mondeo mk3 jäähdyttimen flekti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

mondeo mk3 jäähdyttimen flekti

Viesti Kirjoittaja traasbet »

Ihmettelen tässä keväällä moista asiaa kun flekti lähtee pyörimään melko herkästi. Ulkona lämpöä vain +5 ja esim.motarilta taajamaan tullessa flekti lähtee pyörimään. Toki ymmärtäisi jos olisi kesä ja +25 mutta jo nyt :?: Ilmastointi manuaali ja ei siis päällä. Auton jäähdytysnesteen lämpötila noin 105 astetta.

Käsittääkseni siellä on jäähdyttimen kupeessa flektin ohjaintermari joka säätää suoran virran flektille tai puolitehon, voisiko tuo olla hajalla ja pyörisi sitten kokoajan täydellä teholla. Mites muilla? liekö ominaisuus
Viimeksi muokannut traasbet, 13 Huhti 2012 15:30. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Larppa92
Viestit: 12
Liittynyt: 18 Tammi 2012 09:51

Re: mondeo mk3 jäähdyttimen flekti

Viesti Kirjoittaja Larppa92 »

Itse oon ihmetelly ihan samaa asiaa nyt kun on noita +5 asteen ilmoja ollut. Vastauksia kiitos! :D
Scorpio 2.0 DOHC -93
traasbet
Viestit: 140
Liittynyt: 24 Tammi 2011 22:52
Paikkakunta: Tampere

Re: mondeo mk3 jäähdyttimen flekti

Viesti Kirjoittaja traasbet »

BTCF:llä joku kirjoitti tuosta elektronisesta termarista:


M43 moottoreissa on elektronisesti ohjattu jäähdytysnesteen lämpötilan säätö. Eli kun moottoria ajetaan kevyesti kuormittaen, jäähdytysnesteen lämpö pidetään 105 asteessa. Kun kuormitusta lisätään lämpötila pudotetaan 85 asteeseen. Tällä on tarkoituksena parantaa moottorin hyötysuhdetta ja toisaalta pitää päästöt kurissa.
Kannattaa muuten tutustua seuraavaan threadiin: http://www.btcf.fi/forum/showthread....dytysneste+e46



Äkkiseltään kuullostaa korkealta taajama ajossa moottorin lämmöt kuten mulla, mutta sähköisen termarin toimintaperiaate varmaan sama bensamondeoissa, olisiko tuossa syy miksi flekti on herkkä käynnistymään kun kuljetaan kuitenkin noinkin korkeassa jäähdytysnesteen lämpötilassa.
hluukkonen
Viestit: 609
Liittynyt: 29 Loka 2011 12:33

Re: mondeo mk3 jäähdyttimen flekti

Viesti Kirjoittaja hluukkonen »

Kyllä se mullaki pyörii +5 asteessa, mutta antaa pyöriä...
Vastaa Viestiin