinja - 140hv diesel ja Powershift. Kummastakin löytyy sälekaihtimet jäähdyttimen edestä.
Olen ollut erittäin tyytyväinen kumpaankin. Pieniä vikoja on ollut, mutta ei mitään mainittavaa. Galaxyn mittaristoon tuli kerran ilmoitus "Engine malfunction", joka johtui juuri sälekaihtimen jumiutumisesta. Elettiin elokuuta, joten jäätymisestä ei ollut kyse. Galaxysta on vaihdettu Sonyn soitin. S-Maxista on vaihdettu takaluukun kahva - takaluukku ei pysynyt kiinni.
Ehdottoman hyviä laitoksia kumpikin. Tietysti samoja autojakin, periaatteessa. Galaxy on oikea tila-auto. S-Max ehkä enemmän farmari lisäpenkeillä. Tuntuu jopa ahtaalta Galaxyyn verrattuna. Galaxy on reippaasti korkeampi, siinä syy. Varmaan akselivälissäkin pieni ero, koska kolmannelle riville mahdun itsekin (190cm pituutta) normaaliin istuma-asentoon. Galaxyn kolmannen rivin penkeissä selkänojaa pystyy säätämään portaattomasti ja penkkejä pystyy liikuttamaan eteen/taakse. S-Maxissa ei kumpaakaan ominaisuutta. Galaxyssa oma ilmastointi kolmannelle riville, S-Maxissa ei.
S-Max ehkä menevämmän näköinen. Galaxyn tilasin tehtaalta madallussarjalla, tummilla 18" individual-vanteilla ja tummennetuilla ikkunoilla. Autoon asennettiin uutena Fordin päivävalosarja sekä takapuskuri maalattiin korin väriseksi. Auto on valkoinen. Minusta näyttää tosi hyvältä tuollaiseksi koppiautoksi, mutta makuasioita.
Parasta autoissa on tietysti tila. Takapenkkiläisten on mukava matkustaa, vaikka kyseessä olisi kolme aikuista. Vaunut menee heittämällä takatilaan. Todella hyviä ajaa, kulutus keskimäärin 6.5-7.0 litraa sadalla. 140hv riittävä teho. Molemmissa bi-xenonit. Pitkissähän on vielä vakiovarusteena H7-polttimot tukena integroituna umpioihin, joten valoteho kiitettävä. Galaxyssa takaikkuna lähes aina likainen, S-Max ei niin paha. Lämmitettävä tuulilasi loistava varuste, kunhan oppii katsomaan vastuslankojen ohi. Webasto kauko-ohjattuna on oma henkilökohtainen suosikki. Ilman ei pysty olemaan.
Galaxy on ehdottomasti parempi, jos tarvitsee autoa myös tavaran kuljetukseen. Kun kaataa kaikki muut penkit kuin kuskin penkin, autoon mahtuu kolme rullakollista tavaraa. Taloa remontoidessa tein kojetaulun päälle suojatelineen. Noin kolmemetristä kapeaa tavaraa saa näin kulkemaan mukana. Molempien tavaratiloista tulee tasaiset, kun kaataa 2. ja 3.rivin penkit. Sisutus on suunniteltu siten, että kangaspalat täyttävät kolot. Minusta tärkeä ja hieno asia. Itsellä ei ole kummassakaan sähköistä takaluukkua, mutta suosittelen hankkimaan. Takaluukut ovat aina likaiset ja painavat melkoisesti.
Jos kokemuksia tarvitaan tai kysymyksiä ilmenee, vastailen mielelläni.
Olen ollut erittäin tyytyväinen kumpaankin. Pieniä vikoja on ollut, mutta ei mitään mainittavaa. Galaxyn mittaristoon tuli kerran ilmoitus "Engine malfunction", joka johtui juuri sälekaihtimen jumiutumisesta. Elettiin elokuuta, joten jäätymisestä ei ollut kyse. Galaxysta on vaihdettu Sonyn soitin. S-Maxista on vaihdettu takaluukun kahva - takaluukku ei pysynyt kiinni.
Ehdottoman hyviä laitoksia kumpikin. Tietysti samoja autojakin, periaatteessa. Galaxy on oikea tila-auto. S-Max ehkä enemmän farmari lisäpenkeillä. Tuntuu jopa ahtaalta Galaxyyn verrattuna. Galaxy on reippaasti korkeampi, siinä syy. Varmaan akselivälissäkin pieni ero, koska kolmannelle riville mahdun itsekin (190cm pituutta) normaaliin istuma-asentoon. Galaxyn kolmannen rivin penkeissä selkänojaa pystyy säätämään portaattomasti ja penkkejä pystyy liikuttamaan eteen/taakse. S-Maxissa ei kumpaakaan ominaisuutta. Galaxyssa oma ilmastointi kolmannelle riville, S-Maxissa ei.
S-Max ehkä menevämmän näköinen. Galaxyn tilasin tehtaalta madallussarjalla, tummilla 18" individual-vanteilla ja tummennetuilla ikkunoilla. Autoon asennettiin uutena Fordin päivävalosarja sekä takapuskuri maalattiin korin väriseksi. Auto on valkoinen. Minusta näyttää tosi hyvältä tuollaiseksi koppiautoksi, mutta makuasioita.
Parasta autoissa on tietysti tila. Takapenkkiläisten on mukava matkustaa, vaikka kyseessä olisi kolme aikuista. Vaunut menee heittämällä takatilaan. Todella hyviä ajaa, kulutus keskimäärin 6.5-7.0 litraa sadalla. 140hv riittävä teho. Molemmissa bi-xenonit. Pitkissähän on vielä vakiovarusteena H7-polttimot tukena integroituna umpioihin, joten valoteho kiitettävä. Galaxyssa takaikkuna lähes aina likainen, S-Max ei niin paha. Lämmitettävä tuulilasi loistava varuste, kunhan oppii katsomaan vastuslankojen ohi. Webasto kauko-ohjattuna on oma henkilökohtainen suosikki. Ilman ei pysty olemaan.
Galaxy on ehdottomasti parempi, jos tarvitsee autoa myös tavaran kuljetukseen. Kun kaataa kaikki muut penkit kuin kuskin penkin, autoon mahtuu kolme rullakollista tavaraa. Taloa remontoidessa tein kojetaulun päälle suojatelineen. Noin kolmemetristä kapeaa tavaraa saa näin kulkemaan mukana. Molempien tavaratiloista tulee tasaiset, kun kaataa 2. ja 3.rivin penkit. Sisutus on suunniteltu siten, että kangaspalat täyttävät kolot. Minusta tärkeä ja hieno asia. Itsellä ei ole kummassakaan sähköistä takaluukkua, mutta suosittelen hankkimaan. Takaluukut ovat aina likaiset ja painavat melkoisesti.
Jos kokemuksia tarvitaan tai kysymyksiä ilmenee, vastailen mielelläni.
Re: S-Max?
Tuli hankittua tuollainen -11/-12 vuodenvaihteen, 2.0ecoboost(240hv)40tkm, smax, titaniumbusinessindividual-mallinen tilantarpeen vuoksi; 2xaikuinen+4xpieni lapsi sekä ranskanbulldog..ekat tuhannet on ajettu ja oikein mukava peli tila-autoksi! Jotakin pikkusta häikkää sähköjen kanssa mm. Peilien peruutusasennon muisti(apumiehen peili ei joskus jaksa edes aueta), ikkunoiden liikakireyttä ja turvavöiden palautumis ongelmaa ollut, mutta vuoden takuulla varustettuna ajan sen jossakin vaiheessa tuonne korjoomispajalle ja kysäsen onko vika autossa vai vaikealukuisessa käyttöohjekirjassa
Olis mukava tässä viestiketjussa herätellä smaxisteja talviunilta ja kuulla kertomuksia enemmänkin?! )
Olis mukava tässä viestiketjussa herätellä smaxisteja talviunilta ja kuulla kertomuksia enemmänkin?! )
Re: S-Max?
Kun kerrot malliksi Individual, niin autossahan on korisarja. Korisarjan helmoihin ei saa kiinni roiskeläppiä. Renkaina 235/45/18. Tämä kokonaisuus aiheuttaa sen, että S-Maxin kuskin ja apukuskin ovet ruostuvat helmoistaan. Samoin käy sille kohdalle, missä takaovi alkaa helmastaan taittua ulospäin jatkuen pyöränkaaren alaosaan. Autossa ei periaatteessa vikaa, mutta Suomessa tykätään viljellä hiekkaa. Mulla on omani ilman korisarjaa. Renkaat kesällä samat. Käytän todella paksua suojateippiä ovissa ja kaaressa. Helmoissa silti kiveniskuja, vaikka isot läpät. Noita individualeja tullut aina kateellisena katsottua. Korisarja varsin hyvä ja sopii hienosti. Varsinkin etupuskuri on erityisen hieno. Kaikissa kuitenkin paiskaantumisvikaa. Minusta menee hieno auto pilalle. Vähän sama kuin ostaisi mustan auton eikä viitsisi pestä sitä ikinä. Autossasi kilsoja sen verran vähän, että voit ehtiä vielä helmat pelastamaan. Tietty kovat jätkät ei läppiä käytä.Akemake kirjoitti:Tuli hankittua tuollainen -11/-12 vuodenvaihteen, 2.0ecoboost(240hv)40tkm, smax, titaniumbusinessindividual-mallinen tilantarpeen vuoksi; 2xaikuinen+4xpieni lapsi sekä ranskanbulldog..ekat tuhannet on ajettu ja oikein mukava peli tila-autoksi! Jotakin pikkusta häikkää sähköjen kanssa mm. Peilien peruutusasennon muisti(apumiehen peili ei joskus jaksa edes aueta), ikkunoiden liikakireyttä ja turvavöiden palautumis ongelmaa ollut, mutta vuoden takuulla varustettuna ajan sen jossakin vaiheessa tuonne korjoomispajalle ja kysäsen onko vika autossa vai vaikealukuisessa käyttöohjekirjassa
Olis mukava tässä viestiketjussa herätellä smaxisteja talviunilta ja kuulla kertomuksia enemmänkin?! )
Kaverilla oli samalla motilla vm. 2012 Galaxy. Aika komiaa kyytiä. Löpändeerusta kyllä meni läpi melkoisesti, mutta jos ei kerry kilometrejä kovasti, niin eipä sen väliä. Viehän tuo dieselpowershiftikin sen seitsemän.
-
- Viestit: 16
- Liittynyt: 10 Syys 2014 22:19
Re: S-Max?
Elikkä itellä Individual korisarjalla auto ja laitoin siihen Fordin orginaali roiskeläpät eteen itse.
Vakio roiskeläpistä(n. 38€) joutuu terävällä pienellä mattopuukolla muotoilemaan auoton sivulle tulevan osion korisarjan mukaiseksi, muuten käy suoraan.
-> ensiksi pahvilla karkee malli ja sitten veistelemään aina hiukan lisää ja lisää niin saa täysin istuvan sivustan.Toki ottaa aikansa veistely kun ei ole vara ottaa yhtään liikaa kerralla. Näin ollen kiveniskeymät ei ole "niin suuri ongelma". Lopun tosiaankin joutuu veistelmään varovasti koska kolmi ulotteista mallia ei oikein pysty tekee..
Korisarjassa on se vielä etuna että vaikka kivet hakkaavat niin osuvat maalattuun muoviin eikä peltiin. Korisarjan yläreunaan on helppo rajata jos ne tarvii syystä että maalata, toisin kuin ilman korisarjaa maalausraja....
Nyt kun tässä pitäis hankkia toiset vanteet kesäksi niin arvon vielä tuon koon suhteen joko 19" 235/40 tai 18" 235/45. Näissä renkaan haljaisija kokoero vain 2mm. Auto kun on sen mallinen että isojen lokarienkaarien/levikkeiden takia huutaa isompaa vannetta allensa
Vakio ET 55 ja tulevissa kesävanteissa todennäköisesti ET45.Tämä tuntuisi olevan omien mittauksien mukaan vielä aika hyvä eli ei tule liikaa ulos.
Osa vanteista mitkä käy alle ovat valitettavasti ET 42, mutta tulevat mielestäni sitten jo liian ulos...
Omallani pyörähti nyt 140 tkm mittariin ja helmat ovat "vielä" loisto kunnossa.
Sitten vaan yleisenä vinnkinä että jos haluatte jatkaa kaksoismassavauhtipyörän ikää niin välttäkää turhaa tyhjäkäyntiä ja ajakaa reilummilla kierroksilla, vaikka gasoa enemmän menisikin
Vakio roiskeläpistä(n. 38€) joutuu terävällä pienellä mattopuukolla muotoilemaan auoton sivulle tulevan osion korisarjan mukaiseksi, muuten käy suoraan.
-> ensiksi pahvilla karkee malli ja sitten veistelemään aina hiukan lisää ja lisää niin saa täysin istuvan sivustan.Toki ottaa aikansa veistely kun ei ole vara ottaa yhtään liikaa kerralla. Näin ollen kiveniskeymät ei ole "niin suuri ongelma". Lopun tosiaankin joutuu veistelmään varovasti koska kolmi ulotteista mallia ei oikein pysty tekee..
Korisarjassa on se vielä etuna että vaikka kivet hakkaavat niin osuvat maalattuun muoviin eikä peltiin. Korisarjan yläreunaan on helppo rajata jos ne tarvii syystä että maalata, toisin kuin ilman korisarjaa maalausraja....
Nyt kun tässä pitäis hankkia toiset vanteet kesäksi niin arvon vielä tuon koon suhteen joko 19" 235/40 tai 18" 235/45. Näissä renkaan haljaisija kokoero vain 2mm. Auto kun on sen mallinen että isojen lokarienkaarien/levikkeiden takia huutaa isompaa vannetta allensa
Vakio ET 55 ja tulevissa kesävanteissa todennäköisesti ET45.Tämä tuntuisi olevan omien mittauksien mukaan vielä aika hyvä eli ei tule liikaa ulos.
Osa vanteista mitkä käy alle ovat valitettavasti ET 42, mutta tulevat mielestäni sitten jo liian ulos...
Omallani pyörähti nyt 140 tkm mittariin ja helmat ovat "vielä" loisto kunnossa.
Sitten vaan yleisenä vinnkinä että jos haluatte jatkaa kaksoismassavauhtipyörän ikää niin välttäkää turhaa tyhjäkäyntiä ja ajakaa reilummilla kierroksilla, vaikka gasoa enemmän menisikin
Re: S-Max?
Ole tarkkana renkaan kantavuuksien kanssa!individual kirjoitti:Nyt kun tässä pitäis hankkia toiset vanteet kesäksi niin arvon vielä tuon koon suhteen joko 19" 235/40 tai 18" 235/45.
Itellä takana 245/35 19".
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Re: S-Max?
Tervehdys kaikille!
Nyt on siirrytty Wag-leiristä Ford-leiriin Hommattiin juuri S-max 2.0 tdci 163hv titanium business vm 2010.
Auton varusteista tuli mieleen muutama kysymys. Mistä löytyisi listaus, mitä varusteita tuohon kyseiseen autoon kuuluu? Fordin sivuilla on kyllä uuden S-maxin varusteet lueteltu muttei vanhempien mallien osalta. Käyttöohjekirja on hankala koska siinä on kerrottu kaikki mahdolliset varusteet mitä autoon saa. Ei siis kerrottu erikseen että tietty varuste on lisävaruste.
Toinen kysymys koskee auton audiojärjestelmää. Ford 6000 audio system ei oikein vakuuta tämän muusikon korvia. Mikä olisi parempi ja laadukkaampi ratkaisu bluetoothilla varustettuna?
Nyt on siirrytty Wag-leiristä Ford-leiriin Hommattiin juuri S-max 2.0 tdci 163hv titanium business vm 2010.
Auton varusteista tuli mieleen muutama kysymys. Mistä löytyisi listaus, mitä varusteita tuohon kyseiseen autoon kuuluu? Fordin sivuilla on kyllä uuden S-maxin varusteet lueteltu muttei vanhempien mallien osalta. Käyttöohjekirja on hankala koska siinä on kerrottu kaikki mahdolliset varusteet mitä autoon saa. Ei siis kerrottu erikseen että tietty varuste on lisävaruste.
Toinen kysymys koskee auton audiojärjestelmää. Ford 6000 audio system ei oikein vakuuta tämän muusikon korvia. Mikä olisi parempi ja laadukkaampi ratkaisu bluetoothilla varustettuna?
Re: S-Max?
Mullakin ohjekirjassa joissakin kohdissa ihan eri kuvat kuin käytännössä auto on...takaluukusta löytyy yksi ylimääräinen kuminamiska oikeasta reunasta, jolle en oo keksinyt mitään käyttöä ja ohjekirjasta en ole sitä vielä löytänyt
Toi musapuoli..mulla on sonyn premium sound system ja jättää normaalikuuntelussa kyllä toivomisen varaa sekin vielä runsaasti, ei se että muovit käy rämisemään, mutta kun joka toisessa biisissä bassot kuuluu hyvin ja joka toisessa ei oo sit ollenkaan(spotify premium). Ihan aavistuksen verran muuttaa auxin kautta kuunneltaessa paremmaksi, mutta tasaista nättiä soundia ei saa näistäkään irti millään ilmeellä, tai sitten on kuunneltava sitä yhtä kappaletta vaan missä sävyt ovat kohdallaan(ei auta vaikka säätää spotifyn omallakin äänensäätövalikolla)..suosittelen siis viemään alan ammattilaisille tutkittavaksi ja ensitöikseen vuorata peltien ja muovien välit vaikka sikaflexillä, jonka jälkeen miettiä sitä parempaa mankkaa.
Ps. Äänenvoimakkuuden säätö on kyllä viimesen päälle insinöörin suunnittelema kun voimakkuus on "vitosella" ja haluat pikkasen kovemmalle-->laitat "kutoselle", niin herää nukkuvat lapset jo takakontissa meteliin!
Toi musapuoli..mulla on sonyn premium sound system ja jättää normaalikuuntelussa kyllä toivomisen varaa sekin vielä runsaasti, ei se että muovit käy rämisemään, mutta kun joka toisessa biisissä bassot kuuluu hyvin ja joka toisessa ei oo sit ollenkaan(spotify premium). Ihan aavistuksen verran muuttaa auxin kautta kuunneltaessa paremmaksi, mutta tasaista nättiä soundia ei saa näistäkään irti millään ilmeellä, tai sitten on kuunneltava sitä yhtä kappaletta vaan missä sävyt ovat kohdallaan(ei auta vaikka säätää spotifyn omallakin äänensäätövalikolla)..suosittelen siis viemään alan ammattilaisille tutkittavaksi ja ensitöikseen vuorata peltien ja muovien välit vaikka sikaflexillä, jonka jälkeen miettiä sitä parempaa mankkaa.
Ps. Äänenvoimakkuuden säätö on kyllä viimesen päälle insinöörin suunnittelema kun voimakkuus on "vitosella" ja haluat pikkasen kovemmalle-->laitat "kutoselle", niin herää nukkuvat lapset jo takakontissa meteliin!
Re: S-Max?
Hei S-Maxien omistajat!
S-Maxeilla 9 vuotta takana. S-Max dieselautomaatilla 2010 (momentinmuunninaut.)ajettu nyt pian 180tkm.Auto on toiminut erinomaisesti. Ainoat pikkuviat: apukuskin peili ei enää aina kääntynyt ajoasentoon, koska piuha oli katkeamassa. Moottorin vikakoodi-ilmoitus ( engine malfunction) on tullut pari kertaa ja veto on ollut heikko. Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen, vika katosi. Todennäköisenä syynä on pidetty hiukkassuodatinta? Huolto laittoi sen jälkeen lisäaineen tankkiin huollon yhteydessä, eikä vikaa ole enää esiintynyt. Webasto on toiminut täysin moitteetta. Hieno perhe- ja matka-auto
S-Maxeilla 9 vuotta takana. S-Max dieselautomaatilla 2010 (momentinmuunninaut.)ajettu nyt pian 180tkm.Auto on toiminut erinomaisesti. Ainoat pikkuviat: apukuskin peili ei enää aina kääntynyt ajoasentoon, koska piuha oli katkeamassa. Moottorin vikakoodi-ilmoitus ( engine malfunction) on tullut pari kertaa ja veto on ollut heikko. Kun auton sammutti ja käynnisti uudelleen, vika katosi. Todennäköisenä syynä on pidetty hiukkassuodatinta? Huolto laittoi sen jälkeen lisäaineen tankkiin huollon yhteydessä, eikä vikaa ole enää esiintynyt. Webasto on toiminut täysin moitteetta. Hieno perhe- ja matka-auto
Re: S-Max?
Terveppä terve arvon foorumilaiset. Tulipahan tännekkin liityttyä kun tämän viikon aikana tulee perheeseen uus auto, joka on s-max.
Vaihto tuli ajankohtaiseksi kun nykyinen menopeli Mitsubishi Grandis alkaa oleen sen verran epäluotettava vehje. Pajalla vähän väliä. Mm. turbo hajonnu jne.
Netistä lukenu s-maxeista ja kehuja saanu pajon. Tyyppivikoja ettinyt mutta ei niitäkään tunnu mistään löytyvän. Onko malli sitten kuinka luotettava muilla ollut?
Tuleva menopeli siis 7 paikkainen 2.0 TDCI Titanium varustuksella. Mittarissa 170t ja vm. 2010
Ainoa miinus autossa ettei tulevassa pelissä ole vakkaria, kun pitkiä matkoja tulee ajeltua. Harkinnassa jos sen asentais jälkikäteen.
Päällisin puolisin kyselisin kanssa-autoilijoilta, millaisia kokemuksia teillä ollu kyseisestä mallista? Hyvät puolet ja huonot puolet?
Vaihto tuli ajankohtaiseksi kun nykyinen menopeli Mitsubishi Grandis alkaa oleen sen verran epäluotettava vehje. Pajalla vähän väliä. Mm. turbo hajonnu jne.
Netistä lukenu s-maxeista ja kehuja saanu pajon. Tyyppivikoja ettinyt mutta ei niitäkään tunnu mistään löytyvän. Onko malli sitten kuinka luotettava muilla ollut?
Tuleva menopeli siis 7 paikkainen 2.0 TDCI Titanium varustuksella. Mittarissa 170t ja vm. 2010
Ainoa miinus autossa ettei tulevassa pelissä ole vakkaria, kun pitkiä matkoja tulee ajeltua. Harkinnassa jos sen asentais jälkikäteen.
Päällisin puolisin kyselisin kanssa-autoilijoilta, millaisia kokemuksia teillä ollu kyseisestä mallista? Hyvät puolet ja huonot puolet?
Re: S-Max?
Nyt kolmas uusi S-Max tuli tällä viikolla taloon, kun uusi Mondeo oli sen verran maanantaikappale, etten jaksanut sitä katsella kuin 10 000km. Edellisillä kahdella S-Maxilla tuli ajeltuna semmonen 235 000km yhteensä. Jotain pikkuhäikkää niissä oli, mutta pääasiassa hyviä autoja ajella ja oikeastaan vain normaaleja huoltoja tuli tehtyä. Ainut on tuo tehon puute, joka vaivaa ja jonka voisi aina korjata kukkaron nyörejä löysentämällä, mutta riivatut pari hevosta lisää maksaa niin turkasesti. Sinällään ihan sitkeä moottori, kun ei juuri eroa huomaa oli kyydissä pelkkä kuski vai 7 henkeä tavaroineen. Siinä vaiheessa kun perään lyödään hevoskärry, niin ei ehtii hyvin ennen 80:n vauhtia hörpätä termarista kaffet. Pihassa on toki 275 hevosvoimaa omaava menopeli myös, jos tarvitsee havitella kortin lähtöä.
Edellisessä S-Maxissa tuli 110 000km kohdalla jotain problemaa ilmeisesti lootaan, autolla pystyi ajamaan ongelmitta vaikka 400km putkeen, mutta kun löi pakin päälle ja takas D:lle niin powershift kilahti. En jäänyt testaamaan miten kallis korjaus olisi ollut tiedossa vaan auto lähti sitten vaihtoon, kun Rintajuppikaan ei autosta vikaa löytänyt (vikakoodit powershiftistä ei kuulemma tallennu, jos auto käynnistetään uudelleen). Liekkö tuossa Powershiftissä ollut ongelmia enemmänkin?
Edellisessä S-Maxissa tuli 110 000km kohdalla jotain problemaa ilmeisesti lootaan, autolla pystyi ajamaan ongelmitta vaikka 400km putkeen, mutta kun löi pakin päälle ja takas D:lle niin powershift kilahti. En jäänyt testaamaan miten kallis korjaus olisi ollut tiedossa vaan auto lähti sitten vaihtoon, kun Rintajuppikaan ei autosta vikaa löytänyt (vikakoodit powershiftistä ei kuulemma tallennu, jos auto käynnistetään uudelleen). Liekkö tuossa Powershiftissä ollut ongelmia enemmänkin?
Nyk: Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium Business '15
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
exät: Ford Mondeo 2.0TDCi 150hv PS Titanium Business '15, Ford S-Max 2.0TDCi PS Titanium '11, Ford Fiesta 1.6 Titanium S '12, Ford Focus 2.0TDCi PS '08, Ford S-Max 2.0TDCI '06, Ford Mondeo 2.0 4x4 STW '95
Re: S-Max?
Viisihenkiselle perheelle ilmaantui täälläkin 5-paikkainen titanium 11/2010 uudemmalla korilla, 2.0 TDCi 140 manuaalina, 123tkm oli parisen kuukautta hankkiessa mittarissa, nyt 5tkm enemmän. Pätevä peli, tykkäämme kyllä, vaikka automaattia hieman etsimme. Sitten vain sattui hyväntuntuinen yksilö käteen manuaalina. Edeltävä oli 2012 Mondeo farkku 1.6 TDCi koneella, manuaali myös.
Ajo on vakaata, kaks litranen huomattavasti joustavampi ajossa, vaikka Mondeon 1.6 oli meille ihan riittävä. Kaks litranen ei ole läheskään yhtä äkkijyrkkä, ei ala- eikä yläpäässä, paljon miellyttävämpi käyttää. Kulutus on asettunut kuuden litran tuntumaan, noin litran enemmän kuin Mondeossa, mutta pidän silti ihan kohtuullisena, koneeseen ja koriin nähden. Suorituskyky ihan okei, perus käyttöauto.
Renkaat olis menossa uusiks molemmat, kesä- sekä talvirenkaat. Mitkä olette havainneet toimiviksi S-Maxin alla? Kesärenkaat ovat perus 17-tuumaiset (225/50-17) ja talvirenkaat 16-tuumaiset (215/60-16). Talvirenkaiksi tulee kitkat, jotain laatumerkkiä ajatellu, mut mitkä toimii kokemusten mukaan hyvin maxin alla? Kesärenkaiksi ajattelin ensin Goodyearin kumeja, tykkäsin Mondeossa niistä, mut onkohan ne turhan löysät maxissa? Mitä olette kokeilleet, mitä suosittelette?
Talvirenkaisiin liittyy myös yksi haaste, nimittäin rengaspaineentunnistusjärjestelmä, joka autosta myös löytyy. Ovatko renkaissa olevat lähettimet vanteen venttiileissä? Oletteko suosiolla hankkineet alkuperäiset myös talvivanteisiin? Kokemuksia ei-merkkiantureista? Ilman ko. anturia talvivanteissa auto piipattanee joka startissa sekä varoitusvalo jää palamaan kojetauluun? Ilmeisesti poiskaan ei pysty ohjelmoimaan, näin merkkiliikkeessä ymmärsin. Ihan jees, mutta hieman ärsyttävä silti, 350 eurolla siitä kai pääsis alkuperäisillä antureille.
Ajattelin kirjoitella tänne kommentteja autosta kun kokemuksia kertyy. Alkuperäiset taakkatelineet jo hankin, sekä koiraverkon vaikkei koiraa olekaan, mutta helpottaa tavaran pakkaamista, varsinkin nyt vuoden verran vielä jolloin lastenvaunut kulkee mukana. Autossa on myös kääntyvät xenon-valot kulma-ajovaloin, mutta vielä ei ole päässyt näkemään niiden hyvyyttä/huonoutta. Missä kilometreissä olette xenon-polttimot vaihtaneet, vai odotanko jotta selkeästi punertavat ja sit vaihtoon ennenkuin sammuvat kokonaan.
Autosta löytyy myös sähkösäätöiset kangaspenkit, jotka tuntuvat ihan hyviltä. Webasto kaukosäädöllä löytyy myös. Webasto ei jostain syystä lähde tulille joka kerta, mutta alan nyt luulla sen johtuvan heikohkosta akusta, lieköhän alkuperäinen. Onko AGM- akuista kokemuksia, onko kannattava investointi? Asensin autoon keväällä vielä letkulämmittimen, sisätilanlämmittimen sekä akkulaturin (tolppa kotona ja töissä), eli webastoa ei välttämättä tule käytettyä kuin kovemmilla pakkasilla sekä satunnaisesti muutenkin. Mutta akku menee myös uusiksi syksyllä viimeistään. Katotaan tokeneeko webasto samalla.
