Dohc sierra juttuja
Dohc sierra juttuja
Elikkäs sierra 2.0i dohc -93 kyseessä.
kyselisin vähän kokeneemmilta tuosta "virityksestä"
peltisarjaa olisin alkamassa väänteleen tuohon niin kysyisin nyt että minkä kokoista loppu putkea suositellaan muuten vakioon autoon, katista sen verran että, meinaan tehdä siihen uuteen putkeen sellaisen kiinnityksen että sen katin saa siihen vaihdettua ettei tarvi koko putkea vaihtaa, siitä kysyisin nyt että käykö homma niin simppelisti että meneekö viä päästöt läpi. Äänen vaimentajista kysyisin viä sen verran että montako kannattaa laittaa ja minkälaisia että tulis pörinät mutta sellaiset mitä jaksaisi kauemmankin kuunnella?
kyselisin vähän kokeneemmilta tuosta "virityksestä"
peltisarjaa olisin alkamassa väänteleen tuohon niin kysyisin nyt että minkä kokoista loppu putkea suositellaan muuten vakioon autoon, katista sen verran että, meinaan tehdä siihen uuteen putkeen sellaisen kiinnityksen että sen katin saa siihen vaihdettua ettei tarvi koko putkea vaihtaa, siitä kysyisin nyt että käykö homma niin simppelisti että meneekö viä päästöt läpi. Äänen vaimentajista kysyisin viä sen verran että montako kannattaa laittaa ja minkälaisia että tulis pörinät mutta sellaiset mitä jaksaisi kauemmankin kuunnella?
itellä ainakin on vaan otettu välipönttö pois.. katti ja peräpönttö paikoillaan ja ihan makeet äänet (hillityt) olis jos noi muut vuodot sais kuriin
vuotaa vähän sieltä ja täältä meinaan pitää ottaa joku vko loppu koko putki alas.. hitsata.. ja laittaa perimmäisiin osiin jotai kunnollista kuumankesto maalia...
vuotaa vähän sieltä ja täältä meinaan pitää ottaa joku vko loppu koko putki alas.. hitsata.. ja laittaa perimmäisiin osiin jotai kunnollista kuumankesto maalia...
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
niin ja vielä siitä vapaavirtasuodattimesta miten sen sais parhaiten asennettua sinne. en viittis niitä vakio putkia ja niitä mennä tuhoon. mikäs se ennen vakio ilmansuodatin koteloo oleva laatikko muuten on, onkos siinä vaan tavallinen putki johon ei oo muuta keksitty niin laitettu laatikko päälle.
mikälie pönttö on... en ainakaa heti keksi käyttöä.. mutta ite olen miettiny samaa että miten asentaa niin ettei alkuperäsiä tarvii tuhota ja oon keksiny ratkasunki. hain kaverin varaosa hyllystä (pieniä osia jäljellä dokkilaisesta) niin tuon alkuperäsen ilmanputsarin kotelon kannen. siitä otan sen liitoskohdan pois, pieni pätkä putkea sovitteeksi ja vapaavirtaus-suodatin siihen... en tiedä vielä miten sovitan mutta eiköhän se tässä jossain vaiheessa tule koitettua itellä vaan niin hyvä kun olen LVI alan hommissa niin löytyy nuo muovin hitsaus/juotos värkit ja taidot
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
- riesa-reising
- Viestit: 299
- Liittynyt: 15 Heinä 2007 19:40
- Paikkakunta: Lahti - Chicago
ostaa sellasen vakiokoteloon menevän vaparinJuspe kirjoitti:niin ja vielä siitä vapaavirtasuodattimesta miten sen sais parhaiten asennettua sinne. en viittis niitä vakio putkia ja niitä mennä tuhoon. mikäs se ennen vakio ilmansuodatin koteloo oleva laatikko muuten on, onkos siinä vaan tavallinen putki johon ei oo muuta keksitty niin laitettu laatikko päälle.
Ite "tuhosin" vakio ilmanoton. Rautasahalla putki poikki ja johan tuli tilaa vesipumpun päälle ku sai otettuu imuääntenvaimentimen pois. Sitte vaa purunpoistoputkea sille välille väliaikasesti. Myöhemmin vois greenin ostaa ja laittaa sen ihan kunnon putken päähän sopivaan kohtaan. Ja sitte vielä erillisellä putkella ottaa ilmantulo suoraan etupuskurista suodattimelle.
Sen imuääntenvaimentimen saa paikalleen ku vähä veistää putken päältä ylimäärästä muovia ja pistää leveän letkunkiristimen siihe niin avot.
Nytte ei oo täl hetkel mitää putkea tai suodatinta omassa autossa siitä ilmamassamittarin jälkee, eli se on avonainen putki nyt.... eipä nyt talvella niin paljo pölyä ole että haittaisi. Mut pitää siihe hommata pipergross, kuten rimeraan laitoin.
Putkistona käytän marteliuksen putkistoa + väliputkea.... pakosarjaa en oo raaskinu hommata. Tosin martelius on nyt varaston nurkassa vaihtelun vuoksi ja normaali putkisto katteineen kiinni. Hiljasempi ajella.
Imuäänet ku ajelis kutoskoneellisella autolla, mut eipä haittaa.
Niin ja koko putkiston ku otatte irti, eli kiinni jää vain pakosarja niin voin kertoo että on ääntä ja ihan kuin V8 kone olis pellin alla(tietyillä kierrosalueilla). Jos ei joku usko niin eiku kokeilemaan.
Sen imuääntenvaimentimen saa paikalleen ku vähä veistää putken päältä ylimäärästä muovia ja pistää leveän letkunkiristimen siihe niin avot.
Nytte ei oo täl hetkel mitää putkea tai suodatinta omassa autossa siitä ilmamassamittarin jälkee, eli se on avonainen putki nyt.... eipä nyt talvella niin paljo pölyä ole että haittaisi. Mut pitää siihe hommata pipergross, kuten rimeraan laitoin.
Putkistona käytän marteliuksen putkistoa + väliputkea.... pakosarjaa en oo raaskinu hommata. Tosin martelius on nyt varaston nurkassa vaihtelun vuoksi ja normaali putkisto katteineen kiinni. Hiljasempi ajella.
Imuäänet ku ajelis kutoskoneellisella autolla, mut eipä haittaa.
Niin ja koko putkiston ku otatte irti, eli kiinni jää vain pakosarja niin voin kertoo että on ääntä ja ihan kuin V8 kone olis pellin alla(tietyillä kierrosalueilla). Jos ei joku usko niin eiku kokeilemaan.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
En nyt viittiny uutta topikkia alottaa, niin tähän laitan.
Tuota nyt oon kuitenki kaikista vittuiluista huolimatta 2.0 DOHC sierraan ahdinta laittamassa. Puhaltimena toimii Garret 3/4 Proturbon tekemällä pakopesällä, Koneessa opelin männät, Cossun suuttimet, Imusarja painekoteloineen tehty uusiksi, Megasquirtti ja uusia laakereita alakerrassa. Nyt ois vaan tarkotus kansi hoidattaa kuntoon. Olen saanu sellasen käsityksen että kannesta lähtee luistamaan messinkiset venttiilin ohjari holkit ja/tai se halkeaa. Elikkäs olisiko kellään tietoa että mitä kannelle niiden ohjarien puolesta voisi tehdä?
Tuota nyt oon kuitenki kaikista vittuiluista huolimatta 2.0 DOHC sierraan ahdinta laittamassa. Puhaltimena toimii Garret 3/4 Proturbon tekemällä pakopesällä, Koneessa opelin männät, Cossun suuttimet, Imusarja painekoteloineen tehty uusiksi, Megasquirtti ja uusia laakereita alakerrassa. Nyt ois vaan tarkotus kansi hoidattaa kuntoon. Olen saanu sellasen käsityksen että kannesta lähtee luistamaan messinkiset venttiilin ohjari holkit ja/tai se halkeaa. Elikkäs olisiko kellään tietoa että mitä kannelle niiden ohjarien puolesta voisi tehdä?
ohjaimiin sorvataan lukkorenkaan urat ja näihin lukkorenkaat kiinni. itellä just sellane remontti menossa.. noh sit tuli mieleen pitäis sierrasta nostaa b-painetta kun tulpat on valkosena, suuttimet on vihreetä mallia jne, bensanpaineen säätimen havaitsin remontin aikana useampaankin otteeseen mutta pitäis kai säädettävä hommata? ei ole säädettävää mallia ilmeisesti tuo?
Hyvällä tuurilla voit 1-2hv saada lisää ja kulutus kasvanee samassa suhteessa 1-2l/100km ... Toikin on semmonen asia, et tottakai b-paineita ropaamalla jotain tuloksia saa aikaan esim. peltisatsin, putkiston ja vv-suotimen yhteydessä, pitää vaan järjen kädessä, ja tosiaan kulutus tulee nousemaan, koska lykkää reilummin soppaa myös tasakaasulla normi matka-ajossa...tikkku kirjoitti:oikeastaan bensan paluu puolta pienennetään ja näin ollen tulopuoli lisääntyy.. paineensäädintä ruuvvaamalla, onkos kukkaan jaskajokunen huomannut eroa paineitten noston jälkeen? muuhun kuin bensan vientiin
Itekin oon tuota meidän foortia ajatellu jotenkin piristää, kun tuntuu olevan vähän laiskan puoleinen. Kone on 8v dohc. Huomasin tuossa kesällä sitä tutkiessa, että läppärunko on aika pienen oloinen, vertailin sitä sitten silmämääräsesti meidän kakkosauton (opel 2.0 ohc koneella) läppärunkoon ja tuo opelin läppärunko oli melkolailla isomman näkönen. Tuli siitä sitten mieleen, että jos modais tuon opelin läppiksen foortin imusarjaan ja nostais sitten noita bensan paineita... Mitähän tuo mahtais vaikuttaa? Tuon opelin läppiksen joskus metrimitalla mittasin ja läpän halkasija oli noin 58-60mm. Paljos dokkilaisen läpän halkasija on?
kuinkas tukossa ihmisten mosat oikee on
meikäläisen dokkilainen ainaki lähtee pirteesti verrattuna moniin muihin saman tehosiin, johtuen just tosta mahtavasta väännöstä... ja kierrosherkkyys on kiitettävä. Tietty verrattuna nuihin entisiin kapineisiin (turbo unoa ja alfaa) on sierra toki aikasta lailla laiska, mutta ei se nuhapumppu ole 8)
meikäläisen dokkilainen ainaki lähtee pirteesti verrattuna moniin muihin saman tehosiin, johtuen just tosta mahtavasta väännöstä... ja kierrosherkkyys on kiitettävä. Tietty verrattuna nuihin entisiin kapineisiin (turbo unoa ja alfaa) on sierra toki aikasta lailla laiska, mutta ei se nuhapumppu ole 8)
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
tai sit vaa se että teidän autot on oikeesti tukossa. kyllä tohon vierelle on tullu työkaverin 2 litranen 626 matu eikä se ainakaa edelle ehtiny.
Mulla on autoja tälläki hetkellä ton lisäks 5, tosin lähinnä harrasteena, mutta toi nyt on käyttis, toki ehkä huono sellanen mutta ei mun ainakaa ole tarvinnu joka valoon jäädä, toki ei kaikkien kanssa viioilta kannata lähtee, mutta ei se sentää nuhapumppu ole niinku teidän kapineet tai sit toi on vaa vihdoin kunnossa....
Mulla on autoja tälläki hetkellä ton lisäks 5, tosin lähinnä harrasteena, mutta toi nyt on käyttis, toki ehkä huono sellanen mutta ei mun ainakaa ole tarvinnu joka valoon jäädä, toki ei kaikkien kanssa viioilta kannata lähtee, mutta ei se sentää nuhapumppu ole niinku teidän kapineet tai sit toi on vaa vihdoin kunnossa....
Ajan millä pääsen perille. Sierra DOHC 2.0i -90
taitaa matsdat olla vanhempaa tekniikkaa kun sierrat. kyllähän sellasista ohi puhaltelee heittämällä, mutta nää 2000 luvun 1.4 japanilaiset rupee jo laittamaan kampoihin alle 200km/h vauhdeissamakemu kirjoitti:tai sit vaa se että teidän autot on oikeesti tukossa. kyllä tohon vierelle on tullu työkaverin 2 litranen 626 matu eikä se ainakaa edelle ehtiny.
Focus 1.0 edition a6 2017
Sierraan suodatin
Sillai saa sierraan vapaavirtaus suodattimen tuhoamatta alpuperästä mööpeliä kun ostaa sen täydellisen sarjan. Mutta se maksaa vaan mansikoita 158 euroo. Ite oon jo himoinnut sitä puol vuotta rahhoo ois mutta ei vaan raaski ostaa.
Sierra 2.0i DOHC -90
Re: Sierraan suodatin
joo. ei vaa toinna, koska ei paljon tehoa lisäile, varsinkaan jos jää ainoaksi 'piristykseksi'.Vesku87 kirjoitti:Sillai saa sierraan vapaavirtaus suodattimen tuhoamatta alpuperästä mööpeliä kun ostaa sen täydellisen sarjan. Mutta se maksaa vaan mansikoita 158 euroo. Ite oon jo himoinnut sitä puol vuotta rahhoo ois mutta ei vaan raaski ostaa.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
miksipä ei vaikuttaisi jos saat säädöt ym kohdilleen? sama juttuhan se on kuin mopon virityksen kanssa että isommalla kaasarilla siirtyy ylemmäksi tehot ja lisää väännön paskaa?, joku puhui kierrosherkästä moottorista niin en ole ikinä niin painavaa vauhtipyörää tavannu kuin tässä dokkilaisessa ja on tullu kumminkin vaikka mitä vehettä purettua.. kyllä pientä herkkyyttä on nyt havaittavissa kun kaivelin kannen nostin bensanpainetta ja kohdistin imusarjan kanteen, työstin imuvenat paremmin virtaaviksi ja pakosista ajelin seetit, kyllä ny rutajaa ja dokki ei ole mikään kisa peli eikä kannata kehua jos 626 maksalaatikon jätättää valoissa se on niin paljon kuskistakin kiinni nimittäin dokkilainen ei ole mikään herkkä peli oikeen viritettynäkään ei missään nimessä.. onkku puolkuollutta lehmää painais "möööööö" eikä mihinkään.. vääntää vääntää ja vääntää missähän onne huipputehot?otto82 kirjoitti:Itekin oon tuota meidän foortia ajatellu jotenkin piristää, kun tuntuu olevan vähän laiskan puoleinen. Kone on 8v dohc. Huomasin tuossa kesällä sitä tutkiessa, että läppärunko on aika pienen oloinen, vertailin sitä sitten silmämääräsesti meidän kakkosauton (opel 2.0 ohc koneella) läppärunkoon ja tuo opelin läppärunko oli melkolailla isomman näkönen. Tuli siitä sitten mieleen, että jos modais tuon opelin läppiksen foortin imusarjaan ja nostais sitten noita bensan paineita... Mitähän tuo mahtais vaikuttaa? Tuon opelin läppiksen joskus metrimitalla mittasin ja läpän halkasija oli noin 58-60mm. Paljos dokkilaisen läpän halkasija on?