Esconi on kuin Helkama

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
salli
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:49

Esconi on kuin Helkama

Viesti Kirjoittaja salli »

Vain pakki puuttuu :wink:

Ei vaiskaan, toden puhuen kysyn olisko kellään vinkkiä, mikä mahtais olla vikana, kun pakki menee joskus huonosti päälle. Saa monta kertaa yrittää ennenkuin ottaa kii. Joskus taas ihan normaalisti. Kaikki muut vaihteet toimii ongelmitta. Kytkin vaihdettu viime syksynä ite, joten voisko olla jotain säätöhommia vai isompaa remppaa taas tiedossa?
Niin ja auto siis Escort- farkku mallia 98.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Mites tapahtuu jos huomaa että pakki ei mene kerralla päälle ja tietää että nyt sitä joutuu yrittämään useasti niin heittää vapaalle ja käyttää kytkimen ylhänä ja koittaa uudestaan. Meneekö sitten

Tai sitten voi olla laatikosta synkronit lopussa tai vaihteensiirtäjät takertelee

Edit : hups, unohtu että eihä pakki ole synkronoitu :oops:
salli
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:49

Viesti Kirjoittaja salli »

Täytyy kokeilla. Sillain menee hyvin, kun laittaa pakin päälle ennekuin käynnistää. Mutta joskushan joutuu pakittaan jo käynnissä olevaa autoakin :wink:
tanari
Viestit: 57
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:45
Paikkakunta: vantaa

Viesti Kirjoittaja tanari »

uskoisin että se vika on ennemminkin juuri siitä säädöstä kiinni.. kun vaihteisto on otettu irti niin siinähän ne säädöt voi mennä miten vaa.
cossu2
Viestit: 264
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:17

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Mulla hajos samalla lailla aski aikoinaan escosta ja mitään ei ollu tehtävissä :(
salli
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:49

Viesti Kirjoittaja salli »

Rämähtikö kerralla vai alkoiko muutkin vaihteet oikuttelemaan?

No jo on, jos loota menee 140 tkm:n jälkeen jo rikki, pöh :cry: .
Arttu1
Viestit: 26
Liittynyt: 19 Touko 2005 15:20
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Arttu1 »

Ajeletko kaupunkiajoa paljon? Jos näin on, niin kytkinlevyn pinta on todennäköisesti lasittunut ja aiheuttaa sen että kytkin ei vapauta ihan täydellisesti => rutinaa pakkia päälle laitettaessa.
Vaivasta pääsee eroon kun polttaa hieman kytkintä käsijarrun ja kolmosvaihteen kanssa :)
-Arttu
salli
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:49

Viesti Kirjoittaja salli »

No just rutinaa saattaa kuulua 8) (siis muustakin kuin kuskin suusta).
Pitää tuota kokeilla kans.
Kiitti neuvoista.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Arttu1 kirjoitti:Vaivasta pääsee eroon kun polttaa hieman kytkintä käsijarrun ja kolmosvaihteen kanssa :)
Eikös se vaan lasitu entistä enemmän juurikin siksi kun kytkin luistaa :shock:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Arttu1 kirjoitti:Ajeletko kaupunkiajoa paljon? Jos näin on, niin kytkinlevyn pinta on todennäköisesti lasittunut ja aiheuttaa sen että kytkin ei vapauta ihan täydellisesti => rutinaa pakkia päälle laitettaessa.
Vaivasta pääsee eroon kun polttaa hieman kytkintä käsijarrun ja kolmosvaihteen kanssa :)
Tuo on kyllä HULLUINTA mitä oon tälläviikolla kuullut/lukenut!! :roll: :? :lol: :lol:
Fiesu
Viestit: 36
Liittynyt: 07 Helmi 2005 21:03
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Fiesu »

Bootsi kirjoitti:
Tuo on kyllä HULLUINTA mitä oon tälläviikolla kuullut/lukenut!! :roll: :? :lol: :lol


Ei kai Arttu perrskule vaan huijjaa :?:
Tjoo meitin escorvet tekee samaa,eli pakki ei aina mee päälle muuten kuin kytkintä hiukka nostamalla samalla.Tällä konstilla se kyllä loksahtaa helposti....Mites Salli sulla pelaa 2:nen?
Escort 1.8 stw chia
Fiesta xr2i (evo)
Fiat 600,850 Abarth (replica)
salli
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:49

Viesti Kirjoittaja salli »

:? Pöh kaikille kiusaajille, jos siis toi Artun neuvo oli vitsi.

