esco kytkin remppa
esco kytkin remppa
elikkä suunnitteilla kytkin remppa tuohon -89 xr3i cvh avo eskoon.
kommenttia,ei ole monttua,paha ottaa alakautta laatikkoa poies?
ilmeisesti saa nippanappa noin.
vai olisko suosiolla helpompi koko konepaketti yläkautta nostaa poies?
mites on,asiantuntijat?
kommenttia,ei ole monttua,paha ottaa alakautta laatikkoa poies?
ilmeisesti saa nippanappa noin.
vai olisko suosiolla helpompi koko konepaketti yläkautta nostaa poies?
mites on,asiantuntijat?
Re: esco kytkin remppa
Mä ottasin pelkän koneen ylös, ei tartte pelata vetareiden ja laatikkoöljyjen kanssa. Eikä ryömiä niin paljon auton alla.
Pasi
Pasi
Fiestat:
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
2.0L-79 Zetec
1.1Ghia-11/77
1.3Ghia-6/77
1.3S-80
Muut
Escort XR3i RSTurbo Cab -86
VW Golf 1.4TSI -14
Re: esco kytkin remppa
mielenkiintoisen heitit.
koneen saa mahtumaan pois ilman laatikkoa?
onko noin?
sehän kuulostaisi asialliselta kyllä jos noi o.
tilathan on tosi ahtaat.
koneen saa mahtumaan pois ilman laatikkoa?
onko noin?
sehän kuulostaisi asialliselta kyllä jos noi o.
tilathan on tosi ahtaat.
Re: esco kytkin remppa
Eihän siinä nyt mitään ihmeellistä ole. Keula ilmaan ja pukit alle. Laatikko alakautta pois, uusi kytkinpaketti tilalle ja laatikko kiinni uusilla öljyillä ja vetarien stefoilla. Itsellä siihen menee parisen tuntia. Jollei kyseistä hommaa ole koskaan tehnyt saa kyllä varautua vähän pitempään remonttiin. Konetta nyt on todella turhaa alkaa irroittelemaan.
Re: esco kytkin remppa
Otettiin aikanaan Fiestasta aina kone+loota yhdessä pois, kerran sitten koitin päästä helpommalla ja otettiin pelkkä laatikko mutta sen kokeilun jälkeen palattiin perinteiseen menetelmään joten oon kyllä Pasin kanssa samoilla linjoilla.
Ja saa alakautta ilman monttua ja muitakin vehkeitä, ei meilläkään ollut kuin kaksi halpis-hallitunkkia ja hyvät pukit ja niillä se tehtiin vuosien mittaan aika hiton monta kertaa.
Ja saa alakautta ilman monttua ja muitakin vehkeitä, ei meilläkään ollut kuin kaksi halpis-hallitunkkia ja hyvät pukit ja niillä se tehtiin vuosien mittaan aika hiton monta kertaa.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Re: esco kytkin remppa
näkisin myös "kivuttomimpana" vaihtoehtona tuon pukkien päälle nostamisen ja alakautta veivaamisen. tosin ainut kerta kun sen olen tehnyt oli nosturi helpottamassa elämääni.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Re: esco kytkin remppa
Alakautta itsekin lähtisin hommaa tekemään. Korkealle pukittaen tai sitten nosturi. Kova kaveri on tosiaan jos kahteen tuntiin tekee kytkinrempan . Noin viitteeksi voin sanoa, että teen merkkihuollossa kytkimen tuttuun ~2000 vaihteesta olevaan autoon noin 7 tuntiin taukoineen.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: esco kytkin remppa
Nyt puhuttiinkin -80-luvun escortista, ei 2000-luvun autosta. Jos olet moiseen escortiin joskus kytkinremontin tehnyt tiedät ettei siihen kauempaa mene. Jos siis auto vähänkään on tuttu ja työkalut on kunnolliset ja pysyy vielä käsissä. Ei tarvi purkaa pohjapanssareita, kaikki pultit on hyvin näkyvillä ja laatikkokin on vielä kevyt ottaa syliin. Tosin seitsemän tuntia esim. focuksen kytkinremonttiin kuulostaa aika pitkältä ajalta...
Re: esco kytkin remppa
ok. kiitoksia vastauksista.
alakautta rupian kokeileen.
ja juu,työkalut pysyy jotenkin handyssä,aikoinaan autopuolen koulutuksen saaneena.
mutten tämmöseen remppaa tehnyt,siksi helpoimpaa tietä utelin.
jaa niin,piti katsoa suositus ajat noihin kytkin remontteihin koneeltani,oli sellainen ohjelma ,skriivattiin auton merkki,malli yms,ja taulukosta näki kunkin remontin suositus ajat,
liekö vielä korjaamoilla käytössä?
mutta olikin vanhalla käytöstä poistetulla koneella
alakautta rupian kokeileen.
ja juu,työkalut pysyy jotenkin handyssä,aikoinaan autopuolen koulutuksen saaneena.
mutten tämmöseen remppaa tehnyt,siksi helpoimpaa tietä utelin.
jaa niin,piti katsoa suositus ajat noihin kytkin remontteihin koneeltani,oli sellainen ohjelma ,skriivattiin auton merkki,malli yms,ja taulukosta näki kunkin remontin suositus ajat,
liekö vielä korjaamoilla käytössä?
mutta olikin vanhalla käytöstä poistetulla koneella
Re: esco kytkin remppa
Kaverin kanssa riipastiin vanhemmasta etuvetoescosta koneet pois, ja laatikon saa samaan tahtiin jos haluu eriksee ottaa vetarit pois ja öljyt taltee ettei sotke koko tallia ja palkit sunmuut kiinnikkeet ,siirtimet, johot irti ym niin kyl se siitä lähtee.
Erilaisissa escoissa tietty erilaisia ratkasuja mut periaate on kummiski sama.
Kyl se siitä!
Erilaisissa escoissa tietty erilaisia ratkasuja mut periaate on kummiski sama.
Kyl se siitä!
Re: esco kytkin remppa
Validi pointti.EscCos kirjoitti:Nyt puhuttiinkin -80-luvun escortista, ei 2000-luvun autosta. Jos olet moiseen escortiin joskus kytkinremontin tehnyt tiedät ettei siihen kauempaa mene. Jos siis auto vähänkään on tuttu ja työkalut on kunnolliset ja pysyy vielä käsissä. Ei tarvi purkaa pohjapanssareita, kaikki pultit on hyvin näkyvillä ja laatikkokin on vielä kevyt ottaa syliin. Tosin seitsemän tuntia esim. focuksen kytkinremonttiin kuulostaa aika pitkältä ajalta...
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
Re: esco kytkin remppa
Tuosta nyt en kyl ymmärtäny?
Re: esco kytkin remppa
Olisko sulla kiinnostusta tehdä pieniä urakoita? Oon jokusen kerran tollasesta lootan repiny irti, ja ei "ihan" solahda irti ja takasin kahteen eikä neljäänkään tuntiin vaikka kuinka koittais .EscCos kirjoitti:Nyt puhuttiinkin -80-luvun escortista, ei 2000-luvun autosta. Jos olet moiseen escortiin joskus kytkinremontin tehnyt tiedät ettei siihen kauempaa mene. Jos siis auto vähänkään on tuttu ja työkalut on kunnolliset ja pysyy vielä käsissä. Ei tarvi purkaa pohjapanssareita, kaikki pultit on hyvin näkyvillä ja laatikkokin on vielä kevyt ottaa syliin. Tosin seitsemän tuntia esim. focuksen kytkinremonttiin kuulostaa aika pitkältä ajalta...
Ehkä oon vaan huano.
e: toki mulla on vähä jotain oman designin juttuja purettavana ensin tieltä, mutta silti.
Escort mk4 ZETEC TURBO - kertokaa jos jollain on nelosescortissa enemmän ni viritän lisää!
Re: esco kytkin remppa
Jep, mikä ettei. Sillä ehdolla, että sinne laitetaan KORJATTU laatikko ettei sitä tarvi repiä sieltä joka viikko ja muutenkin tehdään se kerralla valmiiksi? 8)njietro kirjoitti: Olisko sulla kiinnostusta tehdä pieniä urakoita? Oon jokusen kerran tollasesta lootan repiny irti, ja ei "ihan" solahda irti ja takasin kahteen eikä neljäänkään tuntiin vaikka kuinka koittais .
Ehkä oon vaan huano.
e: toki mulla on vähä jotain oman designin juttuja purettavana ensin tieltä, mutta silti.
Mä en välttämättä edes halua tietää mitä sun oma desing on....
Re: esco kytkin remppa
Vakiokone laatikkoineen lähtee neloskorista yläkauttakin, kun laittaa liinat niin että se nousee reippaassa kulmassa väistäen tehostajan. Takaisin laittaessa tarvii kaverin, joka vetää laatikon puolta paikoilleen sitä mukaa kun tilaa tulee.
Turbozetecin kans voi olla eri juttu
-80 -90 luvun taitteen etuveto ooppeliin tekee kytkinrempan helposti alle tunnissa, riippuen toki laatikosta. Miksei kaikki voisi olla yhtä helppoja.
Turbozetecin kans voi olla eri juttu
-80 -90 luvun taitteen etuveto ooppeliin tekee kytkinrempan helposti alle tunnissa, riippuen toki laatikosta. Miksei kaikki voisi olla yhtä helppoja.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: esco kytkin remppa
Täh korjattu laatikko??
Eikös tuossa alussa ollu puhetta kytkinrempasta? olikos se lootakin sit sökö?
Eikös tuossa alussa ollu puhetta kytkinrempasta? olikos se lootakin sit sökö?
Re: esco kytkin remppa
Kyllä, juuri niin.Tessu kirjoitti:Täh korjattu laatikko??
Eikös tuossa alussa ollu puhetta kytkinrempasta? olikos se lootakin sit sökö?
Oli puhetta.
Oli/on sökö. En kai muuten sellaista kirjoittaisi.
Re: esco kytkin remppa
Jaa ketjun aloittaja alussa puhuu ainoastaan KYTKINREMONTISTA jo ihan otsikossakin mutta näköjään se on matkalla muuttunut toiseen suuntaan,hieno homma eipä ihme ettei tiedä mitä meinataan kun juttu seilaa minne sattuu?
Koska kytkin on ainakin munmielestä erihomma kokonaan kuin vaihteisto
Koska kytkin on ainakin munmielestä erihomma kokonaan kuin vaihteisto
Re: esco kytkin remppa
http://tinyurl.com/oqo2xwm
nonni,laatikko olis pois ,tossa linkki,mitä eroa paketeilla?
muutako hinta.
noihin kuuluu levy,laakeri,asetelma?
kukkaan tuolta tilannu?
mistä kantseisi tilailla?
noi halvemmakkin sassilaisia.
autoon ei kilometrejä kesäisin tule kuin ehkä yhre tuhanne verra.
no nyt löytys halvempikin;)
http://www.tuningstudio.fi/CK9034/ekauppa/pQM02_49278/
nonni,laatikko olis pois ,tossa linkki,mitä eroa paketeilla?
muutako hinta.
noihin kuuluu levy,laakeri,asetelma?
kukkaan tuolta tilannu?
mistä kantseisi tilailla?
noi halvemmakkin sassilaisia.
autoon ei kilometrejä kesäisin tule kuin ehkä yhre tuhanne verra.
no nyt löytys halvempikin;)
http://www.tuningstudio.fi/CK9034/ekauppa/pQM02_49278/
Re: esco kytkin remppa
Itte kävin ostaa muutamavuosi sitten ihan oikeesta varaosaliikkeesta Sachsin paketin koska en halunnu sinne muuta mutta nyt pitäs loota sitten vaihtaa kun vetopyörästö kolaa,että semmosta se aina vanhassa on...
NIIN ja se tyypillinen Escon äkäsesti ottava kytkin ei muuttunu tuolla mikä vaihettiin mihinkään,lie sitten enempi ominaisuus?
NIIN ja se tyypillinen Escon äkäsesti ottava kytkin ei muuttunu tuolla mikä vaihettiin mihinkään,lie sitten enempi ominaisuus?
Re: esco kytkin remppa
No,paketti tuli hajettua paikallisesta liikkeestä,maksoi mitä maksoi ,mutta siinäpä tuo on.
luk:in paketti oli autossa kiinni,painelaakeri huonosa hapesa,paineasetelmaan painanut jo syvät urat,levy melkein niiteille kulunut.
nooh,uutta paikalle kun muilta hommilta kerkiää,kiirus kun ei ole,muita pensan kuluttajia kun on pihalla riittävästi.
eikä ilman kattoakaan vielä tarkene ajella
ps.ei tullut laatikosta öljyjä pihalle,tässä tuo vetoakseli eri tyyppinen,oliko se joku tripode?
en nyt jaksa muistaa,mutta öljyt kyllä menee silti samalla vaihtoon,vaikka laatikko erinomaisesti toiminutkin.
ja lähti muuten hienosti kaikki pultit auki,syynä pelkkä kesä ajo+tuontiauto?,ei ruostetta,ei öljyvuotoja!
noitten jarru juttujen kanssa vähän pähkäilin että mites ne pois saa,kun nuo lukkiutumattomat ovat,remmelit vetareille,mutta kyl ne hienosti kuiteski läks.
ja juu,aion pistää ne myös takaisin,auto tarkoitus edelleen pitää täysin alkuperäis asussaan.
luk:in paketti oli autossa kiinni,painelaakeri huonosa hapesa,paineasetelmaan painanut jo syvät urat,levy melkein niiteille kulunut.
nooh,uutta paikalle kun muilta hommilta kerkiää,kiirus kun ei ole,muita pensan kuluttajia kun on pihalla riittävästi.
eikä ilman kattoakaan vielä tarkene ajella
ps.ei tullut laatikosta öljyjä pihalle,tässä tuo vetoakseli eri tyyppinen,oliko se joku tripode?
en nyt jaksa muistaa,mutta öljyt kyllä menee silti samalla vaihtoon,vaikka laatikko erinomaisesti toiminutkin.
ja lähti muuten hienosti kaikki pultit auki,syynä pelkkä kesä ajo+tuontiauto?,ei ruostetta,ei öljyvuotoja!
noitten jarru juttujen kanssa vähän pähkäilin että mites ne pois saa,kun nuo lukkiutumattomat ovat,remmelit vetareille,mutta kyl ne hienosti kuiteski läks.
ja juu,aion pistää ne myös takaisin,auto tarkoitus edelleen pitää täysin alkuperäis asussaan.
Re: esco kytkin remppa
Jaa? eikös sieltä tule öljyt pihalle kun vetää vetoakselin pois paikoiltaan,nivelen tyyppi ei sitä estä?
Vai miten se on rakennettu? purkeneeko se jostai kohin muuten helposti?
Vai miten se on rakennettu? purkeneeko se jostai kohin muuten helposti?
Re: esco kytkin remppa
http://i13.photobucket.com/albums/a274/ ... CF0039.jpg
tuo klömppi jää laatikkoon,nivel lähtee irti kumipalkeen alta.
http://i222.photobucket.com/albums/dd32 ... 1273347303
tuon tyylinen,kuvat tosin muusta merkistä.
eli ei tartte ottaa ihan laatikosta saakka auki.
tuo klömppi jää laatikkoon,nivel lähtee irti kumipalkeen alta.
http://i222.photobucket.com/albums/dd32 ... 1273347303
tuon tyylinen,kuvat tosin muusta merkistä.
eli ei tartte ottaa ihan laatikosta saakka auki.
Re: esco kytkin remppa
noi,päivitystä.
autolla testi lenkit heitetty,ensin tietty trafin sivuilta auto käyttöön seisonnasta,mutta kylläpäs tuli kytkimestä hyvä.
eikä loppujen lopuksi ollut kaikenkaikkiaan paha rupeama tuo .
ainoostaan ahdasta oli laittaa noita lukkiutumattomien jarrujen remmeleitä ja suoja koppia paikoilleen.
niin,ja kyllä tuo laatikko painaa,ei sitä helposti syliin oteta.
laatikon paikalleen sovittelussa oli apuri hyvä olemassa,vaikka tunkkia käytinkin laatikon alla.
samaan syssyyn jakopää remmelit tuli vaihettua.
ja jos joku tuon tekee HUOLELLA parissa tunnissa,syököön hatullisen.....
autolla testi lenkit heitetty,ensin tietty trafin sivuilta auto käyttöön seisonnasta,mutta kylläpäs tuli kytkimestä hyvä.
eikä loppujen lopuksi ollut kaikenkaikkiaan paha rupeama tuo .
ainoostaan ahdasta oli laittaa noita lukkiutumattomien jarrujen remmeleitä ja suoja koppia paikoilleen.
niin,ja kyllä tuo laatikko painaa,ei sitä helposti syliin oteta.
laatikon paikalleen sovittelussa oli apuri hyvä olemassa,vaikka tunkkia käytinkin laatikon alla.
samaan syssyyn jakopää remmelit tuli vaihettua.
ja jos joku tuon tekee HUOLELLA parissa tunnissa,syököön hatullisen.....
Re: esco kytkin remppa
No tollanenhan se yleensä aina onkin tuo sisempi nivel, me muut vaan ollaan kiskottu nivel kokonaisena irti laatikosta niin siksi on tullut öljyt pihalle.jariska2 kirjoitti: tuo klömppi jää laatikkoon,nivel lähtee irti kumipalkeen alta.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/