mondeon takaiskarit
-
- Viestit: 30
- Liittynyt: 08 Helmi 2005 10:02
mondeon takaiskarit
Onko palstalaisilla kokemuksia suht. edullisista takaiskareista, joilla saisi vm.1998 farkkumondeoon lisää jämäkkyyttä ? Nykyiset on n.50 tkm ajetut motorcraftin kaasut, jotka ostin alkuperäisten ( toinen meni rikki ) nivomatien tilalle. Kannattaisiko hankkia käytetyt nivomatit vaikka hajottamolta vai ostaa uudet nykyistä jämäkämmät kaasuiskarit. Onko kokemuksia jostain tietystä merkistä, alustasarjat eivät kiinnosta.
ei oo edullista ja hyvää tässä tapauksessa visiin.
koni,bilstein tai nivomat siinä vois olla paraat vaihtoehot ikävä kyllä ei edullisimmat tosiaankaan.
ostin boget nuukuuksissani taakse, toimivat kyllä mutta ei jämäkät.
bilsteinit ostin eteen ja on paljon jämäkämmän tuntuiset ajella.
koni,bilstein tai nivomat siinä vois olla paraat vaihtoehot ikävä kyllä ei edullisimmat tosiaankaan.
ostin boget nuukuuksissani taakse, toimivat kyllä mutta ei jämäkät.
bilsteinit ostin eteen ja on paljon jämäkämmän tuntuiset ajella.
rockford mondeo td-95 stw
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
takaiskarit
Ostin (SA125189 SAHCHS SUP... taka stw Mondeo), olivat kyl kalliit tarvikeliikkeessäkin , tinkimisen jälkeenkin 80ekeä kpl
Ajettavuus hyvä. Kuormallakin hyvä ajaa, vaikka perä painuu (alas) 4-henkeä, pari koiraa, kattopoksi ja vk-loppu tarpeet.
Keula kyl veltto, pehmee ja lilluu ku joku amerikan rauta, ilmeisesti originaalit, tummat motocraftit.. tekeehän se aika tehtävänsä niihinkin..
STW -98 Mondeo TD
Ajettavuus hyvä. Kuormallakin hyvä ajaa, vaikka perä painuu (alas) 4-henkeä, pari koiraa, kattopoksi ja vk-loppu tarpeet.
Keula kyl veltto, pehmee ja lilluu ku joku amerikan rauta, ilmeisesti originaalit, tummat motocraftit.. tekeehän se aika tehtävänsä niihinkin..
STW -98 Mondeo TD
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
keulalla oli juurikin tummat motorcraffit,vissiin ihan orginellit oli,ero ajossa oli todella huomattava.
monteonistille vihjeeks ainakkaan kolmessa varaosa puljussa ei ollu tarjolla ees "oikeeta" nesteiskaria,farkku monteoon.
kaikissa iskareissa on vissiin nesteet sisällä,jopa kaasu sellasissa.
omat kokemukset on noista iskareista sellaset,jotta neste mukavampi ja pehmeempi.
kaasut yleensä pikkasen jämäkämpiä kuin nesteet.
monteonistille vihjeeks ainakkaan kolmessa varaosa puljussa ei ollu tarjolla ees "oikeeta" nesteiskaria,farkku monteoon.
kaikissa iskareissa on vissiin nesteet sisällä,jopa kaasu sellasissa.
omat kokemukset on noista iskareista sellaset,jotta neste mukavampi ja pehmeempi.
kaasut yleensä pikkasen jämäkämpiä kuin nesteet.
rockford mondeo td-95 stw
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
sachs
Hemmetti ajoin takaiskareilla Sachs Super Touring 17kuukautta ja n.50000km, suurin osa yksinajoa ja asfaltti paanaa... Nyt jo toinen paukutti (kuskinpuoli) montuissa pohjaan, jotain oli tullut iskarista ulos ja kaikki lika tarttunut iskunvaimentimen ympärille. Auto oli ajoltaan jo melko huojakka(surkea) Takuuseen sain molemmat uudet.
Luulin ostaneeni pitkäikäiset : ( . Takuu ei enää ala tästä päivästä uudestaan, vaan jatkuu eka iskunvaimentimien ostopäivästä.
Huomenna pitäis vanhat palauttaa ja jättää reklamaatio.
Mondeo TD STW -98
Luulin ostaneeni pitkäikäiset : ( . Takuu ei enää ala tästä päivästä uudestaan, vaan jatkuu eka iskunvaimentimien ostopäivästä.
Huomenna pitäis vanhat palauttaa ja jättää reklamaatio.
Mondeo TD STW -98
Ostin ensitöikseni vm-99 td stw mondeoon taakse kuormajouset ja ryhti korjaantu 50mm.
Ennen kulki kuin valtamerilaiva "ilmankuormaa" keulapystyssä nyt on kuormankin kanssa suht optimaalisesti suorassa.
Iskarit pitäis vaihtaa mutta kun ovat tasasesti kuluneet ja eivät vuoda niin ei vielä ihan akuutti toimenpide.
Samalla pitäis kyllä päivittää puslat uretaanisiin ja uusia myös moottorin alakumityyny.
Bilsteinin sportit ovat ainakin tarpeeksi jämäkät, mutta konin Classicit vois normi ajoon olla miellyttävämmät.
Ennen kulki kuin valtamerilaiva "ilmankuormaa" keulapystyssä nyt on kuormankin kanssa suht optimaalisesti suorassa.
Iskarit pitäis vaihtaa mutta kun ovat tasasesti kuluneet ja eivät vuoda niin ei vielä ihan akuutti toimenpide.
Samalla pitäis kyllä päivittää puslat uretaanisiin ja uusia myös moottorin alakumityyny.
Bilsteinin sportit ovat ainakin tarpeeksi jämäkät, mutta konin Classicit vois normi ajoon olla miellyttävämmät.
Fix Or Repair Daily
Niin jouset kantavat kuorman ja iskarit hoitavat vain heilahduksen vaimennuksen.
Taakse siis Lesjöforssin kuormajouset ja jos edestä ei ole jouset menneet poikki niin tuskin kannattaa vaihtaa.
Tietenkin jos haluaa madaltaa niin sitten muut jouset + iskarit.
Monkelo kun ei farkkuna mikään ralliauto kannatan matka-ajo ominaisuuksien parantamista eli normi korkuinen alusta ja hiljaiset renkaat.
Taakse siis Lesjöforssin kuormajouset ja jos edestä ei ole jouset menneet poikki niin tuskin kannattaa vaihtaa.
Tietenkin jos haluaa madaltaa niin sitten muut jouset + iskarit.
Monkelo kun ei farkkuna mikään ralliauto kannatan matka-ajo ominaisuuksien parantamista eli normi korkuinen alusta ja hiljaiset renkaat.
Fix Or Repair Daily
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
^Katsastuksen iskaritesti ei kerro paljon mitään niitten kunnosta. Uusille ja vähän jäykemmille on tullut huonot arvot ja loppuun ajetuille lullille hyvät arvot. Että niin paljon kannattaa niihin lukuihin tuijottaa. Saapahan leiman paperiin, jos on tasaiset arvot. Kyllä se perstuntuma kertoo niiden kunnosta paljon enemmän.
Eipä sillä, etteikö halvemmallakin saisi hyvää.
Eipä sillä, etteikö halvemmallakin saisi hyvää.
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45