st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Janim110

st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja Janim110 »

Terve vaan kaikille foorumilaisille.
Olen vaihtamassa autoa ja tuli ihan mielenkiintoinen tarjous tuollaisesta st200 farkku mondeosta.
Ikinä en ole fordia omistanut ja siksi vähän heikoilla tieto/kokemus merkistä.

vm2000
Autolla ajettu 206tkm
Saksasta tullut

Mihin tuollaisessa st200:ssa kannattaa kiinnittää ostaessa erityistä huomiota? Heikot kohdat?
Auto kävi nätisti ja vetoja tuntui olevan tallessa. Ruoste ei näyttänyt vaivaavan muuta kuin putkea...
Sisustassa jonkun verran sanomista.
Tuossa vielä linkki kyseiseen autoon
http://www.nettiauto.com/ford/mondeo/2383757

Ja kiitokset kaikille vastanneille!
Viimeksi muokannut Janim110, 04 Maalis 2009 21:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tursas
Viestit: 4015
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: st200 STW mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja tursas »

Janim110 kirjoitti:Ja kiitokset kaikille vastanneille!
Osta pois, mullakin on Ford STW :D
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Janim110

Re: st200 STW mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja Janim110 »

Joo ihan kannustava kommentti... :D
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Mikä siinä,jos auto miellyttää,niin
senhän voi ostaa :)

Kittivikoja ei ainakaan ole -00 mallissa.
AssTee
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Tammi 2008 11:50

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja AssTee »

Tuosta pakoputkesta, jos siinä on alkuperäinen saumaton pakoputki niin voit olla varma noista kilometreistä. Heikot kohdat tekniikassa? Vesipumppu menee n. 100tkm kohdalla ja jos et sitä huomaa niin menee kannet. Muutenhan tuo kone taitaa kestää aika hyvin :)
Ja laturi menee myös hieman liian aikaisin. Kun olen tottunut että apulaitteet menee siinä 200tkm jälkeen niin mulla taisi mennä n. 125tkm kohdalla. Tukivarren puslat kuluu aivan samalla tavalla kuin Audi a4 tai mb c- sarjalaisessa. Ja tuossa farmarissa kuluu takaiskarit käsittääkseni nopeasti kuten kaikis 1 ja 2 koppaisis mondeoissa kun on tuota perän painoa.
Erittäin hyvä auto kaiken kaikkiaan! :mrgreen:
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Valistettu yv:llä.

Omasta autosta en tiedä onko vesipumppua vaihdettu. Autossa on huoltokirja, ei remontti kirjaa. joten ei tiedä onko vaihdettu. Kohta 180 tkm mittarissa. Uusi pumppu kaapissa kuitenkin odottamassa, metallirattaalla.

Laturi hajos omastakin noin 135 tkm kohdalla kun tarkemmin muistelin asiaa. On niitä hajonnut vuoden vanhojakin!

Puslat tosiaan kuluu. En ite ainakaan irtopuslia löytänyt. Uudet tukivarret maksaa paljon.
Itelle hommasin jenkkilästä contourin tukivarret (=samat). Hintaa jäi tulleineen ja veroineen noin puolet paikallisesta. En kyllä hommais toista kertaa tarvike tukivarsia. Aika nopeesti joutu alapallot vaihtamaan.
Tukivarsien pultit alunperin yläpuolelta laitettu eli apurunkoa joutuu laskemaan.
Kytkimen vaihdon yhteydessä kääsin pultit toisin päin joten nyt tukivarren irrotus helpompaa.

Kiva auto, osta pois.

Kannattaa Ruotsin tarjontakin tutkia ;)
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
mondeo99
Viestit: 44
Liittynyt: 02 Joulu 2005 11:12
Paikkakunta: Imatra

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja mondeo99 »

hoopee kirjoitti:Valistettu yv:llä.


Tukivarsien pultit alunperin yläpuolelta laitettu eli apurunkoa joutuu laskemaan.
Kytkimen vaihdon yhteydessä kääsin pultit toisin päin joten nyt tukivarren irrotus helpompaa.

Kiva auto, osta pois.

Kannattaa Ruotsin tarjontakin tutkia ;)
Ainakin mulla ST200 tukivarren pultit on vaakasuoraan, muissa malleissa joutuu kikkailemaan.
ST200 STW-00.
Auto on aivan erinomainen ajaa, normaaliajossa kulutus talvella ollut 7.7 l/100km
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

mondeo99 kirjoitti:Ainakin mulla ST200 tukivarren pultit on vaakasuoraan, muissa malleissa joutuu kikkailemaan.
ST200 STW-00.
Auto on aivan erinomainen ajaa, normaaliajossa kulutus talvella ollut 7.7 l/100km
Haluatko lukita vastauksen? kuva ST:n tukivarresta
On muuten edulliset tukivarret...pitäskö tilata varastoon. Uudet pultitkin tulee matkassa...tarvikeosissa ei! Vai oliko ne korvikkeet
Miten sää sillä ajat että noin vähällä menee ;)
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
mondeo99
Viestit: 44
Liittynyt: 02 Joulu 2005 11:12
Paikkakunta: Imatra

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja mondeo99 »

Lukihäiriö, pultit ja puslat sekaisin, myönnän virheeni ja pahoittelen !! Ei siis lukita :D
Vaihdoin ilmanputsarin kotelon pipergrossin vapaavirtauskartiosuodattimeen ja kulutus tippui 1-1.5 l/100 km. Jotkut ovat laittaneet alkuperäisen tilalle vaparipaneelin, mutta siitä mulla ei ole kokemusta. Ajaminen normaalia ajoa, ei tosin hirveesti kaupunkia. Menovettähän saa tosin kulumaan paljonkin säätämällä kaasujalkaa painavammaksi.
Jokatapauksessa suositeltava auto.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Melkein epäilisin, ettei todellinen kulutus pudonnut noin paljoa vaparilla.
Ootko oikeen laskenut kulutuksen vai ihan mittarin mukaan seurannut?
Itellä näyttää ainakin lähemmäs kymppiä aina keskikulutus. Tulee aika raskaasti päästeltyä ja viikolla tulee eukolla pelkästään semmosta lyhyen matkan kaupunki ajoa.

Mulla on k&n paneelivapari ja penkitinkin sen ennen ja jälkeen kun satuin sporttiautossa olemaan.
Eipä siitä pelkästään mitään iloa ole. Muuta kuin se, että se kestää tod. näk auton eliniän kun sen voi pestä.

Sanovat, että noi kartiovaparit jopa laskisivat tehoja jos ei ne ole kylmänilmanotolla vaan ihan konehuoneessa imemässä kuumaa ilmaa koneeseen.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
mondeo99
Viestit: 44
Liittynyt: 02 Joulu 2005 11:12
Paikkakunta: Imatra

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja mondeo99 »

Terve Terok
Kyllä se kulutus on tonverran, trippi nollille ja 100-200 km ajoa ja tankkaus. Jokatapauksessa kulutus tippui vaihdon myötä. Kaikki alkoi väittelystä, ettei V6:lla pääse mitenkään alle 10 l/100km.
Tosin joutuu ajamaan auton luonteen vastaisesti rauhallisesti kierrokset n 2000.
Ajo pääasiassa työmatka-ajoa 50 km suuntaansa. Todennäköisesti tehoja ei ole tullut yhtään, voi olla että on jopa laskenut, mutta vääntöä tuntuis tulleen lisää alakierroksilla, tosin ei ole testattu kuin kuskin penkillä :D , eipähän tarvitse vaihtaa enää suodatinta, niinkuin sanoit.
Auto on kuitenkin hyvä, eikä missään ruostetta.
Hoopee, paljon tukivarret maksaa englannissa ?
AssTee
Viestit: 187
Liittynyt: 04 Tammi 2008 11:50

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja AssTee »

ROF-500 ilmeisesti myyty :?: Onko Janim110 onnellinen omistaja?

Itse en pääsee keskikulutuksee alle 9litraa. Talvel menee sekalaisessa ajossa 9-9,5litraa ja kesällä 9,5-10litraa.
-Mondeo ST200-
Like McDonalds says "I'm Lovin It"
ville70
Viestit: 36
Liittynyt: 20 Loka 2008 14:11

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja ville70 »

http://www.fordpartsuk.com/shop/c/couga ... nsion_271/
Hinnat näkyvissä ja punnan kurssi suosii ostamaan. Itellä toi kulutus ollut talvella 9,5l/100km, kesällä meni litra vähemmän.
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja Buster »

Hmm kyselyikä iski taas päälle ja kauhea st200 kuume!
Onko tuo kone ketjulla vai hihnalla?
Minäluontoinen tuo kone on alakierroksilla 80-90km/h vauhdissa 5. vaihteella? Tarviiko keppiä olla heti hämmentämässä kun tulee kunnon mäki eteen jos porukkaa on 4henkeä kyydissä?
Ilmeisesti nuo lisähevoset verrattuna normi v6 koneeseen on otettu siellä kierrosalueen yläpäässä?
Olen parista st200:sta tekemässä vaihtokauppaa ja kummassakaan ei ole vakionopeussäädintä, mitähän tulisi maksamaan jälkiasennuksena??
MK1 Fiesta
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ketjukone.
Kyllähän tommonen kutonen nyt 80km/h nopeudessa vitosella vääntää vaikka olis kummonen ylämäki. Vääntökäyrähän noissa on melko tasanen koko kierrosalueen.

