1.6 ohc turbon öljykierto

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Henkkaduud
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40

1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Henkkaduud »

Mooro, oiskos kellään hajua että mistäs otetaan turbolle öljynkierto?
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja anon »

Se on niin sanottu ryöstölaippa mikä tulee öljynsuodattimen ja sen rungon väliin.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Aksu »

öljypaineanturin kohdalta esim.
gti golo palloilija
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja anon »

anon kirjoitti:Se on niin sanottu ryöstölaippa mikä tulee öljynsuodattimen ja sen rungon väliin.
Myydään mm. Motonetissä , haulla löytyy.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Henkkaduud
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Henkkaduud »

sepäs oli nopeaa kiitos vain teille!
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja emax »

Aksun kanssa oon samaa mieltä. ÖP-anturilta se on helpoin ja halvin ottaa t-haaralla. Ja paluu öljypohjaan.
Ja rautainen hydrauliikka t-haara, vesijohtomessinki murtuu.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Henkkaduud
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Henkkaduud »

tämä selvä. kiitoksia vain :)
Henkkaduud
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Henkkaduud »

Minkäslaisella liitingillä laitan sen paluuletkun siihen öljypohjaan kiinni? Ja onko merkitystä tuleeko öljynpinnan ylä vai alapuollelle?
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tee paluu mahdollisimman eteen ja luonollisesti pinnan yläpuolelle.
Ahtimelle otetaan öljy ö-paine anturin reiästä t-haaralla.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Henkkaduud
Viestit: 24
Liittynyt: 13 Heinä 2013 16:40

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Henkkaduud »

Minäpä teen sillai. Mutta niinku kysymys kuuluu edelleenki että minkälaisella liitoksella laitan paluu putken kiinni siihen öljypohjaan? Varmaan tyhmä kysymys mutta olokoot :roll:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Esim.hitsaamalla putken siihen öljypohjaan ja siihen klemmarilla vain sitten kiinni.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Kun asiasta nyt puhutaan niin; millaista letkua turbon öljyliitäntöihin siis käytetään? Teflonia teräspunoksella vai mitä? Ja mitenkä letku laitetaan niihin hydrauliikkaliittimiin kiinni? Ihanko vaan klemmarilla päälle vai puristetaanko erikoistyökauluilla?

Tämä on juuri se kohta jota mistään ei oikein saa selville, siksi kysyin. Huhu puheita kuulee jatkuvaan kyllä, muttei selkeää faktaa.

Kai nää on perusasioita joillekin, mutta...
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
anon
Viestit: 677
Liittynyt: 21 Marras 2006 22:33
Paikkakunta: Helsinki

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja anon »

Jos olisin tekemässä putkituksia, niin ryöstölaipalla ja kupariputkella , ei tarvii letkunkiristimiä eikä muutakaan rihkamaa.
Mondeo -09 2.5T
:ford:
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Aksu »

duckworth kirjoitti:Kun asiasta nyt puhutaan niin; millaista letkua turbon öljyliitäntöihin siis käytetään? Teflonia teräspunoksella vai mitä? Ja mitenkä letku laitetaan niihin hydrauliikkaliittimiin kiinni? Ihanko vaan klemmarilla päälle vai puristetaanko erikoistyökauluilla?

Tämä on juuri se kohta jota mistään ei oikein saa selville, siksi kysyin. Huhu puheita kuulee jatkuvaan kyllä, muttei selkeää faktaa.

Kai nää on perusasioita joillekin, mutta...
Teräspunos/teflon putkella on se yleisin. Käytetty myös hydrauliletkuja mutta niiden lämmön kesto ilmoitetaan yleensä 100 asteiseksi.
Ja ihan prässätyillä hydrauliliitoksilla.
Kuumetessaan on vaarana pof! vaarana. On useamman kerran lentäneet öljyt crsc:n ratapäivilläkin kun tehty letkuklemmareilla liitokset .
Öljykellon paikalle teräksinen hydrauli t-haara ja siihen kello ja lähtö hydrauliliitoksella valmis. Kestää parikin haaraa ja ison kellon painon.
gti golo palloilija
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Aksu kirjoitti: Teräspunos/teflon putkella on se yleisin. Käytetty myös hydrauliletkuja mutta niiden lämmön kesto ilmoitetaan yleensä 100 asteiseksi.
Ja ihan prässätyillä hydrauliliitoksilla.
Kuumetessaan on vaarana pof! vaarana. On useamman kerran lentäneet öljyt crsc:n ratapäivilläkin kun tehty letkuklemmareilla liitokset .
Öljykellon paikalle teräksinen hydrauli t-haara ja siihen kello ja lähtö hydrauliliitoksella valmis. Kestää parikin haaraa ja ison kellon painon.
Ok, tähän halusinkin juuri varmuutta.

Se on sitten eri asia tietääkö esim. LH-osa (raskaskonefirma iisalmessa) mikä on teflonputki... :roll: :lol: Kyllähän sieltä aina jotain myydään, mutta täällä Savossa on aina kyseenalaista sopiiko se omaan tarkotukseen tai onko edes sitä mitä tilasi :|
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 1.6 ohc turbon öljykierto

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Luulisi tietävän,valaisee viellä että tarvitsee kestää jatkuvaa lämpöä enemmän.

Mulla esim. työ-autossa öljyn lämmöt pysyy näin kesällä 95-108 asteen välillä jatkuvasti.
Cossun koneessa olivat 70-95 välillä mutta siinä oli matala lämpöinen termostaatti vedelle ja keulalla hyvä kenno öljylle.
Esim. E85:sen kanssa suositeltaa olisi saada öljytkin pysymään lämpöisempänä tai sitten tiheämpi vaihtoväli kuin normi bensalla jos kone käy viileänä..(ainakin itse niin tekisin).
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin