mk 3 Fiestan jarrujärjestelmästä

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

mk 3 Fiestan jarrujärjestelmästä

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Mulla on rakenteilla kolmoskuorinen Fiesta F-ryhmään ja siirrän mm. jarruputket kulkemaan sisätilojen kautta. Autossa on (toistaiseksi) normaali pääsylkky ja pohdiskelin tuossa mitä tehdä takapiirin paineenrajoittimille (potikat heti pääsylinterin jälkeen), jätänkö ne vielä putkiin kiinni vai riisunko jo valmiiksi?

Tarkoitus olisi laittaa paineensäätöventtiili oikean käden ulottuville...

Nii ja jarrut on edessä 4x4 Cossun ja takana 2.0 Focuksen laikat omilla puristimilla.

Tarkennetaan vielä, eli mitenhän jarrubalanssi muuttuu jos potikat poistaa, hieman enemmän takapainoiseksi ne saisi kuitenkin jäädä, oisko noin 60/40 eteen/taakse...?
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Ei vissiin kukaan oo niitä potikoita poistanu, noh koitetaan itse ja katotaan miten vaikuttaa. :wink:
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Rajoittimissa on kuulat sisällä jotka liikken mukaan säätävät painetta takajarruille. Jos ne poistaa suhde muuttuu melko varmasti lähemmäs 20/80 suhteessa taakse :) Perä on sen verran kevyt, eli suosiolla vaan pois nuo mötikät ja säädettävät potikat tilalle varsinkin kun levyt tulevat taakse.

Kokemusta on, nimimerkillä kuulat jumissa.

Minkäs pääsylkyn meinasit laittaa, mallisarjan isoin sylkky ainakin satunnaisessa ratakäytössä menettelee. Mk5 escortista sitten löytyy isompi jos tarvetta on.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
jushi69
Viestit: 96
Liittynyt: 05 Helmi 2005 21:42
Paikkakunta: Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jushi69 »

Menikös nuo 4x4 cossun jarrut eteen helposti?
vaikee homma tuo takalevyjen teko?
Mondeo 2.0 TDCI Titanium S -11
"Red Devil" -Ikuisuusprojekti-
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Pääsylinteri ois 1.6 S:stä, RS2k:n sylinteri on ollu haussa, mut eipä oo tullu vielä vastaan. Onkohan toi ässän sylkky jo sitten mallisarjan "isoin"?

Etujarrut meni "heittämällä" paikoilleen, satuloita pitää simmata muistaakseen viidellä aluslevyllä. Eipä se takalevyjenkään asennus vaikee homma ole, osat käy Focuksesta suoraan, ainoastaan käsijarruvaijerin kans pitää soveltaa. Tarviit jarrujen lisäks tietty täydelliset takanavat.
hartza
Viestit: 278
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:53

Viesti Kirjoittaja hartza »

Mizka kirjoitti:Pääsylinteri ois 1.6 S:stä, RS2k:n sylinteri on ollu haussa, mut eipä oo tullu vielä vastaan. Onkohan toi ässän sylkky jo sitten mallisarjan "isoin"?
On isoin mitä Fiestasta löytyy.
  • Chevrolet K1500 pick-up
    Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Mizka
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Marras 2005 19:59

Viesti Kirjoittaja Mizka »

Kiits. :)
Vastaa Viestiin