2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
ForDie

2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Viesti Kirjoittaja ForDie »

vm 2001, 270 tkm. Oireet seuraavat:
-ei saa pakokaasutestiä thetyä, kun ei kierrä kuin 4100 rpm
-käy tasaisesti, käynnistyy hyvin
-poikkeus kylmänä, vakkari päällä rytkyttää tasaisella ja alamäessä, pahentunut viimeisen 10tkm aikana
-turbo ei pelitä, ei mitään potkua, ei vääntöä. Maksimi huippunopeus 130 km/h tai vähän yli...

Ihan ok rauhallisien miehen auto, mutten saa leimaa ilman pakokaasutestiä

Käytin AD-korjaamon testerissä, muttei se mitään löytänyt.

Ei viitsisi parin tonnin autoon oikein satkuja käyttää pelkkään vian etsintään... siis asiantuntijat APUA?
Avatar
mösjöö
Viestit: 939
Liittynyt: 31 Elo 2012 16:54
Paikkakunta: Turku

Re: 2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Viesti Kirjoittaja mösjöö »

Veikkaanpa, että turbos on kuollu tai ehtoopuolella. Vaihtoehtona voi olla myös "härregyyd" alipaineletkuissa, ahtimen hukkaportin sokka irronnu, vikakoodeja? Syökö öljyä tai jäähdytysnestettä? Pakokaasu normaalia?
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys ei ratkaisisi
saksoboy
Viestit: 1061
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: 2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

map-anturikin saattaa olla menny.. samat oireet oli ittella kun putsasin mapin ja unohdin laittaa johdot kiinni
"harder" is not a very good safeword
ForDie

Re: 2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Viesti Kirjoittaja ForDie »

Polttoaineen kulutus on normaali, siellä 6 l tienoilla menee. Pakokaasukin ookoo. Kone toimi sinällään nätisti kuin mikä, mutta tehot ja kierrokset uupuu.

Missäs se MAP anturi pillesekelee. Mulla on tuo Alfamerin Ford-opas, ja yritinpä MAF-anturin löytää sen ohjeilla. Yllätys, yllätys, sen paikalla ei ollutkaan anturia paikallaan vaan umpiputki anturin kiinnikkeillä tosin...

Edit: Vikakoodeja kävin hakemassa:
P1564 Ruiskutuspumppu Suihkutusmäärä
P0216 Suihkutuksen keston valvonta viallinen
P0409 Pakokaasujen tak. kierr. asematunn, alueen ulkopuolella
P0404 Pakokaasujen takaisinkierrätys alueen ulkopuolella
P1666 Pumpun kampiakselin asentotunnistin epälooginen

Ei halvalta näytä, jos on pumppuvika....
saksoboy
Viestit: 1061
Liittynyt: 23 Kesä 2011 06:21

Re: 2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Viesti Kirjoittaja saksoboy »

MAP löytyy kun katselet moottorin ja syylärin välistä startin kohdalta alaspäin.
Sieltä pitäisi löytyä muovinen putki joka muuttuu kummiseksi letkuksi joka tekee s mutkan egr:rälle.
Map anturi on kahella ruuvilla kiinni siinä muoviputkes
"harder" is not a very good safeword
TEPPO
Viestit: 114
Liittynyt: 10 Elo 2006 14:33
Paikkakunta: Ylikiiminki

Re: 2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Viesti Kirjoittaja TEPPO »

Ilmeisesti auto on koko ajan limp modessa eli käytännössä napataan turbon siivet auki ettei ahda ja syötöt minimissä. Katoppa varsin, että miten reagoi se turbon kylessä oleva alipainekello, kun pistät auton käyntiin. Jos se tanko siinä kellossa ei liiku niin se on varma, että se kelloa ohjaava magneettiventtiili ei saa minkäänlaista infoa ecu:lta. MAP anturi vois olla hyvä tosiaan tarkistaa, koska ei anna kierrättää enempää kuin rapiat 4000 kierrosta
aripitka
Viestit: 35
Liittynyt: 30 Marras 2005 15:03
Paikkakunta: Lieto AS.

Re: 2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Viesti Kirjoittaja aripitka »

EGR venttiili on yksi, ellei ole jo tulpattu. Vikakoodien nollaus ja sitten ajoa ja kattoa mitä koodeja tulee uudelleen...
-Nyt rullaa: S-max -17 2.0TDci 211hp , GrandCMax -12 1.6Tdci
Moto Guzzi V11 Sport
Aiemmat kumppanit:
SMax -09 2.2TdCI
Mondeo -00 2.0l Zetec, -05 2.2TdCI STW
Escort 1.3 -83, -85, 1.6 -95, -96, GT 1.8 Stw -98
Sierra 1.6C -87
Fiesta 1.6S -89
sepe87
Viestit: 9
Liittynyt: 15 Loka 2011 21:17

Re: 2,0TDDi ei kierrä ja tehot uupuu

Viesti Kirjoittaja sepe87 »

No mites kävi miten vika selvisi tarvisi vähän apuja omassa transiitissani on myös vikakoodit
P1666
P0149
P1564
P0216
Vastaa Viestiin