Mondeon 2.5 v6 duratecin asennus sierraan?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Ghia
Viestit: 9
Liittynyt: 24 Elo 2009 22:03
Paikkakunta: kalajoki

Mondeon 2.5 v6 duratecin asennus sierraan?

Viesti Kirjoittaja Ghia »

Elikkä tietääkö kukaan saisko tähän mondeon koneeseen takaveto laatikkkoa että sais sierraan tämän koneen, onko kukaan kokeillu?
Suttaa, Suttaa, Suttaa, kolahtaa.
Sierra 2.0 ohc turbo megasq.
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Mondeon 2.5 v6 duratecin asennus sierraan?

Viesti Kirjoittaja JyriN »

On siihen, Jaguarilla (S-type: Getrag 221) :lol:

Jostain locost foorumilta löysin threadin, missä ko swappi tehtiin ilman vaihteiston adapteri platea. Juju oli laittaa tosiaan toi Getrag laatikko ja S-typen öljypohja, jolloin pulttijako passaa laatikkoon. Tietääkseni tuo jagge on ainoa auto, missä duratec v6 on pitkittäin, joten osat saattavat olla Suomessa hieman "arvokkaita".

Duratekki on minun mielestä hieno kone, se on kevyt, uutta tekniikkaa ja siitä on saatavilla porauksia välillä 2,5-3,5l (v6) ja lisäksi vielä v8. Ongelma vaan, että se on etuvetokone, missä on toinen moottorin kannake ikävästi vaihteiston päällä.

Hieman ko. konetta olen harkinnut, mutta taidan tyytyä näihin valurautalohkoihin, niiden helpomman saatavuuden ja helpomman asennuksen takia. :roll:
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
ohc205
Viestit: 217
Liittynyt: 20 Elo 2007 15:52
Paikkakunta: uusimaa

Re: Mondeon 2.5 v6 duratecin asennus sierraan?

Viesti Kirjoittaja ohc205 »

Mulla oli pari tollasta konetta ja tutkin niitten sopivuutta sierraan. Lohkosta löytyy kyllä paikat normi koneen korville pitkittäis asennukseen takavetoon.Öljypohjaa joutuu hieman modaamaan. Kytkinakselikin on perinteinen 23 spoorinen, niinkuin melkein kaikissa takavetofordeissa. Ainoa ongelma on typerä kytkinkopan pulttijako ja siihen on ratkaisuna joko tuo jaguaarin loota, jota tosin ainakin pari vuotta sitten sai vain automaattina ja sen hinnalla saisi pirun siistin sierran.
Toinen vaihtoehto on tehdä/teettää kytkinkoppa.
Ford Granada 181,5hv/323.9Nm
Avatar
JyriN
Viestit: 745
Liittynyt: 06 Heinä 2007 22:03
Viesti:

Re: Mondeon 2.5 v6 duratecin asennus sierraan?

Viesti Kirjoittaja JyriN »

Tai sovittaa joku kestävä takavetolaatikko (t5?) tuohon sovituslevyn avulla, mutta muita laatikoita kuin tuo getrag ei taida olla bolt-on.

Minä luulin, ettei tuossa (Mondeon) lohkossa ole ollenkaan paikkoja pitkittäisille moottoripukeille, hyvä jos ne on sittenkin. :D
Sierra XR4i kesäauto http://fordxr4i.blogspot.com/
Vastaa Viestiin