Siis kaikki muut vaihteet menee mukisematta päälle, en ole huomannut muissa kuin siinä pakissa vikaa. Kytkin ei luista yhtään vaan nappaa kii kyllä.
Paljonko sitä kytkintä nostat? Tietämätön kun olen, niin ihmettelen, et miks se toimii ok, jos auto ei ole käynnissä?

harmillista :(

Muuten taas tänään ajelin siskon Nissania, joka on vasta lapsen kengissään ikänsä puolesta, niin silti pidän "Helkamani" ajotuntumasta enemmän. Se on niin helppo ja ketterä ajettava, varsinkaan, jos ei tarvii pakkia paljoo... :wink:
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

elikkä siis kokonaan jalka pois kytkimeltä ja sitten koittaa pakkia silmään.
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Johtuu juurikin siitä että kytkin ei irroita aivan kokonaan ja vaikka kytkin on alhana niin laatikossa kytkinakseli pyörii edelleen, en tiedä millainen systeemi noissa uudemmissa mutta ainakin vanhemmissa joissa kytkinakseli on tuettu neulalaakerilla kampuran perään niin tuo johtuu siitä että se laakeri takertelee ja pyörittää kytkinakselia mukana, muilla vaihteilla ei yleensä ole ongelmia koska ovat synkronoituja ja kun rupeaa työntämään vaihdetta sisään niin synkronirenkaat "jarruttavat" rattaita ja siksi menee hyvin päälle. Pakki taas ei ole synkronoitu

Zyas: tietenkin sitten kytkin uudestaan pohjaan ennenkuin rupeaa pakkia työntämään, muuten alkaa sorsa huutamaan :D
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

juu nii kytkintä on hyvä käyttää :lol:

ja homma menee juuri noin ku VesQ selitti 8)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
salli
Viestit: 17
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:49

Viesti Kirjoittaja salli »

:D Kiitti pojat,

tesmailin tässä viikonloppuna ja sehän reistaili tasan kaks kertaa. Kummallakin kerralla nostin kytkimen ja laitoin pakin uudestaan ja kyllä se taas pelitti. Ja joinain kertoina meni suoraan päälle. Mut onkohas se kuin vaarallista noin niinkuin laatikon kannalta eli kun joku tuolla aiemmin sanoi, et tuo oli oire hajoamisesta.

Kävi kaverit Pösöllään kylässä ja kun pakittivat pihalta, niin samanlainen rusaus kuului eikä mennyt näkäjään eka yrittämällä ( ei naiskuski, jos joku epäilee). Et ei se mun auto ole ainoostaan Helkaman sukua :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

toi pakki on niin tavallinen juttu että..
jostain syystä jokaikinen mazda varsinkin uudesta asti tekee tota samaa..Taunuskin vähintään joka toinen kerta..
eipä se niin vakavaa ole,joskin vähän ärsyttävää kuunneltavaa..
ja täytyy muistaa että sorvatessa on käytettävä suojalaseja :lol:
ei sieltä mitään junia t...
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

Arttu1 kirjoitti:Ajeletko kaupunkiajoa paljon? Jos näin on, niin kytkinlevyn pinta on todennäköisesti lasittunut ja aiheuttaa sen että kytkin ei vapauta ihan täydellisesti => rutinaa pakkia päälle laitettaessa.
Vaivasta pääsee eroon kun polttaa hieman kytkintä käsijarrun ja kolmosvaihteen kanssa :)
ei tämä ole mikään trolli.kaverin autossa oli samoja oireita ja meni liikkeelle sanomaan vaivasta,oli ostanut auton 2 viikkoa aiemmin,huoltomies otti ihan kunnon savut kytkimestä,arvatkaa vain kaverin ilme kun luuli ekaks että huoltomies meinaa polttaa kumia sen autolla...
irc voicecoil
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

ainahan se pakki vähän rutisee (ja vähän muutkin vaihteet). :lol: onko noissa uudemmissa vjoorteissa se sama automaattisäätö siinä kytkin vaijerissa ?

sekin kannattaa tarkastaa, mutta tuskin siinä on nyt mitään vikaa kerran muut vaihteet pelaa.
Vastaa Viestiin