Projekti 2,0i OHC TIC vihdoin valmis..tuli ongelma vastaan

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

Projekti 2,0i OHC TIC vihdoin valmis..tuli ongelma vastaan

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Joo eli tässä nyt ollaan niputettu tollanen härpäke kasaa.:D Ongelmaksi on tullut että mehu ei riitä kun ahdin nappaa. Ruisku on ihan vakio 2,0 EFI vakio ohjauksilla eli tämä jo selittää varmaan sen. Pensapaineensäädin on vakio mutta pumppu on cosukasta. Löytyykö keneltäkään samantyylistä projektia? olisi kiva tietää millä setvitte ongelma esim. megasquirt? paineensäädin? suuttimet? jonkunlainen lisärikastin tai jotain.. :?

Eli siis seosmittarin mukaan normaali ajossa toimii loistavasti ja ssillon kun polkasee vähän mutta esim moottoritiellä pitkällä vingutuksella ahtimen kanssa löpö hiipuu.. :roll:

Kiitosta vastauksista jos joku keksii jotain sanottavaa :D
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Pistä isommat suuttimet, mutta kun sekään ei taida riittää kun boksi on softattu vakiolle niin laitapa megasquirtti sitten....


ennen kuin männät sulaa :twisted:
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

voi...

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

perskele tota en olis halunnu kuulla.. ku pakkohan se juu on se squirtti ostaa mut sen vois tehä sit talvella. varmaa sit käyttö autoa kattelee tossa nyt nimittäin kulutus melko kova :lol: nii rikkaalla ku seosruuvi antaa ja sytkä pikkusen jäljessä :wink:
nii ja toinen toi pirun eecpoksi ei anna jengaakaan kai yli 5-5,5 tonnin :evil:
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Mikko R.
Viestit: 38
Liittynyt: 27 Heinä 2005 18:59
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Mikko R. »

Jos haluaa jollain tapaa hiukan toimivamman ratkaisun edullisesti, niin MegaSquirtia suosittelen. Enemmän panostaessa tulee sitten kaupalliset moottorinohjaukset kuvioihin.

Onhan porukka käyttänyt noita erillisiä lisärikastimiakin, eli ahtopaineella ohjattava isohko suutin lykkäämään lisää ainetta. Toiminee jossain määrin sekin ratkaisu, eikä ainakaan ole liian kallis.

Edit. bensanpaineensäätimiäkin on kertovia, ahtopaineen mukaan pompauttaa bensanpainetta lisää, mutta ei sekään mikään avain onneen ole.
Sierra 2.0i OHC Laser -89
Sierra 1.6 Laser -89
http://mikkorace.1g.fi/
j-k
Viestit: 178
Liittynyt: 09 Heinä 2006 11:20
Paikkakunta: Karkkila

Viesti Kirjoittaja j-k »

Joo.. MS vois olla OK jos haluaa säätää.. Oma näkemys vermeestä: http://www.finsquirt.net/forum/viewtopic.php?t=1586

Yhden kasasin partcon v2.2 -sarjasta mutta ei ollu mulle sopiva... siksi oma viritys.
Mondeo 1.8 -93
RIP: Cortina -69, Cortina -72, Taunus -77, Capri -69, Escort -84, Taunus -76, Fiesta -83, Fiesta -84, Sierra -87, Taunus -78, Sierra -88
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

squirtti on hyvä ratkasu,mut ensin ku halusit jotain ratkasua,niin laita ahtoputkeen sopiva öljynpainekytkin>löytyy jokasesta varaosaputkasta kuhan kyselet sopivallala paineella olevaa.
sit hommaat esim 390cc suuttimen ja laitat sen ahtoputkeen kaasuläpän lähelle ja sit pistät sulakkeen kautta(helpoin ratkasu)virran suuttimeen ja sillä painekytkimellä ohjaat>(maadotus)maan sille suuttimelle.jolloin suutin aukee tässä tapauksessa kokonaan.se myös kannattaa pitää miellessä...
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

...

