Focus mk2 keskuslukitus lukitsee itseään.

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
opapopa
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Huhti 2010 01:24

Focus mk2 keskuslukitus lukitsee itseään.

Viesti Kirjoittaja opapopa »

Ilmeni tuossa eilen sellainen vika vuoden 2005 focuksessa että kun lähdin ajamaan autolla, niin 30sekunnin ajon jälkeen ovet menivät lukkoon, meni muutama sekuntti niin auto käytti lukot auki ja menivät samantien uudestaan lukkoon, tämä tapahtui kahdesti ja ovet jäivät siis lukkoon. Sisältä kuskin ovesta kun avasin oven, niin kuskin ovi aukesi normaalisti, muut ovet eivät, en tosin tiedä pitäisikö keskuslukituksen edes avata muut ovet tässä tapauksessa. Sammutin auton pariin otteeseen ja pistin ovia lukkoon jne, sen huomasin että vilkut eivät välähdä kun kaukosäätimesta painaa ovet lukkoon, kaikki ovet siis kuitenkin menevät lukkoon.

Sen sijaan kun kaukosäätimesta painaa ovet auki nappulaa niin vilkku välähtää normaalisti. Ovethan ovat siis lukossa kun autosta nousen pois, jos painan ovet auki nappulaa niin ovet avautuvat normaalisti olin autossa joko sisällä tai ulkona, olivat ovet auki tai kiinni, niin vilkut välähtävät. Nyt sitten kun takaluukkua availin muutamaan otteeseen niin auto alkoi tekemään sellaista että myös paikoillaan ollessa alkoi lukita, avata ja lukita ovia itsestän max. tuon kolme kertaa. Ihan kuin takaluukun renaaminen olisi pahentanut ongelmaa. Sitten jos kaukosäätimestä painaa ovet lukkoon niin se tuntuu kelpaavan eikä auto avaa lukkoja itsestään, joka sinänsä onkin parempi.

En nyt sitten tiedä onko ihan sattuman kauppaa, mutta käytin obd2 piuhaa kiinni autossa eilen ja piuhan toisessa päässä oli PC ja tämän jälkeen seuraavalla ajokerralla alkoi tuota esiintymään. En tehnyt kylläkään mitään muutoksia autoon tietokoneen kautta.
opapopa
Viestit: 11
Liittynyt: 29 Huhti 2010 01:24

Re: Focus mk2 keskuslukitus lukitsee itseään.

Viesti Kirjoittaja opapopa »

Nojoo taitaa olla turha itkeä omaan ketjuun kun tuntuu että jokatoisessa Fordissa on samaa ongelmaa. Mutta eipä tuossa tunnu olevan mitään logiikka miten toimii. Ajaessa naksuu silloin tällöin ovet lukkoon ja auki jne. Välillä kun avaimesta painaa ovet lukkoon niin vilkut välähtävät ja joskus taas ei. Joskus lukot aukeavat itsestään vaikka on laittanut ovet lukkoon, ei paljoa uskalla autoon jättää mitään. Mutta siis keskuslukitus sinänsä toimii että se lukitsee ja avaa kaikkia ovia.

Testasin sellasta että pidin jotakin ovea aina auki ja painoin lukkoon niin auto avasi ovet samantien, näin sen kaiketi pitääkin toimia? Sitten taas toisella kertaa auto ei avannut ovia vaikka ovia oli auki. Mut joo, kaipa se pitää taas käyttää marmoritiskillä. Lisäks huomasin että kuskin puolella etu ja takaoveen on ilmestynyt naarmuja lukon yläosaan siihen peltiin, et kaipa siihen on voitu yrittää murtautuakin jossakin välissä ja oisko siinä sit hajonnu jotai. Hieno juttu taas, korvaakohan täyskaskokaan jos näin on käynyt? Pitäis varmaan tehdä poliisille murtoilmoitus, mut sit taas kaskoprosentti laskee, joo taitaa mennä samaan konkurssiin huomisen katsastuksen kanssa.
Pecoul
Viestit: 15
Liittynyt: 10 Heinä 2014 21:20

Re: Focus mk2 keskuslukitus lukitsee itseään.

Viesti Kirjoittaja Pecoul »

Luulen, että tällaiset timinnot lasketaan ominaisuuksiksi.

Meidän -97 farkku Mondeo aukoo ja lukitsee ovia myös jollakin käänteisellä naisen logiikalla varustetulla lottopallomenetelmällä. Joskus myös vilkkuu, toisinaan ei. Aika usein vilkkuu kun potkii naapurin peräkärryä koukuun kiinni - siinä on hieman iäkäs tuo kuulakytkin ja se täytyy suostutella voimalla paikalleen.

Ominaisuuksia sanon minä, mutta mitään arvokasta en jätä autoon, siis Fordiin... :lol:
Rstuning
Viestit: 238
Liittynyt: 07 Loka 2007 17:36

Re: Focus mk2 keskuslukitus lukitsee itseään.

Viesti Kirjoittaja Rstuning »

Mulla hävis ongelma,kun vaihtoi patterin kaukosäätimeen ja antoi sen muutaman päivän olla. Koodaa itse itsensä. Myöskin kannattaa katsoa,kuinka likainen tai puhdas itse avain on.
Vastaa Viestiin