205ohc Turbotus

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Taustapeili
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Elo 2012 15:12
Paikkakunta: Seinäjoki

205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja Taustapeili »

Noniin eli lähti cortina projekti vähän lapasesta ja kuinka ollakkaan siitä piti ruveta turbottamaan eli mitä kaikkea tuonne koneeseen kannattas laittaa? Moottori vakio 2L 205 ohc vm:88 sierrasta. Garretin t04 hommattu ja 250hp ainakin pitääs saada että sen verta pitääs kestää.. Männät ja kanget hommattu mutta mitä muuta öljypumppu, kansi ? Ja siiten yksi ongelma eli pitäs saada tuo ruiskuksi eli mitä suunnittelette ja minkämoista moottorinohjausta laittaisitte? itellä kävi mielessä is:n ruisku? Kaikkia vinkkejä kuunnellaan ja neuvoja otetaan vastaan :roll:
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Haulla löytyneen varmaankin..
öljypumppu
vaihtoon.
minkämoista moottorinohjausta laittaisitte?
MegaSquirt 3
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Projektipuolelta löytyy paljon kertomusta kuvineen mitä muut ovat tehneet, myös hakua käyttämällä löytyy keskustelua enemmän kuin jaksaa lukea, asiaa myös täällä tekniikkapuolella puitu vuosien saatossa. Et nimittäin ole ensimmäinen joka ohc -myllyn turpottaa..

Meinasitko is:n mootorinohjauksen vai imusarjan ja suuttimet pelkästään? Suuttimissa tuskin tuotto riittää turbomyllyyn, imusarjaa voi toki käyttää turbossakin. MegaSquirt (kuten NiceMan jo kertoi) on oikein hyvä vaihtoehto moottorinohjaukseksi, mikäli kolvi vain pysyy kädessä. Saa niitä kyllä valmiiksikin kasattuina ja käytettyinäkin jos siltä tuntuu.. MegaSquirtista on täällä ihan oma topiccikin, ei muutakun sitä lukemaan.
Taustapeili
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Elo 2012 15:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja Taustapeili »

Foorrtti kirjoitti:Projektipuolelta löytyy paljon kertomusta kuvineen mitä muut ovat tehneet, myös hakua käyttämällä löytyy keskustelua enemmän kuin jaksaa lukea, asiaa myös täällä tekniikkapuolella puitu vuosien saatossa. Et nimittäin ole ensimmäinen joka ohc -myllyn turpottaa..

Meinasitko is:n mootorinohjauksen vai imusarjan ja suuttimet pelkästään? Suuttimissa tuskin tuotto riittää turbomyllyyn, imusarjaa voi toki käyttää turbossakin. MegaSquirt (kuten NiceMan jo kertoi) on oikein hyvä vaihtoehto moottorinohjaukseksi, mikäli kolvi vain pysyy kädessä. Saa niitä kyllä valmiiksikin kasattuina ja käytettyinäkin jos siltä tuntuu.. MegaSquirtista on täällä ihan oma topiccikin, ei muutakun sitä lukemaan.

Joo pitääpä selailla vähän noita muitakin juttuja. Tuosta ruiskusta kaipaisin kyllä mahd paljon tietoa että miten se kannattaa toteuttaa. Sen verran tuossa lueskelin että IS:n ruiskuja ovat paljon noissa käyttäneet mutta mitenkä tuo moottorinohjaus? Itellä kävi kanssa mielessä että jos tuon megan sinne laittais mutta tartteekos se sitte jotain muita moottorin ohjauksia vai ohjaako se ns kaikkea että ei tarttis muutakun megan ja sen itte ruiskun. niin ja saakos tuohon isn omaan isompia suuttimia? kaikkia neuvoja otetaan vastaan sillä tästä aiheesta ei ole itellä minkäänmoista kokemusta. Kolvi kyllä pysyy kädessä kun vain tietäis että mitä sinne kannattaa laittaa ja miten ruveta toteuttamaan :roll: Niin ja sitten tuosta öljypumpusta että onko cossun oma se mikä sinne pitää hommata vai onko muita mahdollisuuksia ?
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Lue tuo Mega-keskustelu, siellä on myös paljon linkkejä ja googlekin kertoo paljon. Myös tähän on oma fooruminsakkin, nimeltään Finsquirt sekä paljon ulkomaisia foorumeita josta aivan varmasti löydät jokaikisen ikinä tarvitsemasi tiedonrippeen, on sitä megaa kuitenkin niin paljon jo asenneltu.. Finsquirtilla on myös suomennettu megamanuaali joka kannattaa läpi lukaista mikäli megaa haluat moottorinohjauksena käyttää. Mega osaa itse hoitaa koko moottorin ohjauksen, ei tarvitse muuta, joskin paljon on Fordin Edis-järjestelmää käytetty hoitamaan sytkäpuoli yhteistyössä Megan kanssa. Finsquirt foorumilta ja linkittämästäni topicista löydät kaiken tarvittavan informaation.

Muummuassa Burton power myy ohc -myllyyn sopivaa päivitettyä tehdasuutta öljypumppua alle satasella. (Tähän edittiä, hinta olikin vain muutaman kympin nykyään). Kun tehdasuuttakin saa halvalla ni helpompi se on sellainen laittaa kuin lähtä Cossun osia metsästämään. Näitä pumppuja myydään myös suomalaisissa liikkeissä, mutta tulevat suomenkin myyjille tuolta Burtonilta.

Isompia suuttimia on kaupat pullollaan, ei muutakuin aiheeseen nyt perehtymään ja tutkailemaan, tämä aihe on sellainen missä on todella paljon eri vaihtoehtoja, mutta käytännössä jokainen niistä on jo käsitelty aikaisemmin.
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Suuttimet ei ole ongelma vaan niitä löytyy vaikka minkäkokoista jotka saa tuohon is imusarjaan kiinni.
Itselläni nyt turbo volvosta 311cc/min tuottavat tosin tässä tarkoitus vaihtaa ne ennen varsinaista säätörumpaa 500cc/min tuottaviin niin ei heti tarvitse vaihtaa jos e85:sta haluaa kokeilla.
MegaSquirt 3 ja siihen se lisä levy ms3x muistaakseni niin ei tarvitse edes Edis boxia virittää kun laittaa wv puolelta suorasytkä puolat jotka tulee suoraan tulppiin kiinni.
Suuttimiksi kannattaa valita korkea ohmiset niin ei tarvitse etuvastuksia.
Sitten 36-1 trikkeripyörä kampiakselin päähän, anturiksi Hall tyyppinen.
Tässä tee sitten päätös teetkö oikean suorasytkän vai hukkakipinä systeemi...
Hukkakipinänä on pikkasen yksinkertainen kun puolat ja suuttimet toimivat parettain.
Oikea suorasytty/ruisku hommalla jokainen suutin/puola toimii itsenäisesti ja tarvitsee nokka-akselille toisen hall anturin(vanhasta jakasta voi tehdä sille pedin...)
"oikeassa" suorasytkässä on se hyvä että polttoaine määrää voi hienosäätää sylinteri kohtaisesti jos suuttimet eivät ole 100% identtiset tai kannen virtaamassa etc. on eroja...
Öljypumpuksi suosittelen korkeapaine version sijaan korkeapaine+suurtuotto mallia niin riittää tuotto paremmin varsinkin jos meinaat laitta öljyruiskut ruiskuttamaan öljyä männille.
MegaSquirt 3:ssa on "datalokkeri" vakiona eli osaa tallentaa dataa muistikortille josta voit katsoa missä kohtaa kone sitten laukesi ja miksi:-)
Lisä hyvänä tuohon saa lisäpalikalla Knock anturi(T) kytkettyä ilman ulkopuolista palikkaa.
Jos päädyt tuohon ja kolvi ei pysy kädessä voin sellaisen työn tehdä pientä korvausta vastaan.
MegaSquirt 3 hoitaa koko koneen ohjaamisen, vakiona siinä on vaikka mitä ohjausta, jäähdyttimen puhaltimen ohjaus, vesi/metanoli ruiskun ohjaus etc...
Mutta googlella löytyy vaikka mitä tietoja ja on noita muitakin ohjaimia mutta mielestäni tässä kun on itse harrasta ja sen mukainen budjetti niin Mega oli ylivoimainen vaikka on "vain" 16*16 kartat.
Oma projekti
http://www.riceracing.net/Gallery/thumb ... hp?album=3

Pumpuksi:
http://www.burtonpower.com/parts-by-fit ... 1055a.html
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Foorrtti
Viestit: 449
Liittynyt: 23 Syys 2007 19:33

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja Foorrtti »

Eräs rallimies, joka 90-luvulla paljon Sierroja ja Escortteja rakentanut, kertoi minulle ettei tuota suurteho/korkeapainepumppua kannatta käyttää, vaan parempi mennä vain korkeapainepumpulla. Syytä en enää muista kun tästä on vuosia aikaa, mutta itsellä käytössä kyllä molemmat eri Sierroissa. Öljyruiskujen kanssa tuo suurkapasiteetti voi olla ihan hyvä juttu, mutta muuten minusta kyllä pärjäisi korkeapaineversiollakin.
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

Välikysymys tuosta voitelusta; mikä on käytännössä tämä "BMW- tyylinen" (engl. BMW style grooving) öjynuritus kiertokangessa? Onko se korvaava vaihtoehto cossun öljyruiskuille? Ja miten se käytännössä koneistetaan siihen kankeen?

Mielenkiinto heräsi... :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
emax
Moderaattori
Viestit: 2778
Liittynyt: 28 Huhti 2008 21:32
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja emax »

Tarkoitat varmaan sitä kangen reunassa olevaa uraa, sen tarkoitus on ohjata laakerilta tuleva öljy ylöspäin männän alle, voishan sekin ainakin tyhjää parempi olla, eipä ole kokemuksia.

Liian suuri se ei varmaan saa olla että suihku olis tarpeeksi korkea.. Toinen kysymys varmaan olis että onko oharin kanki päittäin tarpeeksi tiivis kaulalle.
Pitää yrittää muistaa mittailla jos ja kun sellaiset urakanget seuraavaksi näkee.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Taustapeili
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Elo 2012 15:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja Taustapeili »

Joo kiitoksia paljon vinkeistä. Kyllä sinne pitää mega laittaa ei auta. Tuota sytkä hommaa pitää nyt vielä vähän miettiä että mikä sinne olis sitten paras vaihtoehto. Eilen illalla sain uudet männät,kanget,öljypumpun ymym kiinni ja nyt olisi kanteen asti kasattuna ja se seuraava kysymys onkin että mitä tuolle kannelle kannattas tehdä? ja tosiaan kansi oli koskematon suoraan ajosta otettu. ainakin yks pakoventtiili näyttiolevan palanu että kannattaako sinne pistää ns kaikki uusiksi vai kuinka? :wink:
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja G_evo »

no eikö kaikki kannata laittaa kuntoon nyt kun kansi on irti?
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja choesos »

oon ostamassa 86 sierraa jossa on konetta rakenettu Moottori:

-Porattu ylikokoon

-Kolbensmith takomännät

-Kampiakselin kaulat hiottu

-Kone laakeroitu

-1.6 kansi imukanavat avarrettu pakoventtiilit isot

-Peltisarja Martelius

-Weber uuttavastaava kaasutin muistaakseni DGAV

-Suurteho puola

paljon tosta koneesta uskaltas ottaa tehoja turbolla irti?
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja G_evo »