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Niin eli t-haaralla bensa pumpun jälkeisestä letkusta löpö sille mutta öljynpaineanturistahan se saa sähkön siis kun paine on tarpeeksi mutta sulkeeko suutin kulun mikäli sille ei virtaa mene? vaikka pumppu antaa sille kokoajan painetta? tajusinkohan oikein :?
No mutta joka tapauksessa mistä kyseisen suuttimen taas löytää?
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Re: ...

Viesti Kirjoittaja Samu »

mcb88 kirjoitti:Niin eli t-haaralla bensa pumpun jälkeisestä letkusta löpö sille mutta öljynpaineanturistahan se saa sähkön siis kun paine on tarpeeksi mutta sulkeeko suutin kulun mikäli sille ei virtaa mene? vaikka pumppu antaa sille kokoajan painetta? tajusinkohan oikein :?
No mutta joka tapauksessa mistä kyseisen suuttimen taas löytää?
älä helvetis kiihyttele sil vakio ruiskul..siint loppuu saman tien tuotto/suuttimet kesken kun ahot nousee..:)mul oli 2kpl vakio is sierran suutint aluks lisänä siinä kaasu läpän eessä ja ne riitti ainakii varmast siihe 0,2 paineille..nyt on 2kpl 560 mega ohjaa ne riittää vähä pitemmälle..:) jossaa vaihees koko ruiskun ja sytkän ohjaus vaihtuu megasquirtiin...(ja sulkee suutin bensan kulun kun se ei saa virtaa..)
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

oke

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Juu hyvä hyvä.. ahdot on min -0,7 ja maks 0.55bar ni millasil paineil reagoivii antureita pitäis sit ostaa? ja suuttimet kaks vai kolme varmaa sit eri kierros alueille? :?
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Itellä 2 litrasessa oharissa Mega+Edis hoitaa moottorinohjausta, suuttimet Bosch 023, riittää just 1.1bar ahdoille, siitä yli alkaa vetää laihalle.

Pensaahan sinne koneeseen aina saa jollain konstilla, mutta miten meinasit saada sytkää säädettyä? Tossa 0.5bar kohdalla ei ole ihan vielä 10º pielessä vakio Efillä...
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

nii

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Kyl mä luulen että se hoituu sit jotenki jahka nyt sitä löpöä vaan sais virtaamaan lisää. pitää mennä kyselee niitä suuttimia.. ja eikös ton öljynpaine anturin tai siis ne kannata ottaa sit toinen alkaa jostain0.1baarista ja toinen sit vaikka 0,3 baarista vai mitä ootte suosinu :?:
vai lisääks nää suuttimet lisää tavaraa sit paineen mukaan sit sillä öljynpaineanturilla?
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Samu
Viestit: 75
Liittynyt: 17 Loka 2005 15:22
Paikkakunta: kotka

Re: nii

Viesti Kirjoittaja Samu »

mcb88 kirjoitti:Kyl mä luulen että se hoituu sit jotenki jahka nyt sitä löpöä vaan sais virtaamaan lisää. pitää mennä kyselee niitä suuttimia.. ja eikös ton öljynpaine anturin tai siis ne kannata ottaa sit toinen alkaa jostain0.1baarista ja toinen sit vaikka 0,3 baarista vai mitä ootte suosinu :?:
vai lisääks nää suuttimet lisää tavaraa sit paineen mukaan sit sillä öljynpaineanturilla?
ostat säädettävän paine kytkimen..:)en tiiä mistä niitä saa ite sain sillon kaverin ukolt..se on joku teollisuus käyttöön tarkotettu.. mut esim etolasta/paineosasta vois löytyy jotaa jos siäl päin semmonen sattuu olemaan:)
Sierra 2.0 -85 turbo
Bmw e21 320i
Scorpio 2.0i
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

juh

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

juu no pitänee ihmetellä 8) mutta kertokaa muutkin toki omistanne lisärikastin viritelmistä :wink:
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: juh

