3.2 l 5 sylinterinen moottori

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
arie

3.2 l 5 sylinterinen moottori

Viesti Kirjoittaja arie »

Olen ajellut transetilla, jossa on tuo 200 hv moottori jo 300 000 km ja nyt siihen tuli totaalinen moottorivika. Kanessa keinu rikkoutui ja keskipakosuodattimen jalka katkesi jolloin öljynpaine romahti hajoittaen kampiakselin yms. Mistäköhän mahtaa löytyä alakerran osia tai koko moottori.
Rusty
Viestit: 163
Liittynyt: 27 Touko 2011 10:19
Paikkakunta: Kajaani

Re: 3.2 l 5 sylinterinen moottori

Viesti Kirjoittaja Rusty »

Harmi... En osaa auttaa muuta kuin sanomalla ne perinteiset paikat eli kotimaiset ja ulkomaalaiset autopurkaamot sekä Ebay.
Ihan yleisestä mielenkiinnosta miten noin muutoin sujui autoilu tuollaisella tuonne 300tkm saakka? Minkälaisia ongelmia matkanvarrella ja millaisella kulutuksella tuollainen liikkuu? Oliko ihan vakio?
arie

Re: 3.2 l 5 sylinterinen moottori

Viesti Kirjoittaja arie »

Kylläkai tuo on kohtuudella toiminut. Keinuongelmaa kannessa on, nyt olis menossa kolmas kansi. Muuten auto on pelannut kohtuullisesti, syö kympin verran ja vakionakin aika hyvä kulkuinen. Painoa siinä on melkein max kuorma ja kulutusta pidän kohtuullisena. Tämä egr venttiili sotkee aikalailla moottoria ja se kai on osaksi syynä keinuongelmiin. Palautinjouset ovat aika löysät ja varmaankin siitä johtuu ett se hajoaakin.
Mulla on ollut transetteja useampi. Ajelen sen 300-400 tuhatta ja vaihdan pois, tämä on ollut kyllä paras ajettava ja muutenkin mieleinen mutta eipähän kestä
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: 3.2 l 5 sylinterinen moottori

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Pari kertaa päässyt itse ajelemaan tollasella 3.2 litrasella transitilla, ja mun mielestä jos ruksataan tilatessa kohta vetokoukku, niin moottorivaihtoehdon tulisi olla automaattisesti tuo 5-pyttyinen. Kyllä niin nöyrästi vetää ja voimaa on. Mutta omasta mielestä kulutus ei oo ollut ihan kohtuullinen, esim. -35 pakkasta, webasto päällä koko ajan, tyhjä traileri perässä 600km, kulutus oli n.19 l sadalle, ajotietokone kyllä näytti n.11 :lol:
Jos saisin lottopotin, niin rakentaisin oman sport-transitin, lyhkänen takavedoksi tolla koneella.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin