S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
"oli kuulemma niin kamalaa tavaraa..." raportoi öljyjä vaihdattanut palstalainen.
Tuohon viitaten uskoisin, että jotain laatikossa muhii. Jos jäähdyttimestä pääsee jäähdytysnestettä ATF:n sekaan, niin ATF näyttää maitomaiselta ja ainakin ZF:n laatikoissa kytkinpinnat hajoavat, koska ne ovat hygroskooppista materiaalia ja turpoavat ja pehmenevät veden vaikutuksesta.
Tuohon viitaten uskoisin, että jotain laatikossa muhii. Jos jäähdyttimestä pääsee jäähdytysnestettä ATF:n sekaan, niin ATF näyttää maitomaiselta ja ainakin ZF:n laatikoissa kytkinpinnat hajoavat, koska ne ovat hygroskooppista materiaalia ja turpoavat ja pehmenevät veden vaikutuksesta.
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
varmasti voi olla jotain odotettavissa. siksi tässä tilannetta seurailen miten mokoma käyttäytyy. olettanen tässä tilanteessa että monnilla on ajettu 244Tkm samoilla öljyillä niin en todellakaan odota että sieltä kovinkaan tavanomaista mössöä valuu ulos.riikomi kirjoitti:"oli kuulemma niin kamalaa tavaraa..." raportoi öljyjä vaihdattanut palstalainen.
Tuohon viitaten uskoisin, että jotain laatikossa muhii. Jos jäähdyttimestä pääsee jäähdytysnestettä ATF:n sekaan, niin ATF näyttää maitomaiselta ja ainakin ZF:n laatikoissa kytkinpinnat hajoavat, koska ne ovat hygroskooppista materiaalia ja turpoavat ja pehmenevät veden vaikutuksesta.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Pahoittelen oli tuo mennyt osittain ohi.riikomi kirjoitti:"oli kuulemma niin kamalaa tavaraa..." raportoi öljyjä vaihdattanut palstalainen.
Tuohon viitaten uskoisin, että jotain laatikossa muhii. Jos jäähdyttimestä pääsee jäähdytysnestettä ATF:n sekaan, niin ATF näyttää maitomaiselta ja ainakin ZF:n laatikoissa kytkinpinnat hajoavat, koska ne ovat hygroskooppista materiaalia ja turpoavat ja pehmenevät veden vaikutuksesta.
Siinä vaiheessa kun glykoolia alkaa tihkua laatikoon ei öljystä pysty vielä näkemään glykoolia, mutta se alkaa tosiaan turvottamaan turbiinin kytkinpintoja ja laatikko alkaa nypyttämään/rykimään.
Tätä varten saa ihan testejä joilla voi testata onko öljyn joukossa glykoolia.
Siinä vaiheessa kun laatikossa on "transmission milkshake" menee turbiini jokatapauksessa vaihtoon, näyttää muuten ihan maitokahvilta.
Tällä voi kaiketi testata onko laatikkoöljyn seassa glykolia.
http://www.opieoils.co.uk/p-74211-fluid ... t-kit.aspx
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Ei mene mk3 mondeon lootaan glykolia. Fordin inssit ovat viisastuneet ja laittaneet keulalle oman erillisen jäähyn laatikolle.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Tai eivät ole ikinä em. virhettä kait tehneetkään.emax kirjoitti:Ei mene mk3 mondeon lootaan glykolia. Fordin inssit ovat viisastuneet ja laittaneet keulalle oman erillisen jäähyn laatikolle.
Jaguar S-type
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Jaguar XJR
Jaguar X-type 2.0D
EX Mondeo MK2 STW V6 GT Aut.
EX Mondeo MK2 HB 1.8 GLX R.I.P.
EX "annettu" parempaan kotiin Sierra -83 HB 1.6 GL
Re: S-Max:n / Mondeo Mk.3 automaattilaatikon öljynvaihdosta
Tässä kun alkaa olemaan se pari viikkoa mennyt eikä ajo ole muuttunut mihinkään. vaihdetaan varuiksi vielä kerran ne öljyt laatikosta.. tosin itse teen tämän. nyt jos joku tietää onko näissä viisilovisissa laatikoissa vastaavalla tavalla filtteri saatavilla esille kuin mersuissa. eli laatikon pohjasta luukku irti ja siellä se perkele möllöttää. olisi jokseenkin mahtavuutta sekin saada puhdistettua, tai jopa vaihdettua jos löytää vaihto-osan.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Sorry, en ole aikoihin täällä käynyt, siksi jäänyt vastaamatta.Volmari kirjoitti:Vanha aihe, mutta jälkipuinti kiinnostaa. miten loota lähti palvelemaan öljynvaihdon jälkeen, kun nyt on jo varmasti ajettu jokunen kilomeetterikin?
S-Max pelasi todella hienosti koko sen ajan, mitä se minulla vielä öljynvaihdon jälkeen oli eli n. puoli vuotta, 30 000km.
Kuten taisin sanoakin, edelliset öljyt olivat täysin kirkkaat. Jotenkin vain perstuntuma oli, että vaihtoi siistimmin kuin sitä ennen vaikka ei aiemminkaan mitää vikaa ollut.
Olisihan tuohon voinut huuhtelemallakin tehdä öljynvaihdon, mutta siitä olisi tullut rutkasti kalliimpi operaatio.
Esim. BMW huuhteluoperaatiossa öljyä menee n.20 litraa ennen kuin voidaan todeta, että vanhat öljyt ovat huuhdeltu kokonaan pois.
Re: S-Max automaattilaatikon öljynvaihto
Kuten myös volvon laatikoissa, joissa ohjeetkin kehoittaa huuhtelemaan.chevy55 kirjoitti: Sorry, en ole aikoihin täällä käynyt, siksi jäänyt vastaamatta.
S-Max pelasi todella hienosti koko sen ajan, mitä se minulla vielä öljynvaihdon jälkeen oli eli n. puoli vuotta, 30 000km.
Kuten taisin sanoakin, edelliset öljyt olivat täysin kirkkaat. Jotenkin vain perstuntuma oli, että vaihtoi siistimmin kuin sitä ennen vaikka ei aiemminkaan mitää vikaa ollut.
Olisihan tuohon voinut huuhtelemallakin tehdä öljynvaihdon, mutta siitä olisi tullut rutkasti kalliimpi operaatio.
Esim. BMW huuhteluoperaatiossa öljyä menee n.20 litraa ennen kuin voidaan todeta, että vanhat öljyt ovat huuhdeltu kokonaan pois.