Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
temezii
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2008 10:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja temezii »

Itselläni vm 04 mondeo ja miettinyt että onkohan sen uudemman mallinen puskurin alasäleikkö (vm 05-06),se mikä on hunajakennomallinen niin mahdollista sovittaa siihen puskuriin.
Myös ne kulmikkaat sumarit niin kävisikö niiden tilalle ne "st220" malliset sumarit?
Tulisi halvemmaksikin ostaa pelkät sumarit ja tuo alagrilli

Kuva

Tämännäköisellä:
Kuva
Avatar
inaticul
Viestit: 132
Liittynyt: 20 Helmi 2009 18:40

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja inaticul »

Täällähän joku muukin miettii faceliftin vakiopuskurin ehostamista.

Mittojen puolesta se hunajakenno menee kyllä ja luulen, että myös kinnityksen puolesta ja se nyt on pienempi murhe. Tuskin tuota itse purkurin muovia on muutettu mitenkään 03-04:sta 05-07:seen. Itselläni on -06 hunajakennolla ja muotoiluhelmalla.
ST220 sumareita ei oikeen kannata alkaa ostaan, kun ei ne mene paikalle ilman melko rajua muokkaamista. Ne on erin malliset ja erin kokoiset ja puskureissa sen verta erinlaiset muodot kuitenkin.
Myös tuo ST220 ala hunajakenno on lyhyempi, mitä normaaleissa malleissa.

Itselläni ollut harkinnassa MS-desingin kulmapalat puskuriin. Tuo ST muhkeutta/kulmikkuutta nurkkiin. Tosin tuo mulla oleva -07 muotoiluhelma on ihan ok myös.
Myös sumuvalojen tummaoptiikka muuttaa ilmettä melkoisesti. Suomessa en ole nähny kellään, mutta keski-euroopassa yleistä.
Eli jos haluaa ST ilmettä hakea, lähtisin alkuperäisiä sumareita muokkaamaan ehkä.

Kuva

Kuva
temezii
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2008 10:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja temezii »

OK
Mikäs pulju myy MS design tuotteita?
Oliko tuo sinun kuvasi puskurin helmapaloista, entä millainen on se muotoilupala?
Olisiko kuvia tai vaikka omasta autostasi mailiin
temezii@gmail.com
Avatar
inaticul
Viestit: 132
Liittynyt: 20 Helmi 2009 18:40

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja inaticul »

MS-desingiä ei taida nykysellään saada suomesta kuin suoraan Fordin kautta.

Kumpikaan ei ollut minun auto. Toinen kuva vaan tuon MS-desingin takia ja toinen tummien sumareiden.

Niin aika mietohan se on se viimeisen faceliftin -07 helma, mikä mulla on, tulee sen mustan alaosan tilalle mutta vähän erin näköinen. ST luukkia se ei tuo sen kummemmin.


Muotoiluhelma, -07 helma


Kuva

Kuva


Sitten olen vähän harrastanu virtuaali tuuninkia miettiessäni muutosta.

Kuva

Kuva
Viimeksi muokannut inaticul, 07 Helmi 2011 17:46. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Avatar
inaticul
Viestit: 132
Liittynyt: 20 Helmi 2009 18:40

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja inaticul »

Itselläni on sellainen ideoiden haku tosiaan menossa ja osien hankinta.
Tummat ajovalot tulee (hankittu) ja sumarien muokkaus, etupuskurin listat korinväriin. Noiden hunajakennojen maalaus ehkä mustaksi.
ST takapuskuri ja helmat(hankittu). ST etupuskuri ajatuksesta olen luopunut sen takia, kun se ei sovi suoraan paikalle.
ST vanteet on myös hankittu ja ST takalippa asennettu. Lasien tummennus, pieni madallus niin alkais oleen aika hyvä.
Tuo MS-desingin muotoilu juttu on harkinnassa.
temezii
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2008 10:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja temezii »