Päivävaloilla ajellessa takavalot ovat pimeänä, josta en kyllä tykkää. Edes ohjelmoimalla niiden aktivointi ei onnistu merkkiliikkeen mukaan, sama tarina oli Mondeon kanssa. Suht usein tulee tilanteita jolloin etuledit on vielä ihan tarpeeksi eteenpäin, mutta haluaisin mustan auton näkyvän paremmin myös taaksepäin. Nyt näissä tilanteissa tulee laitettua ajovalot päälle, jolloin luonnollisesti myös takavalot syttyvät. Fordien valoautomatiikka tuntuu vaihtavan ajovalot päälle suht hyvin ja ajoissa hämärän tullen, mutta itse haluaisin takavalojen olevan päällä vaikka koko ajan, riippumatta valojen moodista keulilla. Onkohan harrastajilla tähän ideoita? Tai onko Tampereen seudulla aktiivisia harrastajia koodausvehkeiden kera, jotka myös ongelmien ilmaannuttua osaisivat auttaa niiden ratkaisussa?!
Tällaista noin 5tkm ajon jälkeen. Tykkäämme ja mahdumme. Kommentoin lisää kun kokemukset karttuu, tai jos ongelmia ilmaantuu.
Ajo on vakaata, kaks litranen huomattavasti joustavampi ajossa, vaikka Mondeon 1.6 oli meille ihan riittävä. Kaks litranen ei ole läheskään yhtä äkkijyrkkä, ei ala- eikä yläpäässä, paljon miellyttävämpi käyttää. Kulutus on asettunut kuuden litran tuntumaan, noin litran enemmän kuin Mondeossa, mutta pidän silti ihan kohtuullisena, koneeseen ja koriin nähden. Suorituskyky ihan okei, perus käyttöauto.
Renkaat olis menossa uusiks molemmat, kesä- sekä talvirenkaat. Mitkä olette havainneet toimiviksi S-Maxin alla? Kesärenkaat ovat perus 17-tuumaiset (225/50-17) ja talvirenkaat 16-tuumaiset (215/60-16). Talvirenkaiksi tulee kitkat, jotain laatumerkkiä ajatellu, mut mitkä toimii kokemusten mukaan hyvin maxin alla? Kesärenkaiksi ajattelin ensin Goodyearin kumeja, tykkäsin Mondeossa niistä, mut onkohan ne turhan löysät maxissa? Mitä olette kokeilleet, mitä suosittelette?
Talvirenkaisiin liittyy myös yksi haaste, nimittäin rengaspaineentunnistusjärjestelmä, joka autosta myös löytyy. Ovatko renkaissa olevat lähettimet vanteen venttiileissä? Oletteko suosiolla hankkineet alkuperäiset myös talvivanteisiin? Kokemuksia ei-merkkiantureista? Ilman ko. anturia talvivanteissa auto piipattanee joka startissa sekä varoitusvalo jää palamaan kojetauluun? Ilmeisesti poiskaan ei pysty ohjelmoimaan, näin merkkiliikkeessä ymmärsin. Ihan jees, mutta hieman ärsyttävä silti, 350 eurolla siitä kai pääsis alkuperäisillä antureille.
Ajattelin kirjoitella tänne kommentteja autosta kun kokemuksia kertyy. Alkuperäiset taakkatelineet jo hankin, sekä koiraverkon vaikkei koiraa olekaan, mutta helpottaa tavaran pakkaamista, varsinkin nyt vuoden verran vielä jolloin lastenvaunut kulkee mukana. Autossa on myös kääntyvät xenon-valot kulma-ajovaloin, mutta vielä ei ole päässyt näkemään niiden hyvyyttä/huonoutta. Missä kilometreissä olette xenon-polttimot vaihtaneet, vai odotanko jotta selkeästi punertavat ja sit vaihtoon ennenkuin sammuvat kokonaan.
Autosta löytyy myös sähkösäätöiset kangaspenkit, jotka tuntuvat ihan hyviltä. Webasto kaukosäädöllä löytyy myös. Webasto ei jostain syystä lähde tulille joka kerta, mutta alan nyt luulla sen johtuvan heikohkosta akusta, lieköhän alkuperäinen. Onko AGM- akuista kokemuksia, onko kannattava investointi? Asensin autoon keväällä vielä letkulämmittimen, sisätilanlämmittimen sekä akkulaturin (tolppa kotona ja töissä), eli webastoa ei välttämättä tule käytettyä kuin kovemmilla pakkasilla sekä satunnaisesti muutenkin. Mutta akku menee myös uusiksi syksyllä viimeistään. Katotaan tokeneeko webasto samalla.
Päivävaloilla ajellessa takavalot ovat pimeänä, josta en kyllä tykkää. Edes ohjelmoimalla niiden aktivointi ei onnistu merkkiliikkeen mukaan, sama tarina oli Mondeon kanssa. Suht usein tulee tilanteita jolloin etuledit on vielä ihan tarpeeksi eteenpäin, mutta haluaisin mustan auton näkyvän paremmin myös taaksepäin. Nyt näissä tilanteissa tulee laitettua ajovalot päälle, jolloin luonnollisesti myös takavalot syttyvät. Fordien valoautomatiikka tuntuu vaihtavan ajovalot päälle suht hyvin ja ajoissa hämärän tullen, mutta itse haluaisin takavalojen olevan päällä vaikka koko ajan, riippumatta valojen moodista keulilla. Onkohan harrastajilla tähän ideoita? Tai onko Tampereen seudulla aktiivisia harrastajia koodausvehkeiden kera, jotka myös ongelmien ilmaannuttua osaisivat auttaa niiden ratkaisussa?!
