Sivu 1/1

Kysymys? Miten sierran takajousen saa vaihdettua???

Lähetetty: 18 Kesä 2006 16:57
Kirjoittaja saukat
Eli en keksi mitään muuta vaihtoehtoa kun laskea koko apurunko alas jotta ne jouset sieltä suostuu poistumaan, onko tämä ainut keino?

Lähetetty: 18 Kesä 2006 17:11
Kirjoittaja Jaakko85
Ei ole ainutkeino.

Jarruletku irti jarruputkesta. Vetari irti, iskari irti, kallistuksenvakaajan kiinnitys irti jos on.

Sitten taistelee vaan sorkkaraudan kanssa vähän aikaa niin a vot jousi on irti. Ja kannattaa varoa leukaan pomppaava jousi ei oo kiva, vaan hengenvaarallinen jos käytät jotain harakiripuristimia.

Kieltämättä vakiomittaiset jouset on melko veemäiset irroittaa ja asentaa, no siihen auttaa säätö rälläkällä tai "oikeat" madallusjouset :)

Lähetetty: 18 Kesä 2006 18:52
Kirjoittaja saukat
Jaakko85 kirjoitti:Ei ole ainutkeino.

Jarruletku irti jarruputkesta. Vetari irti, iskari irti, kallistuksenvakaajan kiinnitys irti jos on.

Sitten taistelee vaan sorkkaraudan kanssa vähän aikaa niin a vot jousi on irti. Ja kannattaa varoa leukaan pomppaava jousi ei oo kiva, vaan hengenvaarallinen jos käytät jotain harakiripuristimia.

Kieltämättä vakiomittaiset jouset on melko veemäiset irroittaa ja asentaa, no siihen auttaa säätö rälläkällä tai "oikeat" madallusjouset :)
Voi p... kattelin niit vetareita ja on huonommat versiot kun granadassa eli ei ole pulttilaippaa vaan yhtenäinen koko vetari.

Olis vaa tarkoitus asettaa edellisen omistajan toimesta olevien vahvistettujen jousien tilalle motonetin -40mm jouset.

Lähetetty: 18 Kesä 2006 18:58
Kirjoittaja Jaakko85
No purkamisen kannalta se on ehkä helpompi versio tuo ei laipallinen vetoakseli. Eli rumpu irti ja ne neljä sinistä pulttia auki, veto ja vetari on kourassa.

Lähetetty: 18 Kesä 2006 19:26
Kirjoittaja saukat
Jaakko85 kirjoitti:No purkamisen kannalta se on ehkä helpompi versio tuo ei laipallinen vetoakseli. Eli rumpu irti ja ne neljä sinistä pulttia auki, veto ja vetari on kourassa.
No, täytyykin vielä toi vaihtoehto katsastaa, olis mahdollista toteuttaa omassa tallissa, ei tarttis ettii nosturillista versiota kun niitä on aika nuukasti. Onko vetarin kierteet normaali kätiset? Pirun kauan aikaa kun viimeks takaveto auton vetareita irroitellut?

Lähetetty: 18 Kesä 2006 20:02
Kirjoittaja Jaakko85
On normaalikätiset kierteet kummallakin puolella. Pienellä hallitunkillakin tuosta selviää.

Siinä vetarin kans siis irtoaa laakeripesäkin samalla.

Lähetetty: 18 Kesä 2006 20:07
Kirjoittaja kylmä
"Kuningaspultteja" siis vetoakselien pään saa ainakin ihan tosissaan kammeta irti ja taisi olla "väärät" kierteet ainakin kuskin puolella.
Siniset pultit lähti ainakin itsellä kahdesta perästä tänään päivällä kivutta irti ja akselit irtoaa helposti sitten.

Pitkä rautaputki oli asiallinen säätöapuna. :lol:

Lähetetty: 18 Kesä 2006 20:20
Kirjoittaja Jaakko85
Niin joo onhan siinä napamutterissa toisella puolella vääränkätinen jenga, mutta niiihin ei tarvi kajota jossei laakeriremppaa oo sitten tekemässä.

Siis vain ne neljä sinistä 13mm kannalla olevaa pulttia auki niin vetarin saa pois.

Nuo siniset pultit pitäisi varmaan uusia aina kun ne käyttää auki, mutta omassa ovat pysyneet käytetyilläkin osat paikallaan. kop kop..

Lähetetty: 18 Kesä 2006 20:27
Kirjoittaja Henna
Autokorjaamolla ainakin väittivät et piti koko takapää tipauttaa alas et sai vaihdettua, mut muut on sitte sanoneet et lähtee ne muutenkin. Mulla siis vaihdettiin silloin jouset sekä iskarit ja iskarit oli omasta takaa eli jouset ja työ maksoikin vajaa 2sataa. Mun mielestä aika kallista. Ihan vakiojouset siis. Ja mietityttää kun kuitissakin luki mersu, onkohan edes sierran jouset kun auton peräpää on vieläkin aivan pystyssä vaikka vaihdosta kai jo pari vuotta. Siis ihan tosi korkea se peräpää.

Lähetetty: 18 Kesä 2006 20:30
Kirjoittaja saukat
Henna kirjoitti:Autokorjaamolla ainakin väittivät et piti koko takapää tipauttaa alas et sai vaihdettua, mut muut on sitte sanoneet et lähtee ne muutenkin. Mulla siis vaihdettiin silloin jouset sekä iskarit ja iskarit oli omasta takaa eli jouset ja työ maksoikin vajaa 2sataa. Mun mielestä aika kallista. Ihan vakiojouset siis. Ja mietityttää kun kuitissakin luki mersu, onkohan edes sierran jouset kun auton peräpää on vieläkin aivan pystyssä vaikka vaihdosta kai jo pari vuotta. Siis ihan tosi korkea se peräpää.
No jospa ovat laittaneet sinnekin ne vahvistetut jouset, nimittäin omassa on kans lookki ku jossain 70 luvun rokki corollassa. Tahtoo ne matalat sinne joutuun...

Nii joo ja kiitoksia jo näistä vastauksista.

Lähetetty: 18 Kesä 2006 21:25
Kirjoittaja kylmä
Jaakko85 kirjoitti:Niin joo onhan siinä napamutterissa toisella puolella vääränkätinen jenga, mutta niiihin ei tarvi kajota jossei laakeriremppaa oo sitten tekemässä.

Siis vain ne neljä sinistä 13mm kannalla olevaa pulttia auki niin vetarin saa pois.

Nuo siniset pultit pitäisi varmaan uusia aina kun ne käyttää auki, mutta omassa ovat pysyneet käytetyilläkin osat paikallaan. kop kop..
Hitto kun oisin tonkin tiennyt niin oisin jättänyt vääntämättä auki nekin
No ainahan voi vaihtaa laakerit samalla kun ne auki kerran on :shock:

Lähetetty: 20 Kesä 2006 12:24
Kirjoittaja Henna
No ainakaan mitään vahvistettuja en sinne ole halunnut, ehkä ne sit on laittaneet sellaiset. Tosi hankala toisinaan varsinkin talvella sellainen peräpää, ihan holtittoman tuntuinen verrattuna edellisiin jo todella väsyneisiin jousiin.