Takapää ulvoo!

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Mandelevium kirjoitti:Eli minulla on sama ongelma. Takapyörän laakerit vaihdettu molemmille puolille ja ääni katosi pikkasen, mutta silti noin 80 -> pitää ääntä. Joten nyt neuvoja miten sais äänen ainakin pikkasen hiljemmaksi. Niin ja auto on ford sierra 1.6. Voisiko kyseessä olla huonot tai lopussa olevat peränöljyt? Kiitos jo etukäteen.
Väittäsin melekein 99% varmuudella et se on se perä...eli niinkun tossa ylempänä jo sanottiin ni kulunut hammaskosketus aiheuttaa äänen...Jos ei hirveesti väljää tai muutakaan ni anna mennä vaa....Niii ja voihan ne öljyt sinne vaihtaa ei siitä mitään haittaa oo.
Nii ja jos haluaa yrittää korjata sitä ulvomista ni voi onnistua säätämällä sitä hammaskosketusta jota säädetään vetarit irtaallaan sellasella jänzkän näkösella "erikois työkalulla" (löytyy esim fordilta) eli toistapuolta kiritään ja toista löysätään ni saahaan siirtymään isoo hammaspyörää sinne minne pitää...
Olikohan tarpeeks sekavasti selitetty...pari keppanaa taas vejelly ni en osaa itekkää sanoo :lol:
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Kun perän laakerit kuluvat, pääsee vetopyörien hammaskosketus muuttumaan ja aiheuttaa ääntä. Kun väärä hammaskosketus on ehtinyt kuluttaa hampaat väärän mallisiksi, ei perä hiljene edes laakereita vaihtamalla. Oikean hammaskosketuksen säätäminen laakerinvaihdon tms. rempan jälkeen on myös oma taiteenlajinsa.
crybaby
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Helmi 2007 17:45

uusi murikka

Viesti Kirjoittaja crybaby »

nonnii,ny ois uus perämurikka toss vieress,onnistuuko vaihto siten et "peti" on paikallaan?

ja muutenki voi laittaa kyseisestä vaihto operaatiosta vinkkejä
crybaby
Viestit: 18
Liittynyt: 20 Helmi 2007 17:45

tietoa kellään?

Viesti Kirjoittaja crybaby »

kuten toss kirjotin et ois uus perä (IS) sierran vuosimallist ei ollut tietoo ja auto johon suunnitelin tota peränvaihtoo on 1.8 vm:88 oleva,tosiaan et onnistuuko murikan vaihto "peti" paikallaa vai pitääkö suosiolla alkaa ruuvaamaan auki "petin" pultteja jotka on varmasti umpiruosteessa

Niin ja onkos noilla vetareilla vahvuus eroja vai pitääkö minun hommata nekin viel erikseen?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: tietoa kellään?

Viesti Kirjoittaja henu »

crybaby kirjoitti:kuten toss kirjotin et ois uus perä (IS) sierran vuosimallist ei ollut tietoo ja auto johon suunnitelin tota peränvaihtoo on 1.8 vm:88 oleva,tosiaan et onnistuuko murikan vaihto "peti" paikallaa vai pitääkö suosiolla alkaa ruuvaamaan auki "petin" pultteja jotka on varmasti umpiruosteessa

Niin ja onkos noilla vetareilla vahvuus eroja vai pitääkö minun hommata nekin viel erikseen?
onnistuu takakelkka paikallaan mut yhtälailla ne voi olla ne murikan pultitkin ruostunu ja ne on ainakii melko vittumaiset irrottaa jos on pahasti jumissa sieltä perän "sisältä" ja en ny muista noita vetari juttui mut niitä tais tavis sierroissa olla laipallisii ja ilman...enempää en muista
Vastaa Viestiin