Sivu 1/1

escorttien takapyörän laakerit ei kestä....

Lähetetty: 28 Kesä 2006 13:27
Kirjoittaja BLesnar
onkohan tuo joku escortin ominaisuus ettei MK5sessa laakerit kestä edes 10tkm ajoa? syksyllä vaihdoin ja nyt jo taas ääntää niin pirust. vanteiden et 41-42 mitkä pitäis olla ihan oikeat... jokatapauksessa uudethan sinne on laitettava, ei sitä jurinaa kestä erkkikään... :?

Lähetetty: 28 Kesä 2006 19:07
Kirjoittaja racer_
onko hyvät laakerit? Itellä on jopa levityspalat takana ja silti kestää ihan hyvin. :?

Lähetetty: 28 Kesä 2006 21:13
Kirjoittaja GeeTee-
nii ja vaseliinia kannattaa lykätä runsaasti ni ei ainakaa kuivana si pyöriskele..

Lähetetty: 01 Heinä 2006 01:35
Kirjoittaja Monteonisti
Jos oikein vaihtaa niin 200-250tkm kestää! 8)

Lähetetty: 01 Heinä 2006 22:12
Kirjoittaja Volmari
et 35 taitaa olla oikea.. mutta ei ton et:n pitäisi niin paljon vaikuttaa. nyt pitää vain katsoa miten asentaa sen laakerin sinne. kuten sanottu niin vaseliinia ei voi olla liikaa siellä. ja oikea kireys on pop jälkikiristyksineen.

itse olen takapään laakerit kiristänyt sellaseen kireyteen että kun renkaasta otan kiinni ja kampean sitä käsin niin tunnen todella hennon liikkeen sivu suunnassa. sitte pieni lenkki ja jälkikiritsys. ja vaseliinia ihan perkeleesti. ainakin tämä on nyt toiminut 40tkm ilman ongelmia. siis takapäässä.

Lähetetty: 02 Heinä 2006 00:35
Kirjoittaja Monteonisti
Minulla oli -92 Esko ja siinä piti takalaakerit vetää kohtuu tiukalle, ei siis olleet kartiolaakerit joita voi säätää! 8)

Lähetetty: 02 Heinä 2006 11:44
Kirjoittaja Sultzi
Myös suunnilleen tuon ikäisessä farkku escossa vedettiin lähemmäs 300Nm takarummut kiinni.

Lähetetty: 18 Heinä 2006 13:46
Kirjoittaja BLesnar
racer_ kirjoitti:onko hyvät laakerit? Itellä on jopa levityspalat takana ja silti kestää ihan hyvin. :?
no varaosa kamaa mitä kunnon varaosa liikkeessä myyvät, kiristetty on hyvin mut pitää katsoa kestääkö seuraava satsi :lol:

Lähetetty: 18 Heinä 2006 21:51
Kirjoittaja Monkelo
Kannattaa ottaa uudet rasvakupit siihen mukaan, koska laakeriin päässyt vesi turmelee ne todella nopeasti.

Itse kitsastelin rasvakuppien kanssa ja en vaihatanut uusia laakerinvaihdon yhteydessä.

Alumiinivanteen navassa vesi pysyi kohtuulisen hyvin ja se painui viallisesta kupinreunasta laakeriin.

Ei se isoa syöpymää tee mutta ääni voimistuu päiväpäivältä :lol: