Alkuperäinen pulttijako 4x4 Scorpiossa???

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
-P-
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Loka 2006 19:03
Paikkakunta: Kainuu

Alkuperäinen pulttijako 4x4 Scorpiossa???

Viesti Kirjoittaja -P- »

Oon yrittäny hakea vanteita Scorpioon, mutta joka paikassa tulee vastaan, että olisi pulttijako 4/108. Tosielämässä kuitenkin mulla on 5/112, kyseessä 4-vetomalli. :shock:

Onko minun kulkineessa joskus vaihdettu tavaraa, vai eikö nelikkoa vaan tunneta täällä? :roll:

Hämmästyttää kummastuttaa pientä kulkijaa...:?: :?: :?:

-P-
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Kyllä siinä pitäs 5x112 olla.
Monissa kuvastoissa vaan on otettu mallia briteistä jossa toi scorpio on granada mk3 ja vasta mulkosilmä malli on oikein scorpio nimellä.

Eli granadan kohdalta voi löytyä oikeat vanteet :wink:
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
-P-
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Loka 2006 19:03
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja -P- »

Joop, pitääpä pitää tuo mielessä. Joskohan tuohon löytyis tarvikealuvanteita, yritin toisesta autosta ottaa aluvanteita väliaikaisesti, mutta pultit kävi liian lyhkäisiksi, ei saanut montaakaan kierrettä kiinni.

Siis mutterit ei yltäny kii, pultithan ois helppo hommata uudet :)

-P-
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Kyllä ne kiinni pysyvät vaikka ei mene kuin 4 kierrosta kiinnipäin. Testattu Ahvenistolla ilman sääliä :wink: Tosin sierrassa tuolla 5x112 jaolla.
gti golo palloilija
Avatar
NiceMan
Moderaattori
Viestit: 2517
Liittynyt: 03 Helmi 2005 20:39
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja NiceMan »

Mutta ei kannata leikkiä yleisillä että jos sattuukin irtoamaan...
4Kierosta = 6mm
Itse pitäisi miniminä 10mm eli noin 6 kierosta.
Ford Taunus Coupe 2.0i Turbo 1975 (Projekti)
Jeep Wagoneer 4x4 Monster PickUp 1974 (Myyty)
Ford Scorpio Cosworth STW 1995 (Laatikkona)
Ford Mondeo EcoBoost 2.0 2011 (Käyttis)
https://www.theniceman.com/coppermine/
-P-
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Loka 2006 19:03
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja -P- »

NiceMan kirjoitti:Mutta ei kannata leikkiä yleisillä että jos sattuukin irtoamaan...
4Kierosta = 6mm
Itse pitäisi miniminä 10mm eli noin 6 kierosta.
Näin minä itekkin sen näkisin, että en turhaan ala liikenneturvallisuutta rikkomaan, pärjään peltivanteillakin. Sitäpaitsi, mustat peltivanteet tuo sitä oikeanlaista katu-uskottavuutta :) :D :D

-P-
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
juss
Viestit: 93
Liittynyt: 27 Kesä 2006 12:15
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja juss »

85-94 on kaikissa , myös 4x4 eli SAMAT vanteet, 5x112
95-98 on kaikissa 4x180

niin ja 94/95 4x4 valmistus lopetetiin....
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

95-98 on 4x108 :wink:
Vissiin kirjotus vihree

BTW: -P- Koitit kai sentään sillon niitä alupalloja niiden omilla muttereilla etkä omien peltivanteiden muttereilla??? Ne ei välttämättä meekään niin syvälle.
Kyllä noitten muttereiden pitäs riittävästi mennä jos ei oo mitään spacereita välissä. Itelläkin on liki sentin levitykset ja silti menee.
Kyllä mun mielestä jos mutterin pystyy kiristämään määrättyyn momenttiin niin se on sillon tarpeeksi kierteillä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Ei ollut mullakaan mitään speidereitä välissä ja hieman lyhkäseksi jäi. Riippuu näköjään vanteesta kuinka paksu "pohja" niissä on.
En olisi itsekään ajellut noilla jos eivät olisi kestäneet kiristää kympin momenttiin ilman että kierre olisi ottanut kipeää ja toiminut vain avaimen kanssa käännettessä(esikiristys käsin jatkovarrella)
gti golo palloilija
-P-
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Loka 2006 19:03
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja -P- »

TeRoK kirjoitti:95-98 on 4x108 :wink:
Vissiin kirjotus vihree

BTW: -P- Koitit kai sentään sillon niitä alupalloja niiden omilla muttereilla etkä omien peltivanteiden muttereilla??? Ne ei välttämättä meekään niin syvälle.
Kyllä noitten muttereiden pitäs riittävästi mennä jos ei oo mitään spacereita välissä.
Omilla muttereilla yritin, toisissa autoissa vanteet kiinnitetään ihmismäisesti pulteilla.

On muuten pirun vaikeeta löytää 15" peltivanteet autoon, joutuu varmaan alut hommaamaan, nyt on alla Mersun vanteet, joissa keskireikä on 66,6mm, ei hyvä...

-P-
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

Mersuissa on pultti kiinnitys ja kun niihin laitetaan alut niin joutuu laittamaan pitemmät pultit kuin peltivanteilla. Aluvanteitten pultit taas eivät mahdu olemaan peltivanteitten kanssa,osuvat jarru mekanismeihin.

Heiluuko,ravistaako,vai miksi ei hyvä ?
Jos et radalle ole menossa niin tuskin siitä paikoiltaan karkaavat.
gti golo palloilija
-P-
Viestit: 22
Liittynyt: 07 Loka 2006 19:03
Paikkakunta: Kainuu

Viesti Kirjoittaja -P- »

Aksu kirjoitti: Heiluuko,ravistaako,vai miksi ei hyvä ?
Pikkasen pyrkii ravistamaan ja joutuu vielä vetämään muttereille niin pirun tiukalle kiinni, huomattavasti enemmän, kuin suositus.
-P-
"Hullut eivät epäile mielenterveyttään"

"Pienet koirat räksyttävät, isojen ei tarvitse"
Vastaa Viestiin