Viesti Kirjoittaja Aksu »

mcb88 kirjoitti:juu no pitänee ihmetellä 8) mutta kertokaa muutkin toki omistanne lisärikastin viritelmistä :wink:
Edellisen omistajan toimesta oli tehty lisärikastus is:n ruiskuihin parilla vastuksella,releellä ja paine-anturilla.
Systeemi huijasi lämpötila-anturia joka syötti lisää soppaa koneeseen kun luuli että "ryyppy" kuuluu olla päällä.
gti golo palloilija
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Veikkaisin, että ei kauhean pitkälle riitä. Viimeistään hajoaa siinä vaiheessa kun suuttimista loppuu virtaus.
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: juh

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

Aksu kirjoitti: Edellisen omistajan toimesta oli tehty lisärikastus is:n ruiskuihin parilla vastuksella,releellä ja paine-anturilla.
Systeemi huijasi lämpötila-anturia joka syötti lisää soppaa koneeseen kun luuli että "ryyppy" kuuluu olla päällä.
Toihan on ovela temppu, mutta kuinka pitkälle ryyppykään sit riittää ku mulla koneen ollessa kylmä ni kyl se nopeesti sen sielt lähtee laihalle päin lykkää kun kierrosta rupee olee.. :roll: jotain tässä pitäis kyllä kehitellä :?
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

No tuo "ryyppyjuttu" kannattaa kyllä unohtaa heti alkuunsa. Kaks isohkoa suutinta ja pari paineanturia toimii taatusti paremmin, jopa sillälailla että autolla voi jotenkin ajaa.

Vastusarvojen yhtäkkinen muuttuminen taitaa saada boksin "vikatilaan", koska se luulee anturin hajonneen nopean resistanssin muutoksen myötä, ja siltikään tuo rikastus ei taida riittää mihinkään.
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

Re: Projekti 2,0i OHC TIC vihdoin valmis..tuli ongelma vasta

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

mcb88 kirjoitti:Joo eli tässä nyt ollaan niputettu tollanen härpäke kasaa.:D Ongelmaksi on tullut että mehu ei riitä kun ahdin nappaa. Ruisku on ihan vakio 2,0 EFI vakio ohjauksilla eli tämä jo selittää varmaan sen. Pensapaineensäädin on vakio mutta pumppu on cosukasta. Löytyykö keneltäkään samantyylistä projektia? olisi kiva tietää millä setvitte ongelma esim. megasquirt? paineensäädin? suuttimet? jonkunlainen lisärikastin tai jotain.. :?

Eli siis seosmittarin mukaan normaali ajossa toimii loistavasti ja ssillon kun polkasee vähän mutta esim moottoritiellä pitkällä vingutuksella ahtimen kanssa löpö hiipuu.. :roll:

Kiitosta vastauksista jos joku keksii jotain sanottavaa :D
jos itse olisin tilanteessasi ja oletan että paineet on alle 1 jtn 0,5-0,8? laittaisin paineen säätimen tulolinjaan ja fmu:n(sulkee paluun ahdoilla) paluu linjaan niillä eväillä saa paineet niin ylös ahdoilla että riittää siihen asti kun tuottoa on ja vähä yliki! :)
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

juh

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

toi olikin loistava pointti :!: ahdot on max 0,55bar eli ei sit kauheita.
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Avatar
mcb88
Viestit: 76
Liittynyt: 06 Huhti 2006 22:01
Paikkakunta: Nurmijärvi

juu

Viesti Kirjoittaja mcb88 »

muuten juu tähän samaan foorumiin viel että tietääkö kukaan cossun ja ohc efin ruiskuboksien erilaisuuksista ja yhtäläisyyksistä :?:
Sierra 2,0ohari tic (rojekti)
Escort 2,0 Mk1
Pajero Tdi
http://www.minunauto.com/index.php?page=showcar&id=6262
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Re: juu

Viesti Kirjoittaja Aksu »

mcb88 kirjoitti:muuten juu tähän samaan foorumiin viel että tietääkö kukaan cossun ja ohc efin ruiskuboksien erilaisuuksista ja yhtäläisyyksistä :?:
Mitään muuta yhteistä niillä ei ole kuin että ovat "ruiskunaivot" eli ei niitä keskenään pysty vaihtamaan.

Mutta tuon cossun koko ruiskun pystyy siirtämään kohtuu pienellä vaivalla ohc:n kylkeen kiinni. Itsellä ollut 4 eri autoa noin modattuna.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin