taka-akselin prosentit

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

taka-akselin prosentit

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

muistaako joku paljo menee taka-akselin vaihdosta muutosprosentteja.
oliko se 15% vai muistanko väärin.

konttoriltahan tuo selviäis,mutta kokeillaan nyt ensin täältä josko jollakin on oikeeta tietoa.ei mutua :wink:
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Takavetosessa 10% ja etuvetosessa 6%. Tietysti eikös noi prosentit pienene siinä tapauksessa jos pystyy siihen uuteen perään laittamaan esim vanhat jarrut?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ei noi jarrut taida enään vaikuttaa prosentteihin.ei ilmeisesti myöskään alentavasti :roll: luulisin.

olikos sit vaihteisto 9%,ku muistelen et joku oli ton 9% ja nyt ku oikein noita vähäsiä aivonystyröitä kaivelin niin konehan se 15% oli.
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 25 Heinä 2006 14:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

joo, akseli on akseli ja jarru on jarru
Focus 1.0 edition a6 2017
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

paljos pelkkä takamurikka on?
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Periaatteesahan pelkästä välityksestä ei mene prosentteja, mutta jos kuitenkin menee niin se tietääkseni lasketaan akseliston "osaksi" eli tietty osa koko akselin prosenteista esim vaikka 4%. Tosin kukaanhan ei sitä tiedä mikä välitys siellä on tai mikä siellä pitäisi olla

Mittarin heitto tietysti pitäisi korjata oikeaksi esim vaihtamalla laatikkoon vaijerin ratas yms. Mutta riittäähän se kun itse tietää mitä heittää
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

ok. oikeestaan ite kyselin siinä mielessä höpöjä,et ei tuossa tapauksessa voi pelkkää murikkaa vaihtaa niinku esim. sierraan vaan kyl se on akseli joka vaihtuu...(mk2 esko)eli onko se ilman jarruja myös tuo 10% nykyään.

nyt en oo taas pitkään aikaan asiaan perehtyny,joten pakko kysellä ku ei muista.

olis mk2 tiedossa,mutta on volvon levyjarrullisella taka-akselilla.eikä ole merkattu papruihin :wink:
Viimeksi muokannut turbiiniriesa, 26 Heinä 2006 10:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

täytyy soitella konttorille.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

http://www.ffp-motorsport.com/tuning/la ... hp#prossat


Taka-akselisto: Taka-akselipalkki, tukivarret, jouset, kallistuksen vakain, heilahduksenvaimentimet, jarrut, vanteet ja takavetorakenteessa vetopyörästö, vetoakselit ja voimansiirtoakseli
Focus 1.0 edition a6 2017
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

kävin kattoon piiliä.oli kyllä aika raato,ainaki mun mittapuun mukaan :(
Sultzi
Viestit: 600
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:49
Paikkakunta: Kalvola

Viesti Kirjoittaja Sultzi »

Paljonko oli hintaa?
Sodat sodittu
Ford Cortina -71
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

no ei se paha ollu muutaman tuhatekee,mutta mutta... kyl hintaa palaa jos hyvän tekee.
Vastaa Viestiin