Sivu 1/2

Sierra MT75 loota

Lähetetty: 11 Huhti 2005 16:38
Kirjoittaja Lep-1
Sierrassa tullut tässä talven aikana esille. Paikallaan ei meinaa millään saada ykköstä silmään vaikka kone olisi lämmin. Se tavallaan potkii ja narahtelee vastaan, sama kakkonen. Liikennevaloihin tultaessa on pakko sillai ennenkun auto on pysähtynyt rykiä ykköstä sisään. Välillä menee kivuttomasti ja välillä hakkaa vastaan muutaman kerran sit menee.
Mieleen tuli, että öljyt olisi loppunut laatikosta. Ne on tarkotus kesällä vaihtaa samoin kuin peräöljyt. Vai onko synkro renkaat mennet?
kertokaa ihmeessä jos teillä on kokemuksia tosta laatikosta!!

Lähetetty: 11 Huhti 2005 16:55
Kirjoittaja voicecoil
irrottaako kytkin tarpeeks?sierra tekee tuota kun vaijeri löysällä.

Lähetetty: 11 Huhti 2005 17:18
Kirjoittaja Lep-1
Huomaako ton kytkimen irrottamisen jotenkin. Ei ainakaan tyhjäkäynti kierrokset laske kun heittää vaihteen päälle. Jos ajaa möykkysellä esim. hiekkatiellä niin vaihteet ei oikeen mee sisälle kun koko auto heiluu. Olisko et toi kytkin ei irrottais tarpeeksi? täytyy mennä kattelemaan.

Lähetetty: 11 Huhti 2005 17:50
Kirjoittaja Bootsi
Ei ole tullut vielä vastaan yhtään MT75:sta jossa olis mennyt vaihteet "hyvin" päälle. :evil:
(varsinkin 1:nen ja pakki takertelee)

Lähetetty: 19 Huhti 2005 17:41
Kirjoittaja Foortman
Bootsi kirjoitti:Ei ole tullut vielä vastaan yhtään MT75:sta jossa olis mennyt vaihteet "hyvin" päälle. :evil:
(varsinkin 1:nen ja pakki takertelee)
:lol: :lol:

Lähetetty: 21 Huhti 2005 18:15
Kirjoittaja Foortimies
Silmälaakeri jumittaa, itsellä ollut tuota ongelmaa ja silmälaakerissa vika :( . Vaikka kytkin irrottaisi kuinka hyvin ei auta jos silmälaakeri sökö. Ei pykälät mene pienessä vauhdissä kunnolla päälle kun tuo laakeri pyörittää vaihteiston akselia mukana :cry: . ( Huom! ei painelaakeri joka vaihteiston puolella vaan silmälaakeri joka vauhtipyörässä ja johon se vaihteiston akseli tukeutuu)

Lähetetty: 08 Touko 2005 13:47
Kirjoittaja K.S.
samaa tekee itellänikin paitsi että toisinpäin,
ykköstä ei saa mitenkään päälle jos auto liikkuu yhtään, siihen tosin tottuu helposti kun dohc vääntää niin alhaalta että ykköstä ei tartte kun liikkeellelähössä. Oisko sulla kytkinvaijeri löystyny itelläni auttaa ainakin se kun survoo poljinta lattiasta läpi :lol: Noissa on tosin itesestään kiristyvä vaijeri joten pitää sitten vaihtaa vaijeri, jos on kiristimestä loppunu säätövara..

Lähetetty: 13 Touko 2005 22:29
Kirjoittaja jesse1987
kysytään nyt vaikka tässä topicissa kun en viiti uutta tehä, niin mikä laatikko on 86-vuoden is sierrassa?? onko se MT75:n vai se ''tavallinen'' 5-vaihteinen??

Lähetetty: 13 Touko 2005 22:56
Kirjoittaja ZyaS
MT75
* Sierra 2wd 12/88 on
* Granada 2wd 12/88 on
* Sierra XR4x4
* Sapphire/Escort Cosworth 4wd
* Granada 2.9 4x4

type-9
* Capri 1.6/2.0 02/83 on
* Capri 2.8 11/82 on
* Sierra 1.6/1.8/2.0 to 12/88
* Sierra XR4i
* Sierra XR4x4 2.8

Lähetetty: 13 Touko 2005 23:07
Kirjoittaja jesse1987
eli siis se tavallinen. kiitos teille :wink:

Lähetetty: 13 Touko 2005 23:20
Kirjoittaja lalli69
Lisätään vielä että vaikka sierraan tuli MT75 laatikko '89 paikkeilla, niin P100 käytti koko elinkaarensa Type9:ä

Lähetetty: 14 Touko 2005 00:06
Kirjoittaja Monteonisti
Olen joskus huvikseen kokeillut lähteä kakosella ja sitten nelonen suoraan päälle, hyvin pelittää, eli Suomen rajoituksilla riittäisi 2 vaihdetta? :D

