Sierran kytkinvaijeri

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Sierra 86 is
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Maalis 2012 15:44

Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja Sierra 86 is »

Meinasin että vaihdampa kytkinvaijerin pika pikaa... Kaikki män hyvin mut poljin on aivan tunnoton ja tuntuu että se ei säädy... Voikohan olla että säätö ei riitä jos kytkin on niin loppu? Help me...! :?
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja emax »

Se säätösysteemikin voi olla rikki. Kun kurkkaat sinne koetaulun alle kytkinpolkimen päähän niin hokaat kyllä kuinka sen pitäis toimia.
Uusia on saanu foordilta, eikä ole edes kovin kallis. Pitää vaan sen verran kurkata että näkee minkä värinen se on.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
kipi70
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Kesä 2006 10:51

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja kipi70 »

Niitä sierran kytkinvaijereita on muuten sitten eri pitusina, tuli joskus huomattuu moinen ilmiö...
sierrafan
Viestit: 26
Liittynyt: 17 Touko 2012 21:25

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja sierrafan »

Eli pitäis kytkinvaijeri saada Dohci Sierraan (vm.93), vaan on niin montaa eri kokoa myynnis ettei tiedä mikähä se ois. Motonetti ei myy ollenkaa kyseiseen malliin, eikä Ford alkuperäisosien myyjä Hepetrading.
Ite yritin kyllä vanhaa vaijeria mittoa, mutten oikee saa mitenkää mitattua siitä sen mittasta mitä on myynnissä.
Kokemusta senverran tämän suunnan varaosamyyjistä, että sieltä ei ainakaa oikeaa ekalla kerralla saa, niin ajattelin täältä kysästä.

Osaisko joku heittää että minkähä pituinen vaijeri sinne nyt kuuluis "kirjan" mukaan..
Sierra 2.0i DOHC -91
Sierra 2.0iS DOHC -93
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mun mielestä tämä Motonetin teksti:
"Kytkinvaijeri Sierra 90->
Sopivuudet:
- 1,6-2,0 6.89->93 (ei 2,0-DOCH)" on siinä mielessä kummallinen, koska silloin ei enää ollu 2,0:a muita ku Dockkeja, sen enempää asiaa tietämättä, mitäköhän merkkiliike tarjoaa ?
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja anon »

Selvittäiskö hakua jos hakisitte täältä osanumeron ja vaikka netistä osaa hakemaan.

http://eucatparts.com
Mondeo -09 2.5T
:ford:
AKl
Viestit: 47
Liittynyt: 01 Kesä 2005 16:30

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja AKl »

tursas kirjoitti:Mun mielestä tämä Motonetin teksti:
"Kytkinvaijeri Sierra 90->
Sopivuudet:
- 1,6-2,0 6.89->93 (ei 2,0-DOCH)" on siinä mielessä kummallinen, koska silloin ei enää ollu 2,0:a muita ku Dockkeja, sen enempää asiaa tietämättä, mitäköhän merkkiliike tarjoaa ?
Mutta kahta eri DOHCia oli. Eli voisiko tarkoittaa ettei käy kaasarimalliin.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja tursas »

Mun mielestä sillä vaijerin kokonaispituudella ei ole merkitystä vaan sillä paljonko siinä on sitä löysää osaa ja se taas riippuu siitä minkä kokoinen se automaattinen kiristyssysteemi/ratas on halkaisijaltaan. Ostaisin pari vaihtoehtoa, irrottaisin vanhan ja vertailisin niitä sitten kännyssä. Ero mun mielestä oli siinä, onko se neli- vai viisvaihteinen. Mutta niinkuin kantapään kautta on tullut opiskeltua, että jos kytkin on loppu vaijerin vaihto ei auta. 8-)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja emax »

Ite en oo ikinä vaihtanu kytkinvarppia sierraan. Kun kytkin yhtäkkiä katoaa, niin vika on ollu joko automaattisäädössä, tai sitten silmälaakerissa.
Toki vanheneehan nämäkin kokoajan, joten kai uusiakin vikojakin voi tulla kokoajan. Mutta jos poljin ei liikuta varppia laatikonpääs, niin ekana sen automaattisäädön tarkistus. Jos taas liikuttaa, ja kytkin tuntuu normaalilta, mutta ei vaan irrota, niin todennäköisesti silmälaakeri on hirttäny kiinni, ja kampiakseli on yhtä puuta kytkinakselin kanssa.
Automaatti säätö poistaa vain löysät varpista, joten jos kytkin luistaa niin todennäköisesti levy on loppu tai kytkinakselin stefa vuotaa öljyä kytkimen väliin. Kampiakselin stefasta ei pääse merkittävästi öljyä kytkimelle, koska vauhtipyörä heittää pyöriessään öljyn pois, ennen kuin se pääsee toiselle puolelle.

Kerroin vaan siksi ettei kannata ekana varppia ostaa, jos ei oo 100% varma mikä on vikana.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Tessu
Viestit: 1741
Liittynyt: 26 Loka 2009 01:15

Re: Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja Tessu »

Elikkäs mulla on sitten juuri se silmälaakerivika mitä oon epäillykkin kun kytkin ei meinaa irrottaa ei millään,väärää öljyäkin on jo epäilty että ois GL5 tullu laitettua?
Semmonen ilmiö on että kovalla pakkasella kyllä irrottaa,no ei auta muu kuin ottaa loota pois...
Niin ja automaattisäätö ON kunnossa
Vastaa Viestiin