Sivu 1/1

XR3i:n jarrujen päivitys?

Lähetetty: 09 Marras 2006 00:20
Kirjoittaja TypeSh
Olis tarkotuksena laittaa rst:n etujarrut tohon mun -89 XR3i:hin. Nehän käy suoraan heittämällä kiinni, mut tarviiks vaihtaa sit jarrutehostinta tai jotain muita osia?

Lähetetty: 09 Marras 2006 09:05
Kirjoittaja JesseT
Ei tarvitse. Levyt ja satulat vain. Laita taakse sitten kanssa RST:n rummut ettei jo ennaltaan huono jarrubalanssi mene vielä huonommaksi.

Lähetetty: 09 Marras 2006 09:25
Kirjoittaja TypeSh
Mitäs kaikkee sinne taakse täytyis vaihtaa?

Lähetetty: 09 Marras 2006 10:34
Kirjoittaja Megado
rumpu, sisähilut, ja taustalevy. helppo juttu.

Lähetetty: 09 Marras 2006 17:26
Kirjoittaja TypeSh
Oisko viel jollain tietoo että kuinka paljon isommat jarru sylinterit on rst:n rummuissa verrattuna tietysti XR3i:n sylkkyihin?

Lähetetty: 09 Marras 2006 21:13
Kirjoittaja overboost
22mm vs. 19mm

Lähetetty: 09 Marras 2006 23:25
Kirjoittaja Krisse
Ja jos uusia sylintereitä hakee niin niitä ei saa kun Voordilta, maksaa mansikoita. Kokemus on kuitenki osoittanut että Escort Expressin (80 luvun) 22 milliset sylinterit on käytettävissä tuohon tarkoitukseen. Ei ne ihan alkuperäistä vastaa mutta ilmeisesti on toiminut kun ei ole kukaan tullut perään huutelemaan moiset myytyäni.

Lähetetty: 16 Marras 2006 14:34
Kirjoittaja TypeSh
Tuli postissa noi rst jarrusatulat.. Mut siis pelkät satulat vaan... Eli ei taida ihan riittää, eikö vaan että tarviin vielä ne jarrusatulan kiinnikkeet? Ei taida noi xr3i:n käydä vai kuinka?
Vinkit ois tarpeen...

Lähetetty: 16 Marras 2006 16:39
Kirjoittaja JesseT
Kyllä yleisesti ne kiinnikkeet, alias länkiraudat, luetaan kuuluvaksi satulaan. Jos olisin satulat ostanut puhelimessa ja kiinnikeraudat puttuisi niin kyllä olisin vihainen. Jos sulla olisi ollut edes pelkät RST:n kiinnikeraudat, niin olisit voinut laittaa vaikka ne XR3i:n satulat 260mm levyn kanssa.

Lähetetty: 23 Marras 2006 00:39
Kirjoittaja TypeSh
Nyt sain sit hommattuu noi satuloiden kiinnitys raudat ja täytyihän ne he ti hioa ja maalata hienoiksi..

Mut nyt sit tuottaa toi takajarru setti vähän ongelmaa ku ei taho mistään rst takajarrui löytyy.. Mites tuliskos huono setti jos laittais levyt taakse(esim; 2wd cossu)? Ja onks noitten levyjen sovittaminen paha homma?

Lähetetty: 23 Marras 2006 11:39
Kirjoittaja JesseT
Ei ole levyjen sovittaminen paha homma, mutta aika paljon osia tarvitsee ja rahaa menee ihan eri tavalla kuin etujarrujen päivittämisessä. Jonkinlaisen bias säätien tarvitset lisäksi koska muuten alkaa takapyörät menemään lukkoon ennen etupyöriä. Kyllä tuollaiset S2:sen takarummut luulisi olevan aika helppo löytää, sen verran usein niitä näkyy olevan myynnissä.

Lähetetty: 23 Marras 2006 16:58
Kirjoittaja TypeSh
Juu kyllä ne rst takajarrut ois ihan kivat.. Laiton kyl tos muutama viikko sit tänne foorumille ja crsc foorumille ostoilmotukset noist takajarruist, mut ei oo oikeen myyjiä löytynyt...

Lähetetty: 25 Marras 2006 02:36
Kirjoittaja TypeSh
Onks muuten kellään tietoo, et saako vaihto ehtoisesti tohon sovitettua sierran tai scorppion takajarruja(rumpu)?

Lähetetty: 26 Marras 2006 01:23
Kirjoittaja JesseT
Takalevy on samalla pulttijaolla, mutta rummut on kuulemma leveemmät, joten voi jäädä napa ja rumpu vähän eri tasolle.

Lähetetty: 09 Joulu 2006 03:41
Kirjoittaja TypeSh
http://users.turbosport.co.uk/cossiecli ... arconv.htm

Tuolt linkist löyty ohjeet noitten cossun takalevyjen sovittamisesta escoon..

Mut ois vähä probleemaa noitten satuloiden kiinnitysten kanssa ei kellään oo kokemust tollasten kiinnitys rautojen tekemisestä mitä tuol samaisessa linkissä esiintyy tai et mist sellasii vois ylipäätään saada hommattua.