Fordin tiskillä ainakin osu semmonen pulttaa kiinni vakkaripaketti silmiin. Pyysi 450e siitä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja hoopee »

TeRoK kirjoitti:Fordin tiskillä ainakin osu semmonen pulttaa kiinni vakkaripaketti silmiin. Pyysi 450e siitä.
Oliko tuo joku jälkiasennus-versio vai ihan "oikea"?
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jälkiasennus paketti, mutta näitty äkkisilmäyksellä ihan asialliselta. Siihen oli eri vaihtoehtoja mihin käyttösäätimet sijoitetaan. Oli lisäviiksi, ratin kehälle kiinnitettävä palikka sekä vaihdekepin nupin päähän/tilalle tuleva palikka. Siihen sai normaali toiminnan lisäksi tallennettua kolme eri nopeutta johon auto kelaa napin painalluksella.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja Buster »

No niin meni viime vuonna reisilleen tuon st:n laitto kumpikin auto oli erikoisautoksi sanotaanko romuja mutta taas on st kuume päällänsä ja jos ei tule laitettua st200(ei stw) tai st170stw mallia niin joutuu varmaan siirtymään ensimmäistä kertaa pois sinisten ringistä volvolle tai bmw suuntaan koska siihen st220 malliin ei saa koukkua laittaa, olen tosin nähnyt erään koukullisen oulun suunnalla.
Yhdessä st200:ssa mietityttää se että siinä ei ole käytetty kokoajan fordin öljyä vaan viimeiset 30tkm mobilin 0-40w, eikös näissäkin pitäisi käytää tuota fordin halpaa ja hyvää öljyä? Toisaalta nyt kun on pari viikkoa ollut ajossa tuommoinen mk3 mondeo niin tuntuu että ajoltaan ja sisäosien laadultaan mk3 pieksee mk2:n 6-0 jotenkin enemmän premium luokan auto lukuunottamatta ajomelua...
Saako viistoperäiseen st200:een laitettua sellaisen irroitettavan vetokoukun että ei tartte tehdä reikiä puskuriin vai jos joutuu tekemään reiän saako jonkisortin peitelevyn? Onko kelllään tietoa koukun hinnasta?
MK1 Fiesta
kupoc
Viestit: 46
Liittynyt: 25 Heinä 2008 22:15

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja kupoc »

Buster kirjoitti:No niin meni viime vuonna reisilleen tuon st:n laitto kumpikin auto oli erikoisautoksi sanotaanko romuja mutta taas on st kuume päällänsä ja jos ei tule laitettua st200(ei stw) tai st170stw mallia niin joutuu varmaan siirtymään ensimmäistä kertaa pois sinisten ringistä volvolle tai bmw suuntaan koska siihen st220 malliin ei saa koukkua laittaa, olen tosin nähnyt erään koukullisen oulun suunnalla.
Yhdessä st200:ssa mietityttää se että siinä ei ole käytetty kokoajan fordin öljyä vaan viimeiset 30tkm mobilin 0-40w, eikös näissäkin pitäisi käytää tuota fordin halpaa ja hyvää öljyä? Toisaalta nyt kun on pari viikkoa ollut ajossa tuommoinen mk3 mondeo niin tuntuu että ajoltaan ja sisäosien laadultaan mk3 pieksee mk2:n 6-0 jotenkin enemmän premium luokan auto lukuunottamatta ajomelua...
Saako viistoperäiseen st200:een laitettua sellaisen irroitettavan vetokoukun että ei tartte tehdä reikiä puskuriin vai jos joutuu tekemään reiän saako jonkisortin peitelevyn? Onko kelllään tietoa koukun hinnasta?
On muuten väärää tietoa tuo ettei ST220 saisi koukkua laittaa. Ainakin jyväskylässä katsastusmies sanoi että ei ole mitään estettä koukun asentamiselle, "paitsi" että pitää olla sellainen koukku joka on tyyppihyväksytty mondeoon...Itse koukun asentamisessa voi ongelmia tulla vastaan, mutta kyllähän noitakin näkyy olevan.
Ford Mondeo ST220 Wagon vm.2005
Buster
Viestit: 201
Liittynyt: 10 Kesä 2005 23:24

Re: st200 mondeoon vaihtamassa. Heikot kohda tekniikassa?

Viesti Kirjoittaja Buster »

Toisaalta kun miettii niin pelkkä koukkuhan saa olla :?: mutta ei saa hinata mitään kun vetokyky tms. 0kg? Jos ois 100% varma homma että sen koukun saa laillisesti laittaa niin nou probleemo etitään loistoyksilö ja ajellaan hymy korvissa seuraavat 5v, ei vaan ole rahaa kokeilua varten.
Pitääkö koukut nykyään katsastaa? Ei oo tullu yhtään koukkua ikinä laitettua....
MK1 Fiesta
Vastaa Viestiin