Vapaasti hengittävänä sen mitä saat, turboon joudut kyllä puristuksia laskemaan vaihtamalla kannen, mahd. myös männät. Ja vähän on huonot tiedot muutenkin... Kuin paljon ylikokoon? Paljon puristuksia?
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

No kerta siellä on parilitrasen alakerta ja 1.6-kansi (eli sama kun mulla), niin luulisi siellä olevan vähintään se 11:1... :roll: Näin itselle ainakin valehdeltu :D
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
choesos
Viestit: 358
Liittynyt: 21 Touko 2010 18:03
Paikkakunta: salahmi

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja choesos »

täytyy huomenna kysästä paljon on porattu kun käyn hakemassa sen. muuten miks nuita takomäntiä laitetaan koneeseen?
sierra 90 4x4 tuleva käyttis
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja G_evo »

tuossakun on männät vaihdettu, mistäs niiden puristus korkeuden tietää + kansipahvin paksuus + onko kannelle muuta tehty = :?: puristukset :?: , Eli ei todellakaan turbo käyttöön. tai saa olla aika prkl jyrkkää tavaraa mitä tankkiin menee
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
duckworth
Viestit: 3721
Liittynyt: 22 Syys 2007 15:58
Viesti:

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja duckworth »

No jaa toi mun 11:1 oli lähinnä veikkaus noiden speksien perusteella, ja ainahan voi keksiä jonkun "riippuu mistä roikkuu"- ehdon, jonka perusteella sitten ei voidakaan neuvoa ja yleensä käännetään vielä oma mahdollinen tiedon puute kysyjän piikkiin... :roll: Mut, ei nyt tästä enempää, itse en ahtamisesta mitään tiedä, niin puheenvuoro muille :)
Opel on pop, mutta Ford on progee

-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"

BOREHAMMER
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja G_evo »

Tuo nyt oli vaan että kannattaa ottaa selvää mitä siellä on sisällä ennen kun alkaa suunnittelemaan mitään :roll: Harvemmin kun takomäntiä laitetaan että saadaan vakion kokoset, yleensä vapariksi tarkoitettuun koneeseen laitetaan korkeammalla puristus korkeudella olevat männät -> lisää puristuksia + 1.6 kansi nostaa lisää puristuksia (tiedä sitten miten kantta viilattu jos kerran venttiileitäkin vaihdettu isommiksi. turbo käyttöön, osista riippuen riippuen 7-9:1 bensalla, riippuu aika paljon kuin paljon haluat paineistaa konetta ja minkä verran tehoa. itsellä käyttöautossa 8.7:1 puristukset ja 1bar painetta.
zvh muistaakseni n. 8:1 ja lähemmäs 1.7 bar..
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
Taustapeili
Viestit: 10
Liittynyt: 16 Elo 2012 15:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja Taustapeili »

No niin eli sen verta edistyny että mega1 laitettu tilaukseen ja sytytys tulee tuolla hukkakipinä tyylillä. Kannen kohtalo nyt vielä vähän auki mutta ainakin tason plaanaus ja koe ponnistus edessä. Onko jollakin mitään vinkkiä minkämoista nokkaa tuonne kannattaisi suunnitella? Jostakin luin että noin 115 asteinen olisi hyvä turbon kanssa? Ja sitten tuohon megaan vielä sen verran että mitä kaikkia antureita tuo tarvitsee? Kampuran asento.kaasuläppä.imuilma nyt ainakin
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Miksi mega1?? antiikinen romu =)
Olisit edes 2 kun niitäkin saa lähes ilmaiseksi.

mitä kaikkia antureita tuo tarvitsee? Kampuran asento.kaasuläppä.imuilma

Veden lämpö...
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
REMMIAHDIN
Viestit: 383
Liittynyt: 03 Joulu 2007 18:19

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja REMMIAHDIN »

Polttoaineen ruiskutusta varten kaasuläpän asentotunnistajan, Imu- ja vedenlämpö sekä lambdan. Sytytystä jos kerta meinasit myös ohjata niin siihen tuo kampuranasento.

http://www.finsquirt.net/manuaali/MegaS ... hje_v1.pdf
Tuossapa sulle suomeksi käännetty opus megasta, tuolta finsquirt foorumilla saat myös varmasti paljon apuja siihen asennukseen ja ongelma tapauksiin, kun sivusto keskittynyt pelkästään megaan ja onhan siellä menestystarinoissa megalla ohjattuja och koneita että sieltä voi myös katella miten muut on menetellyt kyseisen koneen kohdalla. Mekaaniseen puoleen sitten vinkit täältä :D

Nicemanin kanssa samaa mieltä että miksei kakkosta kun kuitenkin aika pieni sijotus, mutta kukin tyylillään
Mondeo 2.0 TDDI -01 STW Phanter black
Sierra DOHC -91
G_evo
Viestit: 124
Liittynyt: 08 Touko 2010 11:00

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja G_evo »

laajakaista lambdaa ja map anturia (megan sisäinen tai saa sen myös ulkoistettua ja riippuu paineista millaisen hommaat) vakio map taisi olla 1,5 bar? suosittelisin myös kyllä bensan paineelle.
Ford Fiesta Xr2i vm.1990 ex-
Ford Sierra 2.0 vm.1985 ex-
Volvo 940 Turbo vm.1997 B230FT + M90 302hv/460nm
rasavili
Viestit: 4
Liittynyt: 26 Syys 2012 09:41

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja rasavili »

NiceMan kirjoitti:Miksi mega1?? antiikinen romu =)
Olisit edes 2 kun niitäkin saa lähes ilmaiseksi.

mitä kaikkia antureita tuo tarvitsee? Kampuran asento.kaasuläppä.imuilma

Veden lämpö...
Mistäpä niitä MS2 ilmatteeksi saa, tahtoo kans :D
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Tuossa korkeapaine/suurtuotoisessa on ollut se ongelmana että kanteen tulee niin reilusti öljyä että koppa vuotaa sitä pihalle. Se korkeapaine pumppu piisaa kyllä sen mihin muut paikat tulee kestämään (ennemmin laatikko/perä poikii kuin kone pumpun takia)

Tuota bensanpaineille en kyllä keksi mitään syytä laittaa anturia megalle. Tai olishan se kiva katsoa kun ei pumpun paine enää nousekaan tarpeeksi :mrgreen:

suuttimet suoraan vaikka 630 degat (ei se tule siihen 250hv jäämään,arvaa jäikö itsellä siihen aikoinaan EI :o Ja pienemmällä b-paineella voi pitää kun ei tarvitse ottaa kaikkea läpi väkisin.
nokaksi varma valinta 134:n tai vakiokin menee viellä 250hv tavoitteessa oikein kevyesti. (vakiolla ja to3:lla penkittänyt 285hv aikoinaan)

Kytkin sitten esim. ap-racing ja sintterilevy niin menee sinne +300hv/450Nm asti sit alkaa olemaan rajoilla. (330hv/447Nm kesti. Tuokin oli jo kipurajalla,täysvetoa nopealla vaihdolla ei enää kestänyt vaan luisti,rauhallisemmin vaihtaessa viellä piti)
gti golo palloilija
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 205ohc Turbotus

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Tuossa korkeapaine/suurtuotoisessa on ollut se ongelmana että kanteen tulee niin reilusti öljyä että koppa vuotaa sitä pihalle.

Parempio tiiviste =)
Itsellä ei vuoda yhtään ulos tosin koneessa alipaine käydessä...
Tänään tuli viellä alumiini koppa joten jää vääntyilevä peltinen hyllylle.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
Vastaa Viestiin