Tuli tänään laitettua fordilla tuo puskurin alamaski hunajakenno mallinen tilaukseen. Siis onko se etupuskurin 07 alahelma ihan fordin oma helma? muistatko mitä maksoi?
katselin myös fordin kuvastoa missä oli koko puskuri mihin sisältyi st220 malliset sumarit,näytti muuten samanlaiselta kuin vakiopuskuri mutta hinta melko suolainen, yli 900e.
Kyselin myös takapuskurin alumiinista kynnyslistaa ja b/c pilareiden kromeja
st mallista kattolippaa myös voisi kysyä olisiko saatavilla ja mihin hintaan.
Nuo ilmeisesti pohjamaalissa ja periaatteessa itse voisi maalata suoraan.
Entä onko kokemuksia kiinnittämisestä, sikaflexilläkö vaan kiinni?
Avatar
inaticul
Viestit: 132
Liittynyt: 20 Helmi 2009 18:40

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja inaticul »

On se ihan fordin oma helma. Hintaa en tiedä, oli jo paikoilla kun auto tuli mulle. Vaikka auto on vm.06 Tuota helmaa en ole nähny kuin -07 limited edition malleissa.

Fordin esitteessä oleva puskuri on ns. RS-puskuri, ei ole samanlainen kuin ST220, eikä vakiopuskuri. Sumaritkin eri perua ja muotoa. ST:ssä omat kirkaslasiset heijastin sumarit.
Tossa sport puskurissa on normaalit Hellan Micro DE projektori sumarit.
Kyseinen sport eli RS-puskuri on yleinen briteissä, siellä se on ollut vakiona varustetasossa "Zetec-S" ja mm. nahkasisusta, 5-puolaiset 17" vanteet ja sellaista muuta mukavaa. Näitä malleja ei ole suomeen tuotu.

Huomasit varmaan samaisessa lisävaruste esitteessä myös MS-desingin helmat ja muut jutut.
Itse tilasin siitä kromiset peilinkuoret. Takapuskurissa kuormaussuoja jo onkin rosterinen.

Tässä Zetec-S ja se puskuri

Kuva

Kuva


Tässä taas ST220

Kuva


Ja tässä vakio limited

Kuva

Eli erot varmaan käy ilmi tästä. Nuo sport puskurin sumarit lähempänä muodoissa jo vakiota sekä ST:tä mutta korkeammat ja pitemmät mitä vakio, ja ST220 sumarit taas on kanttisemmat ja matalemmat, livenä kun nämä näkee, niin tajuaa parhaiten eron.


ST mallinen kattolippa maksaa 273€, itse sain hevoskaupoilla halvemmalla. Pohjamaalissa ne on, eli pintamaalausvalmis, ja kinnitys liimaamalla. Itsellä automaalaamossa laittoivat samalla, kun korjasivat kaksi ovea takuuseen(ruostetta). Hintaa lipan maalaus+liimaus 150€
Viimeksi muokannut inaticul, 07 Helmi 2011 19:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
temezii
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2008 10:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja temezii »

Ok juuri tuollaista tarkoitin mitä nuissa enkku mondeo kuvissa.
Olisiko sinulla autostasi takaa kuvia niin näkee minkä näköisesti istuu se st kattospoileri?
Jos etuhelma ei ole kallis niin täytyy laittaa tilaukseen ja katsoin myös että viimeisimmissä farkuissa on takapuskurin alahelma myös erilainen,kaartuu ns ulos. Mahtaakohan käydä vakioalahelman tilalle suoraan?
Avatar
inaticul
Viestit: 132
Liittynyt: 20 Helmi 2009 18:40

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja inaticul »

Parempia kuvia ei nyt ole lipasta, mutta hakee googlella kuvahausta ST220 niin saa kyllä kuvia lipasta.

Kuva

Kuva


Siis tällainen helma. Uskoisin, että sopii suoraan paikalle.

Kuva
temezii
Viestit: 49
Liittynyt: 24 Loka 2008 10:16
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Mondeo mk3 etupuskurin ja sumareiden muutoksia

Viesti Kirjoittaja temezii »

Juuri tuollainen:) pienellä sipistelyllä saa näköjään suuriakin eroja aikaiseksi.
Nätti auto sinulla on.
Sisäpuolella pitäisi vielä jossain vaiheessa muuttaa ne "jalopuun" näköiset kellopaneeli,vaihdekepin ympärys ja etuovien listat alumiinisen värisiksi
myös se "radiokehys" kokonaan pitäisi vaihtaa kun entinen omistaja porannut reikiä vähän sinne sun tänne, tosi ruman näköisiä.
Tietysti jos sen kellon vielä vaihtaisi mustaksi :)
Vastaa Viestiin