Tällaista noin 5tkm ajon jälkeen. Tykkäämme ja mahdumme. Kommentoin lisää kun kokemukset karttuu, tai jos ongelmia ilmaantuu.
S-Max Titanium 2.0TDCi 140 man 11/2010
ex-Mondeo Titanium 1.6 TDCi man 01/2012
ex-Mondeo Titanium 1.6 TDCi man 01/2012
Re: S-Max?
Ensimmäistä varsinaista vikaa pukkaa, "front lights malfunction". Ilmeisesti ksenon-valojen automaattisen korkeudensäätimen etuakselin anturi kenkkuilee, vaihdetaan ja katsotaan tokeneeko se siitä. Kaikki valot palaa, yhtään polttimoa ei siis ole palanut, enkä muutenkaan huomaa mitään eroa normaaliin. Toki, vielä pääsääntöisesti niin valoisaa ettei ehkä kaikkea toimimattomuutta edes huomaa. Mutta joka startilla tulee bling ja varoitus. Muuten, autossa on siis kääntyvät ksenon-valot (AFS), niin kuuluisiko joka startissa valojen tehdä myös sivuttaisliike pystyliikkeen lisäksi? Normaali tasonsäätö alas ja sitten ylös tapahtuu edelleen joka startissa, mutta minkäänlaista liikettä sivulle ei tapahdu. En kyllä muista sen tehneen sitä ennenkään, mutta valoisuuden takia ei voi olla ihan varma. Miten sen kuuluisi mennä siis? Onko muilla kokemuksia front ligh malfunctionista, mitä vikoja tuon taakse on piiloutunut? Merkkarilla hakivat vikaa kyllä aika kauan, ja siksi edelleen on hieman epävarmaa onko vika tuossa tasonsäädön anturissa, mutta aika näyttää. Ulkomailta sain vihjeen vaihtaa akun, ja koska autossa alkuperäinen akku on, taidan senkin myös vaihtaa vaikken nyt sen vaikutukseen tähän olemassaolevaan vikaa varsinaisesti uskokaan. Joko uusi alkuperäinen tai Exide tullee pellinalle.
Rengaspaineentunnistusjärjestelmään tuntuisi Saksasta saavan kohtuullisemmin hinnoiteltuja venttiileitä varaosanumerolla S180084730Z. Vielä harkitsen tilaanko nuo talvirenkaisiin vai en. Jos joku voisi vielä vahvistaa tuleeko joka startissa varoitus jos renkaissa ei ko. antureita ole mutta auto on varustettu ko. järjestelmällä. Saksassa joku sanoi ettei valitusta tulisi, vaan että järjestelmä ymmärtäisi kaikkien renkaiden signaalien puuttumisen tarkoittavan että ajetaan ilman sensoreita, eikä siis puuttuisi siihen mitenkään varoituksien kera. Voisko joku vahvistaa onko näin tai miten se on, kiitos.
Rengaspaineentunnistusjärjestelmään tuntuisi Saksasta saavan kohtuullisemmin hinnoiteltuja venttiileitä varaosanumerolla S180084730Z. Vielä harkitsen tilaanko nuo talvirenkaisiin vai en. Jos joku voisi vielä vahvistaa tuleeko joka startissa varoitus jos renkaissa ei ko. antureita ole mutta auto on varustettu ko. järjestelmällä. Saksassa joku sanoi ettei valitusta tulisi, vaan että järjestelmä ymmärtäisi kaikkien renkaiden signaalien puuttumisen tarkoittavan että ajetaan ilman sensoreita, eikä siis puuttuisi siihen mitenkään varoituksien kera. Voisko joku vahvistaa onko näin tai miten se on, kiitos.
S-Max Titanium 2.0TDCi 140 man 11/2010
ex-Mondeo Titanium 1.6 TDCi man 01/2012
ex-Mondeo Titanium 1.6 TDCi man 01/2012
Re: S-Max?
Valoherjaa tulee minulla Galaxyssä, kun akun jännite tippuu startin yhteydessä.
Itselle tämä herja toimii talvella lataustarpeen ilmaisimena ja jos alkaa liian usein toistumaan, niin akun vaihtoon.
Vebastolla olevissa autoissa näyttäis olevan 2-3 vuotta akun luotettava käyttöikä.
Itselle tämä herja toimii talvella lataustarpeen ilmaisimena ja jos alkaa liian usein toistumaan, niin akun vaihtoon.
Vebastolla olevissa autoissa näyttäis olevan 2-3 vuotta akun luotettava käyttöikä.
Edge Vignale -17
Clio -16
Renault-Rimor -13
Ex Galaxy -15
Ex Galaxy -08
Clio -16
Renault-Rimor -13
Ex Galaxy -15
Ex Galaxy -08
Re: S-Max?
OK, tuntuu siis akun jännite olevan yksi mahdollinen aiheuttaja näille. No, merkkiliike vaihtoi ensin valojen etuakselin asentoanturin, ei korjannut vikaa. Sitten sanottiin että johtonipuissa vika, etsittiin vikaa ja käytiin johtosarjoja läpi yhden päivän verran, mitään ei löytynyt. Nyt on epäilys että uusi asentoanturi olisikin viallinen, se vaihdetaan vielä uudelleen. Päätin just, et samalla kun vaihtavat uuden asentoanturin, vaihdatan uuden akun myös. Vanha on alkuperäinen, eli vajaat 5 vuotta vanha. Vaikka olosuhteet Saksasssa erilaiset ja siten webaston käyttö on saattanut olla maltillisempaa, aika hyvin akulta mielestäni. Samanlainen alkuperäinen tilalle, kolmen vuoden takuulla. Katotaan tokeneeko.
Edelleen kaipaan vinkkiä mitä rengaspaineentunnistimen omaava auto ilmoittaa starteissa jos renkaissa ei ole ko. lähettimiä. Talvirenkaiden hankinta-aika lähestyy, ja samalla menis lähetinventtiilit vanteisiin, jos niiden poisjättämisestä varoituksia tulee.
Edelleen kaipaan vinkkiä mitä rengaspaineentunnistimen omaava auto ilmoittaa starteissa jos renkaissa ei ole ko. lähettimiä. Talvirenkaiden hankinta-aika lähestyy, ja samalla menis lähetinventtiilit vanteisiin, jos niiden poisjättämisestä varoituksia tulee.
S-Max Titanium 2.0TDCi 140 man 11/2010
ex-Mondeo Titanium 1.6 TDCi man 01/2012
ex-Mondeo Titanium 1.6 TDCi man 01/2012
Re: S-Max?
No niin, uusi akku konepellin alla sekä vielä uusiksi vaihdettu etuakselin asentotunnistin, ei vaikutusta. Kaikkea yrittivät mitä mieleensä saivat, mut ei, nostivat kädet ylös merkkihuollossa, ja sovimme että vien jonnekin muualle seuraavaks. Näin, katsotaan mitä toinen merkkihuolto löytää.
Kovin vakuuttavaa kuvaa en saanut Fordin merkkihuollosta, se täytyy sanoa. Tämä ja muutama muukin juttu samassa paikassa ei mennyt ihan putkeen. Toivottavasti merkkihuoltojenkin välillä on eroa, ja löytyis se paikka jossa jatkossa autonsa huoltaa.
Kovin vakuuttavaa kuvaa en saanut Fordin merkkihuollosta, se täytyy sanoa. Tämä ja muutama muukin juttu samassa paikassa ei mennyt ihan putkeen. Toivottavasti merkkihuoltojenkin välillä on eroa, ja löytyis se paikka jossa jatkossa autonsa huoltaa.
S-Max Titanium 2.0TDCi 140 man 11/2010
ex-Mondeo Titanium 1.6 TDCi man 01/2012
ex-Mondeo Titanium 1.6 TDCi man 01/2012
Re: S-Max?
Pihaan ilmestyi tänään S-Max 2011, Morano värillä (Luumu/munakoiso..) 2.0 diesel M6. 7 paikkaa, nahkapenkit, panorama katto ja Sonyn 61 audiopaketti. Puhelinvehkeet.. Ihan kiva, edellinen oli MB CLK.
Sellainen puute on, että tavaratilassa ei ole suojapeittoa. Meillä 7 paikkaisuutta ei usein tarvita.. Mistäs moisen voisi löytää?
T.Ville
Sellainen puute on, että tavaratilassa ei ole suojapeittoa. Meillä 7 paikkaisuutta ei usein tarvita.. Mistäs moisen voisi löytää?
T.Ville
Re: S-Max?
Moro. Oletteko asentaneet S-maxiin Defan akkulaturia? (http://www.defa.com/fi/automotive/warmu ... rkit_1204/)
Itselläni on vm 2011 s-max 2.0 tdci.Onko antaa vinkkejä, että mihin kohtaan virtapistoke kannattaisi kiinnittää keulaan?
Itselläni on vm 2011 s-max 2.0 tdci.Onko antaa vinkkejä, että mihin kohtaan virtapistoke kannattaisi kiinnittää keulaan?
Re: S-Max?
Näin meillä, mutta itse en olisi tuohon laittanut. Mahdollisuuksien mukaan yrittäisin laittaa mahdollisimman ylös ja keskelle, ainakin meillä voi joutua pistorasia vasemmalle tai oikealle puolelle joten sivuun laitettu plugi on sitten välillä väärällä puolella.
Tuollainen laturi olisi kyllä hyvä. Eikös se ole helppo lisätä kun laittaa vaan tuohon nykyisen johton väliin; tuosahan on oma haaroitin?
Re: S-Max?
Vaikka meillä ei ole sinänsä pistokkeen paikalla kauheasti väliä, niin ergonomian ja ulkonäön takia mietin pistokkeen paikaksi rekisterikilven viereistä mustaa muovista pintaa. Tosin se näyttää hankalalta paikalta vetää piuha, ainakin syyläri on heti takana. Pitää irrottaa pohjalevy ja katsoa miten saisi vedettyä johdon konehuoneesta sinne, jos edes saa mitenkään järkevästi.
Re: S-Max?
Varmaan hyvä paikka ergonomisesti. Meillä on Tourneossa siinä ja helppo käyttää.
Kysymys; voiko olla niin että webastolle ei ole ajatus mahdollisuutta? 2.0tdi, suomiauto, 2011 Titanium Business... Aux heater on, mutta Convers+ ei näytä park heateria?
Ville
Kysymys; voiko olla niin että webastolle ei ole ajatus mahdollisuutta? 2.0tdi, suomiauto, 2011 Titanium Business... Aux heater on, mutta Convers+ ei näytä park heateria?
Ville
Re: S-Max?
Ihmettelen, jos ei ole. Sama auto paitsi Trend-varustelulla. Pitäisi olla suoraan Main menussa kun selaa alas, kun Aux Heater on Setupin alla, jos en ihan väärin muista. Vai onko Convers+:ssa jotenkin ihan omanlainen valikkonsa?Kyytsis kirjoitti: Kysymys; voiko olla niin että webastolle ei ole ajatus mahdollisuutta? 2.0tdi, suomiauto, 2011 Titanium Business... Aux heater on, mutta Convers+ ei näytä park heateria?
Ville
Re: S-Max?
Juu-ei löydy. Jossain googlasin että olisi tuo valikko kadonnut jostain syystä. Ei pysty keksimään, taidan kurvata huollon kautta.
Takatilan peitto maksaisi Fordilla 335€, Saksan ebay tarjoili saman kotiin kannettuna 135€. Vähän jäykkä, mutta tarkasti kun sovittaa koloihin toimii.
Ville
Takatilan peitto maksaisi Fordilla 335€, Saksan ebay tarjoili saman kotiin kannettuna 135€. Vähän jäykkä, mutta tarkasti kun sovittaa koloihin toimii.
Ville