Alatukivarsien pidennys?

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Alatukivarsien pidennys?

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

(auto sanastoa kun en nyt ihan 100% tunne ni toivon että tarkotan oikeeta asiaa, eli siis sitä tankoa mikä lähtee sieltä pyörästä runkoon)

Joo eli onko kukaa koskaa pidentäny niitä?
ajattelin vaa että sierrasta vois saada sitä camper kulmaa muutettua tolla tavalla. Luulen ainakii että niitä ei saa jatkaa mutta ajattelin vaa kysyy. Tai mitens ois saisko sierraan mistää pitempiä?.

PS. tai no mulle se nyt on kyl ihan sama että saako niitä jatkaa vai ei. Kyl ne saa jatkettuu sillee että katsastus mies luulee niitä ihan orginaaleiks :twisted:
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

haku kertoi että scorpiossa ois pidemmät tukivarret.


ja itsehän niitä ei tietenkään saa pidennellä....
Focus 1.0 edition a6 2017
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Mä laitoin korpparissa pyörän napojen ylä pulttien väliin n. millin prikat.
Saa haukkua viritykseksi, mutta on sillä sen jälkeen jo ainakin 40tkm ajettu ja pari kertaa katsastettu. Olihan tohon olemassa joku linkkikin missä opastettiin miten alatukivarsiin saa tehtyä säädöt, mutta ei napannu alkaa semmosia väsäämään.

Ei toi yks prikka vielä väännä niin paljoa, että se rasittaisi laakeria tai vetaria. Eikä pääse vielä p.skaakaan laakeriin. Pyörät ainakin oikeni. Ennen tuli alle puolen renkaan levyset viivat tiehen kun suditti. Nyt tulee koko renkaan leveydeltä. :D
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
terppi
Viestit: 49
Liittynyt: 13 Joulu 2005 13:47
Paikkakunta: Parainen (Tku)
Viesti:

Re: Alatukivarsien pidennys?

Viesti Kirjoittaja terppi »

Tahveli kirjoitti:(auto sanastoa kun en nyt ihan 100% tunne ni toivon että tarkotan oikeeta asiaa, eli siis sitä tankoa mikä lähtee sieltä pyörästä runkoon)

Joo eli onko kukaa koskaa pidentäny niitä?
ajattelin vaa että sierrasta vois saada sitä camper kulmaa muutettua tolla tavalla. Luulen ainakii että niitä ei saa jatkaa mutta ajattelin vaa kysyy. Tai mitens ois saisko sierraan mistää pitempiä?.

PS. tai no mulle se nyt on kyl ihan sama että saako niitä jatkaa vai ei. Kyl ne saa jatkettuu sillee että katsastus mies luulee niitä ihan orginaaleiks :twisted:
Ne on jotai valupohjaista tavaraa muistaakseni, ni ei niit paljoa kannata jatkella ite.. Siis etuvarret..
__________________
Nykyään:
VW LT55 '87
Capri II '75 projekti
Transit 3.55 '00
Ollut joskus:
Vaikka ja mitä!!
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Olet siis levittämässä keulaa? ..vai perää?

Keulassa älä ainakaan itse ala jatkamaan alatukivarsia!!! :?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Scorpion tukivarret on 16mm Sierran vastaavia pidemmät. Kiinnitys palkkiin M12 pultilla, mutta Cossun uretaani puslat sinne kannattaa jokatapauksessa laittaa. Raidetangot voi vaihtaa 4wd:stä, omat jää lyhyiksi.
Toi 16mm puolelleen kuulostaa paljolta, mutta silmämääräisesti on eroa vaikea havaita, eikä muutaman Ahvenistolla kierretyn kierroksen perusteella ajo-ominaisuudetkaan ole huonontuneet.
JesseT
Viestit: 380
Liittynyt: 13 Helmi 2005 21:11
Paikkakunta: Kirkkonummi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JesseT »

Itse tein runkoon uudet kiinnitysreiät vanhojen yläpuolelle ja hivenen ulospäin. Samalla sai madalletussa autossa tukivarren parempaan asentoon mitä lähinnä haettiinkin. Auto siis S1 RST, mutta tuo tukivarsi on aivan samanlainen.
Toinen käytetty tapa on sorvata nylonista puslat sisäpäähän ja tehdä niistä epäkeskeiset.
Tahveli
Viestit: 30
Liittynyt: 06 Loka 2005 22:22

Viesti Kirjoittaja Tahveli »

joo...pitäis jotaa tollasta käydä jossaa vaihees väsäämää
Vastaa Viestiin