Uusi Mondeon omistaja

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
Polle_AWD
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2009 18:34

Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Polle_AWD »

Terve.

Tuli ostettua tommonen Mondeo -03. Ajettu 95.000km. Siinä on noi ovien ruosteet korjaamatta, kävin kysymässä ennen ostoa Ford-liikkeestä ette ne korjataan takuuna ja siltä osin homma on selvä. Maahantuoja näytti vihreää valoa.

Mutta mutta....vetonivelet täristää kurvissa kun painaa kaasua pienessä vauhdissa. Liike mistä auton ostin suostuu maksamaan puolet molempien vetoakseleiden vaihdosta ja mun pitäisi maksaa toinen puoli. On kuulemma normaalia kulumista satatonnia ajetussa autossa. Mun mielestä ei todellakaan ole näin!! Mitä olette mieltä, pitäisikö liikkeen vaihtaa molemmat akselit veloituksetta vai onko mun maksettava puolet? Kustannusarvio on 1000€. Minusta kuitenkin kohtuutonta että heti auton ostettua siihen pitää iskeä 500€ rahaa kiinni, että se saadaan kuntoon. Ja autonhan piti olla kunnossa. Ei vielä täristä suoralla tiellä kovemmassa vauhdissa mutta siihen se kait menee....
Fordman69
Viestit: 12
Liittynyt: 06 Maalis 2007 19:05
Paikkakunta: "Meren tuulet tuoksuu"

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Fordman69 »

Hmm... Normaaliahan tuo on :twisted:

Onhan kyseessä Ford :lol:
Taivaaseen pääsy varmistettu ihan liian moneen kertaan!

Käyttis, Esko 1.8i farkku -93

-90 XR2 1.6i X 2 jotka kummatkin puretaan osiksi sitä myöden kun tarvetta ilmenee !
meuno
Viestit: 23
Liittynyt: 10 Elo 2008 23:28
Paikkakunta: Vaasa

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja meuno »

Kuskista kiinni kuinka nuo kuluu.
Eikä se nyt mikään ultravaikea operaatio ole itse tehdä. Alfamerin oppaalla pääsee pitkälle.
----------------------------------------------------------------
Koettu maanpäällinen h*lvetti ooppelilla.
Seuraava auto olikin foortti, ihan taivaspaikan vuoksi.
Mondeo -03 1.8 Centennial konttiperä
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja tursas »

Polle_AWD kirjoitti:Mutta mutta....vetonivelet täristää kurvissa kun painaa kaasua pienessä vauhdissa.....
Terve,
mitenkään yrittämättä provota, mutta koeajoitko sen auton ennen ostoa :roll:
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Polle_AWD
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2009 18:34

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Polle_AWD »

Joo oon kyllä vetoniveliä irti ottanut mutta liike ei anna minun itse niitä vaihtaa. Koeajoin auton lumisella kelillä ja silloin tärinää ei tuntunut. Lumet suli ja asfaltilla kun ajelee niin täristää. :shock:
Polle_AWD
Viestit: 3
Liittynyt: 24 Maalis 2009 18:34

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Polle_AWD »

Sen verta vielä että kyseessä on iso valtakunnallinen autoliike ja minulla on liikkeen tarkistuslista missä on vaihteisto, vetonivelet yms todettu kunnossa oleviksi. Tässä ei ole kysymys siitä kuka sen tekee koska osaan tehdä sen itsekkin vaan siitä kuka sen maksaa. Itse en haluaisi maksaa niitä vetoakseleita kun niiden piti olla kunnossa. :shock:
Rookkus
Viestit: 24
Liittynyt: 21 Syys 2008 22:39

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Rookkus »

Mul oli focus 01 ja siintä meni vetarit ku oli 50 tonnia ajettua.Mun isäni mondeosta 02 tuli rasvat ulos vetareista mut se korjattiin takuuna merkkiliikkeessä.Tyyppi vika.Panta antaa periks..rasvat ulos ja se on siinä..07 mondeossa ja 05 focuksessa on eri vetari valmistaja.On poikkeuksia et kestää pitempään ku 50 tonnia....no ei se mitään...kuudes ford ajossa..merkkiä en vaiha :) focus st 2.5 08 8)
Ford focus st 2.5 vm2008
Tee-seitseFocusmies
Viestit: 182
Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies »

Ihan tyypillistä hommaa. Ikävä kyllä autoliikkeet kusettaa käytettyjen myynnissä rajusti siinä missä yksityinenkin. Ymmärrän kyllä hyvin että harmittaa heti alkaa korjaamaan ja maksamaan uutta pirssiä. Vie aika hyvin fiiliksiä kun on just saanut uuden auton. Kannattaa kuitenkin muistaa että jos ruosteet ja vetarit on korjattu, niin ei pitäis tulla enää mitään kallista vastaan pitkiin aikoihin. Työkaverille myivät muuten keväällä sitikan jossa piti olla vuoden takuu. Yllärinä tulikin kun takuu korvasikin vain puolet korjaushinnasta.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Mika72
Viestit: 14
Liittynyt: 10 Kesä 2007 09:16
Paikkakunta: Oulu

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Mika72 »

Aiempi auto oli Focus -03 ja ainakaan 130 tkm mennessä ei ollut ongelmia vetonivelten kanssa ja nyt on alla -04 Mondeo, jolla on ajettu 190tkm. Myöskään ei ongelmia :roll:
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Tee-seitseFocusmies kirjoitti:Ikävä kyllä autoliikkeet kusettaa käytettyjen myynnissä rajusti siinä missä yksityinenkin.
Niin.. Mistähän ne piilovikaiset vaihtoautot niihi autoliikkeihinkin tulee :-D En minäkään kertonu 2½ vuotta vanhaa Viastaa merkkiliikkeeseen vaihtoon tarjotessani et siin on sellain vika ettei se tuu menee ekasta katsastuksesta läpi.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Tekno
Viestit: 929
Liittynyt: 18 Touko 2008 08:30

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Tekno »

miksei? :?
Wanhat Audit 8-)
Tekno / Tenho Ruohoranta
Tee-seitseFocusmies
Viestit: 182
Liittynyt: 04 Heinä 2007 14:38

Re: Uusi Mondeon omistaja

Viesti Kirjoittaja Tee-seitseFocusmies »

Krisse kirjoitti: Niin.. Mistähän ne piilovikaiset vaihtoautot niihi autoliikkeihinkin tulee :-D En minäkään kertonu 2½ vuotta vanhaa Viastaa merkkiliikkeeseen vaihtoon tarjotessani et siin on sellain vika ettei se tuu menee ekasta katsastuksesta läpi.
Näihän se tietysti menee. Yleensä porukka vaihtaa autoa, kun siihen on tulossa isompi remppa tai muuten joku tuntematon vika ahdistaa. Moni saattais luulla, että merkkiliikkeillä on ammattikorjaajat, jotka diagnosoi viat (siinä missä vaikka katsastusmieskin) ja korjaa ne ennen myyntiä. Näin se ei kuitenkaan mene. Yleensä tekniikasta tietämättömät myyntimiehet ostaa auton ja kun myöhemmin käy ilmi joku isompi vika, niin ei muuta kun pommi eteenpäin.

Käy sääliksi niitä jotka uskoo autoliikkeiden takuuhömppään yms. Helppohan se on takuu myöntää. Jos liikkeelle tulee jotain takuumaksettavaa, niin se suullisesti myönnetty takuu koskikin vaan esim. moottoria tai sitten takuu korvaa puolet. Merkkiliikehinnoilla se puolikin hintaa on saman verran kun merkittömällä korjaamolla ja vielä halvemmalla korjaat itse.
Kaupan kassalla:
-Onko S-korttia
-Ei ku mulla on mondeo
Vastaa Viestiin