1,8 ja 2,0 ero

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja duster73 »

eli mitä eroa on 1,8 ja 2,0 ohc:lla?tuleeko ero iskunpituudesta vai männän halkaisijasta?vai sekä että?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Ellen nyt ihan väärin muista niin 1,8 ja 1,6 mäntä on sama. iskunpituus vain eri kun taas 2,0 jo isompi mäntä.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja duster73 »

voisko sitten 1,8 olla sama isku kuin 2,0?saako 1,8-moottorista tehtyä 2-litraisen?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

duster73 kirjoitti:voisko sitten 1,8 olla sama isku kuin 2,0?saako 1,8-moottorista tehtyä 2-litraisen?
Ehkäpä poraamalla onnistuisi, mutta se sitten taas onko siinä mitään järkeä on asia erikseen kun noita 2 litrasia ohareitakin alkaa olemaan pilvin pimein ihan hyväkuntoisiakin koneita.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Ja osassa uudemmista 1,6 litraisista on sama iskunpituus kuin 1,8 ja 2,0 joka siis on 76,95mm
Kun vanhemmissa 1,6 ja kaikissa 1,3 litraisissa on sitten taas 66,00mm

Sylinterien halkaisijat:
1,3 79,02mm
1,6 (LCS ja LCT) 87,67mm
1,6 (LSD/LSE) 81,32mm
1,8 86,20mm
2.0 90,82mm

Ja puristussuhteet:
1,6 (LSD/LSE) ja 1,8 on 9.5:1
2,0 se on 9.2:1
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja duster73 »

se "pitkäiskunen" 1,6 taitaa olla se emax-moottori?sillä lähinnä kyselin,kun vaihtokaupan mukana olis ehkä tulossa tollanen 1,8-moottori,niin jos sellasesta tekis mk2 corttiinaan 2-litrasen moottorin.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

duster73 kirjoitti:se "pitkäiskunen" 1,6 taitaa olla se emax-moottori?sillä lähinnä kyselin,kun vaihtokaupan mukana olis ehkä tulossa tollanen 1,8-moottori,niin jos sellasesta tekis mk2 corttiinaan 2-litrasen moottorin.
Juurikin näin. Ja mikäs siinä jos intoa riittää niin tottakai voi olla ihan mielenkiintoinen kapistus valmiina. Ja jos tosiaan päätät projektin aloittaa niin laita ihmeessä tänne kuvia ja juttua projektista.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja duster73 »

mutta onko 1,8-litrasessa varaa porata 2-litrasen männälle?
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

duster73 kirjoitti:mutta onko 1,8-litrasessa varaa porata 2-litrasen männälle?
Muistaakseni siellä juuri senverran varaa on vai olisko ollut että menee hieman ylikokoon. Nyt en sano varmaksi joten melkein kannattaa kysellä joltain joka sellaisia porauksia tekee.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja duster73 »

luulis että täälläkin on joku moista asiaa tutkinut.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Soundsystem
Viestit: 94
Liittynyt: 05 Heinä 2009 03:04

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja Soundsystem »

Haulla löytyy aikapaljonkin juttua 1,6, 1,8 ja 2,0 oharin virityksistä, porauksista jne.
Jo parikytä Foordia eikä loppua näy...
Mikkovaan
Viestit: 126
Liittynyt: 05 Helmi 2005 12:34
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja Mikkovaan »

Soundsystem kirjoitti: Muistaakseni siellä juuri senverran varaa on vai olisko ollut että menee hieman ylikokoon. Nyt en sano varmaksi joten melkein kannattaa kysellä joltain joka sellaisia porauksia tekee.

Hieman ylikokoon? Vaan vajaat 5mm. 1,8 Zetecci ois mun valinta jos Cortinaan konetta meinaisin.
Sierra + HX35 Super
Focus
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mulla ois sulle 1mm ylikokoon porattu 2,0 lohko ja männät siihen 100e

1,8 kampi sopii suoraa, kuten kaikki muutkin osat.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
duster73
Viestit: 264
Liittynyt: 04 Helmi 2005 13:55
Paikkakunta: Ristiina

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja duster73 »

ei nyt taidakkaan olla tuota moottoria tulossa,kun taitaa mennäkkin sierra rahalla myyntiin,mut voisin silti laittaa korvan taakse tuon.
Subaru Impreza stw 2,0 -98
Dodge Dart 273 -66
Ford Taunus -78
Ford Cortina 4d 1,6 -70
Ford Escort -74
Ford Cortina 3d Estate 1,6 -69
Ford Anglia -65 x2
Duster -73 360
Ford Taunus 17m p5 3d Turnier -68 2,3
Avatar
jucca
Viestit: 248
Liittynyt: 07 Syys 2006 16:26

Re: 1,8 ja 2,0 ero

Viesti Kirjoittaja jucca »

Ei tosiaan kannata alkaa tekemään 1.8 isompaa, kun 2.0 saa niin halvalla.. Nytkin yks rempattu kone laatikkoineen myynnissä Taunus foorumilla 100e..
Vastaa Viestiin