Lähetetty: 15 Touko 2005 14:04
Kirjoittaja K.S.
Monteonisti kirjoitti:Olen joskus huvikseen kokeillut lähteä kakosella ja sitten nelonen suoraan päälle, hyvin pelittää, eli Suomen rajoituksilla riittäisi 2 vaihdetta? :D

Juu, sierra lähtee todella helposti kakkosella ja silloin tällöin tulee vahingossa lähettyä valoista kakkosella eikä sitä välttämättä edes tule huomanneeksi.. :lol:

Lähetetty: 22 Touko 2005 03:33
Kirjoittaja woozy83
Siis ilm. mun 1.6:ssakin on MT75? (89 sedan emax) ???
Mä kun luulin että noita on vain dokkilaisissa ja 1.6 cvh riesoissa...

Lähetetty: 22 Touko 2005 13:08
Kirjoittaja Bootsi
woozy83 kirjoitti:Siis ilm. mun 1.6:ssakin on MT75? (89 sedan emax) ???
Mä kun luulin että noita on vain dokkilaisissa ja 1.6 cvh riesoissa...
MT75= pakki, 4:sen vieressä.
Type9= pakki, 1:sen vieressä.

Lähetetty: 22 Touko 2005 19:05
Kirjoittaja MouTine!
Kuvamateriaalia meikäläisen kokoelmasta...
http://www.nic.fi/~moutine/capri/041.jpg

Lähetetty: 22 Touko 2005 19:27
Kirjoittaja Lep-1
Keskimmäisenä MT75??

Lähetetty: 22 Touko 2005 19:28
Kirjoittaja Bootsi
MouTine! kirjoitti:Kuvamateriaalia meikäläisen kokoelmasta...
http://www.nic.fi/~moutine/capri/041.jpg
Ja kytkinkopista päätellen V6:sen jatkoksi tarkoitettuja versioita? :wink:

Lähetetty: 22 Touko 2005 20:07
Kirjoittaja MouTine!
Vasen on '90 P100:sen diesel Type-9 johon oon pultannut kytkinkopan tuosta oikeanpuoleisesta aidosta V6 Type-9:stä. Keskellä siis todellakin V6 MT-75. Heitin ton diesel-tekeleen Capriin nyt ihan että pääsee ajamaan, mutta tulevan talven aikana olisi tarkoitus sovitella tuo MT-75.

vaihteet katos

Lähetetty: 25 Loka 2005 19:55
Kirjoittaja tuppu
elikkä mt75 lootasta katos kaikki vaihteet et onko siinä joku vipusysteemi enne ku keppi menee laatikkoo josta olis voinu irrota joku vipu ku keppi on aivan tunnoton... ja näkeekö niitä kopista päin vai joutuukoha tiputtaa laatikon?

Re: vaihteet katos

Lähetetty: 25 Loka 2005 21:36
Kirjoittaja Jaakko85
tuppu kirjoitti:elikkä mt75 lootasta katos kaikki vaihteet et onko siinä joku vipusysteemi enne ku keppi menee laatikkoo josta olis voinu irrota joku vipu ku keppi on aivan tunnoton... ja näkeekö niitä kopista päin vai joutuukoha tiputtaa laatikon?
Taitaa olla siirtäjän sokka tai muu vastaava nyt karkuteillä, ellei sitten keppi oo mennyt jostain kohtaa poikki (???)
:roll: Irroita keppi ja katso, jos kepissä vikaa niin pitäis kyllä huomata vaikka ois kuin puusilmä ..

itellä meni t9 laatikosta siirtäjän sokka ja ei mennyt kuin vitonen sisään. uusi sokka maksoi 0.50€ :)

...

Lähetetty: 26 Loka 2005 20:21
Kirjoittaja tuppu
näkeekö ne siirtäjät kopista päin vai joutuuko tiputtaa laatikon...

Lähetetty: 26 Loka 2005 20:27
Kirjoittaja VesQ
Tiputtaahan sen joutuu ja siitä laatikon päältä se luukku auki. Siellä on ihan tavallinen putkisokka lyöty siirtäjän akselin läpi ja se tuppaa tippumaan. Oisko ollu jotain 3-5mm

Re: ...

Lähetetty: 26 Loka 2005 20:31
Kirjoittaja Jaakko85
tuppu kirjoitti:näkeekö ne siirtäjät kopista päin vai joutuuko tiputtaa laatikon...
Näkeehän sen kun teet hieman reikää vaihteistotunneliin :lol:

Lähetetty: 26 Loka 2005 20:59
Kirjoittaja MouTine!
Ei ole vaan MT-75:ssa mitään luukkua.